Verhaal: Onbekende gezichten.

Dit verhaal gaat over 3 vriendinnen; June, Tessa en Esmee. Tessa en Esmee zijn 18, June is 17. Ze lijken alle 3 wel op elkaar, ze zijn rijk, verwend en hoeven niks voor hun geld te doen. Alleen van binnen zijn ze heel anders en daar komen ze al snel genoeg achter als ze met zijn drieën op vakantie gaan. Ik heb het verhaal; onbekende gezichten genoemd, omdat ze elkaar al zo lang kennen, maar toch hebben ze alle 3 een heel ander verhaal en lijken ze elkaar toch niet zo goed te kennen als dat ze dachten.

June.

Ik zit in mijn grote tuin, het zonnetje schijnt heerlijk en ik zit aan het zwembad in mijn nieuwe bikini. Ik besluit om maar eens een duik te gaan nemen, snel spring ik in het water en zwem ik een paar baantjes. Na zo’n 15 baantjes klim ik het zwembad uit, droog ik me af en ga ik weer op mijn lounge bank liggen. Mijn telefoon gaat, het is een smsje van Esmee.

Esmee: popjes, half 3 @ lemon lounge ?
June: Ik zal er zijn!

Het is altijd gezellig met Tessa en Esmee, we spreken vaak samen af bij de lemon lounge. Maar deze middag gaat speciaal worden, ik voelde het. We zouden het gaan hebben over onze eerste zomervakantie, onze eerste zomervakantie samen! Met zijn drieën naar Spanje, het zou geweldig worden. Ik liep naar binnen, kleedde me aan in een leuk zomerjurkje. Mijn zwarte hakken eronder en ik was klaar, snel föhnde ik mijn haar nog even en maakte ik me op. Ik keek naar mezelf in de spiegel, wat zag ik er toch weer goed uit! Ik liep naar de werkster en zei haar gedag. Ze was best oké en we hadden haar ook zeker wel nodig, met zo’n groot huis. Mijn vader werkte altijd en mijn moeder is overleden toen ik 8 jaar was. Tja, het leven is niet eerlijk, maar dat wist ik al langer dan vandaag.

Tips zijn altijd welkom hoor! Hier nog een stukje zodat jullie een beetje kunnen zien hoe ik schrijf enzo.

Tessa.
Uitgeput liggen we naast elkaar, wat was dat weer heerlijk. Mijn vriendje Chris is geweldig in bed en ik hou ontzettend veel van hem. Ik geef hem een kusje in zijn nek. ‘Ik moet nu gaan schat, ik heb om half 3 met mijn vriendinnen afgesproken en ga me thuis nog even opfrissen.’ Hij keek me aan alsof hij niet genoeg van me kon krijgen, ik trok mijn kleren aan en gaf hem een snelle kus. ‘Tot snel,’ riep Chris nog. Ik deed de deur achter me dicht, wat een schatje was het toch!

Thuis had ik snel gedoucht, aangekleed en opgemaakt. Waar ik ook naar toe ging, ik wou er altijd goed uitzien. Ik pakte mijn chanel tas en propte de belangrijkste spullen erin. Ik gaf mijn moeder een zoen en vertrok naar buiten. Ik stapte in mijn roze mini cooper en ik reed weg.

Dankje voor de tip, ik zal er op letten!

Esmee.
Ik keek op mijn horloge, ik zit er al 10 minuten, Tessa en June zijn ook altijd te laat. Ik roep de ober en bestel nog maar een tweede drankje, dit kon nog wel even duren. Mijn telefoon ging af, het was een smsje.

Marco: Schatje, wanneer zie ik je weer? Ik blijf maar aan je denken! XXXX
Esmee: Marco, ik moet je niet dus laat me met rust. Je maakt geen kans bij me, nu niet, nooit niet.

Bah, ik heb nu helemaal geen zin in die gozer. Hij denkt echt dat hij kans maakt, omdat ik hem 1 keer heb gezoend toen ik dronken was. Daarna heeft hij via via mijn nummer gekregen, maar daar zit ik helemaal niet op te wachten. Ik zucht diep. ‘Hey schat, wat ben jij aan het zuchten!’ hoorde ik een bekende stem achter me. Ik draai me om en zag Tessa aankomen lopen, ze zag er weer goed uit. Zij ziet er altijd goed uit, ze is waarschijnlijk het gelukkigst van ons 3. Haar vader is de rijkste man van de stad, ze heeft een geweldig figuur en heeft een super leuk en populair vriendje. ‘Marco valt me weer lastig,’ zeg ik terwijl ik opsta. Ik geef haar een knuffel. ‘Ach, laat die sukkel! Hij zal toch nooit kans maken bij jou, jij valt op hele andere types!’ zegt Tessa troostend. Ze gaat op een stoel tegenover me zitten, ‘wat hangt er hier toch altijd een gezellig sfeertje,’ zeg ik. Tessa knikt en bestelt een Ice Tea. We horen de scooter van June al van verre aankomen. Even later stapt ze binnen, ‘sorry sorry sorry dat ik zo laat ben!’ roept June. Tessa en ik lachen. ‘Kom zitten, dan kunnen we het meteen over onze vakantie hebben,’ zegt Tessa.

Zoals Purpleberry ook al zei, de tijden kloppen niet.
Ik keek op mijn horloge, ik zit er al 10 minuten, Tessa en June zijn ook altijd te laat.
Verder vind ik het leuk om te lezen. :slightly_smiling_face:

Ja echt erg, ik probeer er op te letten maar het gaat gewoon vanzelf. Ik weet niet wat ik heb, zal er de volgende keer nog beter op letten!

Tessa.
‘Kijk hier staat het kort samengevat! 10 t/m 25 juli, 15 dagen naar Salou in Spanje. Hotel met 5 sterren, een 3-persoonskamer, strand aan het hotel en veel uitgaansgelegenheden. Oke, allemaal mee eens? Dan druk ik nu op verzenden! En het is geboekt!’ riep ik vrolijk. We knuffelden elkaar en juichten, dit zou de allerbeste vakantie ooit worden. Ookal ging ik mijn vriendje ontzettend missen, ik bleef hem voor altijd trouw! ‘En dat we al zo snel terecht kunnen he, gewoon een super super last minute!’ Esmee lachtte. ‘Heerlijk, we zitten over 2 weken al in Spanje.’ ‘Ik ben even naar het toilet’ en ik stond op. Ik liep naar de wc’s en pakte mijn telefoon uit mijn broekzak, ik moest even mijn schatje bellen om het nieuws te vertellen.

‘Hey schat! De vakantie is rond hoor, we gaan 10 juli weg,’
‘Fijn liefje, maar ik ben even bezig,’ zei hij afwezig.
‘Waar ben je?’ vroeg ik. Ik hoorde hem twijfelen aan de andere kant van de lijn.
‘Ik bel je straks terug schat, kus’ en hij hing op.

Ik werd meteen bang, wat als hij weer bij Lisanne was? Nee, hij had beloofd om het contact met haar te verbreken, het was één keer, misschien twee, maar die tijd was voorbij. Ik liep terug naar de tafel, mijn goede humeur was meteen in één klap weg. June merkte het en vroeg meteen: ‘Wat is er mop?’ ‘Ik voel me niet zo lekker, ik ga naar huis, ik bel jullie nog wel!’ Ik gaf Esmee en June een kus en liep weg.