[Verhaal] Nog titelloos

Het is voor het eerst dat ik een verhaal maak.
Tips enzo zijn altijd welkom.

Daisy zit in de achtertuin een boek te lezen genietend van het lekkere weer. Het is hartje lente en zo een 25 graden heerlijk weer dus en zo kan ze toch weer een beetje haar bruine kleur terug krijgen. Ze legt haar boek neer en doet even haar ogen dicht. Langzaam dwalen haar gedachten af naar de dag dat ze weer alleen was met de nieuwe vriend van haar moeder. ‘ik weet dat je dit wilt’ Hoort ze Mike zeggen. ‘ Nee ik wil dit niet ‘ zegt ze en ze kijkt van hem weg. Dan voelt ze Mike’s hand op haar borst. Ze word misselijk en boos tegelijk. Daise kijkt hem aan en geeft hem een harde klap in zijn gezicht en dan rend ze weg. Tijd om haar jas aan te trekken had ze niet want Mike kwam al achter haar aan. Ze rend de kou in, ze weet niet waar ze naar toe moet. Als ze achterom kijkt ziet ze dat Mike in de voortuin is blijven staan. ‘Vieze vent’ denkt ze bij zichzelf. Ze schrikt wakker van haar mobiel, een smsje van een collega. ‘Heej, zou je eerder kunnen beginnen om half 6 voor mij ?’ Daisy sms terug ‘Ja ik vind het goed, wil jij dan wel doordraaien tot 11 uur zodat ik half 11 weg kan?’ Ze staat op en loopt naar haar kamer om zich om te kleden en haar haar en makeup bij te werken. Ze pakt haar witte blouse en licht blauwe sloof en zwarte broek, en kleed zich aan. Dan krijgt ze weer een sms van haar collega ‘ Nee sorry dat kan niet ben er zelf niet vandaag’ Daisy voelt het al, dit word een lange zware dag vandaag. Maar ja het is beter dan thuis zitten bij die vieze Mike. Ze maakt zich snel op en bind haar haar in een staart. Ze is blij met haar dikke bos krullen dat eindelijk tot haar onderrug is doorgegroeid. Laatst heeft ze het nog van bruin naar donkerbruin geverfd. Ze loopt naar beneden en net op het moment dat ze haar scootersleutels pakt, hoort ze de voordeur open gaan, het is Mike. Ze loopt snel naar buiten, stapt op haar scooter.

Coool,Wauw ik schrijf ook verhalen

Titel misschien:Deed hij dat?

klink erg leuk!
upje voor jou :wink:

Verder?

ben benieuwd!
goed geschreven hoor (:
maar ‘rend’ is wel met een ‘t’ hahaa :slightly_smiling_face:
xx

Oh haha sorry !
in mn volgende stukje kunnen ook veel fouten staan
komt later op de avond ga nu naar mn oma

Even later komt ze aan op haar werk en ziet dat ongelovelijk druk is. Bij zich zelf denkt ze ‘ Dit kan nog wel later worden dan 11 uur als het zo blijft ‘ Ze zet haar scooter op slot en loopt naar binnen. ‘ Goedenavont’ zegt Maaike haar collega. ‘ Hee!’ zegt Daisy terug. Ze loopt naar achter en hangt haar bodywarmer op, doet haar sloof om en loopt het restaurant in richting Maaike. ‘Het is weer lekker druk, is het al heel de dag zo ?’ vraagt Daisy aan Maaike. ‘Ik ben om 4 uur begonnen en toen zaten er al 126 gasten’ zegt Maaike.

Daisy wou Maaike net wat gaan vertellen toen er nieuwe gasten binnen kwamen, ze loopt er naar toe. ‘ Goedenavond, komt u gezellig eten/drinken?’ vraagt ze beleefd aan de 3 heren die binnen kwamen. 3 mannen van rond de 25, leuk om te zien en prachtige ogen. ‘Hallo’ zegt een van de mannen ‘Wij zijn met zn 3en en komen dineren hier, willen graag buiten op het terras zitten als dat kan?’ vraagt hij verder. ‘Ja natuurlijk’ zegt Daisy enthousiasd ‘Loop maar met mij mee’ Ze gaat de mannen voor en begeleid ze naar een tafel op het terras aan de waterkant, met een mooi uitzicht over het strandje wat er aan ligt. ‘Neemt u plaats’ zegt Daisy tegen de mannen, ‘Kan ik alvast wat te drinken inschenken?’ Vraagt ze dan beleefd. ‘Uhmm ja, doe maar 3 bier’ Zegt dezelfde man die de andere 2 vragend aan kijkt terwijl ze ja knikken. ‘Okee, komt er aan’ Zegt ze met een brede lach en ze loopt overdreven heupwiegend weg. Bij zich zelf denkt ze ‘ wat hou ik toch van me werk, zoveel leuke jongens, altijd druk dus altijd gezellig en een goed salaris’. Ze loopt naar de bar en tapt 3 bier zet ze op een dienblad en loopt terug naar de mannen. ‘ 3 bier voor deze heren’ zegt ze terwijl ze die glazen bier neer zet. ‘Wilt u alvast de menukaart? Of wilt u de weekaanbieding?’ Vraagt ze dan weer aan de mannen. Waarop een man vraagt ‘ Wat is de weekaanbieding?’ Ze verteld dat de weekaanbieding deze week bestaat uit, gerookte zalm met roomsaus en champignons. Geserveerd met salade en frietjes. De man zegt ‘ Doe mij die maar, dat lijkt me wel lekker’ en de andere 2 mannen stemde daar in mee. ‘Okee, het komt er zo snel mogelijk aan’ en ze loopt weg. Daisy loopt richting de keuken en geeft 3 keer de weekaanbieding door aan de kok.

Maaike loopt naar Daisy toe en vraagt bezorgd ‘Meis, hoe gaat het nou met je nadat je uit het ziekenhuis bent gekomen?’. Waarop Daisy antwoord ‘ Het gaat wel goed voor mijn gevoel, vooral nu ik weet wat de uitslag is’ Ze moet vechten tegen haar tranen, dat moet ze al dagen sinds ze weet dat ze de ziekte leukemie heeft. Maar niemand hoeft te weten dat het haar zo verschrikkelijk sloopt van binnen, wat eigenlijk best mag, maar ze is al zo onzeker. Maaike kijkt haar geschrokken aan en vraagt dan ‘ Wat is de uitslag dan?’ Daisy loopt dichter naar haar toe en fluisterd in Maaike haar oor zodat niemand het hoort ‘Ik heb leukemie’ en ze doet weer een stap naar achter. Na dat nieuws weet Maaike niet wat ze moet zeggen, ze kijkt alleen geschrokt en stapt op Daisy af en geeft haar een dikke knuffel waarop ze zegt ‘Meis, het komt allemaal goed he, ik ben er altijd voor je dat weet je’ En nadat Maaike dat heeft gezegd loopt ze weg. Daisy loopt de keuken in want de weekaanbiedingen zijn klaar. Ze pakt de 3 borden op en loopt naar de 3 mannen, ze zit met haar gedachten bij haar ziekte en bij de behandeling die volgende week maandag start. Als ze bij de mannen staat probeert ze toch een lach op haar gezicht te zetten. Ze zet de borden voor hun neer ‘eetsmakelijk’ zegt ze. Ze draait zich om waarbij ze voelt dat iemand iets in haar kontzakt stopt. Ze loopt terug en richting de wc’s. Ze voelt wat er in haar kontzak zit, een papiertje, ze kijkt wat er op staat en ziet staan Bastiaan en een nummer er onder. Ze stopt het terug in haar kontzak, wast haar handen en gaat weer aan het werk.