Met wat meer tijd en een idee dat ik wel schijn vol te houden, ga ik het nog eens proberen.
Eerst een paar weetjes:
- **Het verhaal speelt zich af in Agrigento, maar ik ben er nog nooit geweest en gebruik vooral mijn fantasie voor het stadje. Neem me dus niet kwalijk als ik alles niet beschrijf zoals het er echt is. Misschien verander ik de titel van de stad naar een eigen verzonnen stadje wanneer ik daar een goede benaming voor vind.
- **Het verhaal bevat 16+ en een paar 18+ scenes
- **Ik probeer minstens 1 keer in de week te posten
Korte inhoud:
Catherine Loraine Lloyd beleeft een cultuurshock wanneer ze noodgedwongen van een levensgrote villa in Montréal naar een middeleeuws kasteel op het platteland in Italië moet verhuizen. Tot overmaat van ramp laten haar ouders haar achter en zit ze opgescheept met Espezito Maldini, de klusjesman van de omgeving. Ze proberen elkaar zoveel mogelijk te ontlopen, tot ze plots voor hetzelfde moeten vechten.
When the night gets cold
And the lights go out
The sun is gone behind the clouds
When you feel lost, then I’ll reach out
To guide you home with my lighthouse
Proloog
De zonsopgang was prachtig. Het waaide licht, maar dat weerhield de zon niet van een poging te doen leven en licht in het land te brengen. Moedig worstelde ze zich een weg door de wolken.
Ze keek ernaar en sloeg haar witte trui wat beter over zich heen. Het lichte witte jurkje dat ze aan had, wapperde met de wind mee. Haar buik kromp samen. Ondanks de warmte die het huis uitstraalde en haar als een open haard probeerde te verwarmen, verscheen het kippenvel toch op haar armen.
Haar blik was op het ruime landschap gericht. Met een strakke blik zocht ze het veld naar oneffenheden, maar ze wist heel zeker dat ze niets zou vinden. Haar ogen trokken zich tot spleetjes en haar hersenen deden hun best de verstoorde rust te negeren.
De geluiden achter haar gingen langs haar heen, werden met de wind meegevoerd. Een hand viel op haar schouder.
‘Het komt wel goed.’
Dat was ze nog niet zo zeker.