[VERHAAL] NO PRINCESS!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~NO PRINCESS.

[i]'Mama!! ’ mijn hart kroop uit mijn lichaam, met wijden armen verdedig ik haar, tranen vloeide naar beneden, mijn kleine zusje Wisal kroop in één en hield haar handjes op haar oren. Mijn ogen keken slechts één persoon aan, mijn stiefvader die weer eens ladderzat was. Ik hoorde het gesnik van mijn moeder en haar gejammer, wat mijn hart door tweën sneed. 'Nee Rajhana… ’ voor haar zou ik mijn leven geven.

‘ga je nou de held uithangen slet’ hoor ik mijn stiefvader met een dubbele tong praten omdat hij zo dronken was. Mijn ogen hielden zich alleen gericht op zijn rechter hand die stevig een mes vast hield. ’ Loop naar de hel!! 'sis ik terug. Iets wat zijn woede op wekte. Voor ik het zelf wist voelde ik iets scherps mijn zij doorboren. Verdoofd staar ik over zijn schouder, het geschreeuw van mijn moeder verdoofde mijn oren… ’ Mamaaa, ’ met een droge keel stond ik wankelend te staren naar mijn rood gekleurde handen. Met een draai zag ik het beeld dat me liet verdoven tot aan mijn teennagels. Als ik zie hoe mijn stiefvader zijn hand opheft en met een kracht op de buik van mijn lieve moeder laat zakken, lijkt me niks te laten stoppen. Ik keek om me heen en loop wankelend naar de kast waar ik een vaas pak en mee wankel naar de man die mijn moeder aan het vermoorden is met het laatste restje kracht die ik in mijn bloedende lichaam nog heb laat ik het op zijn hoofd vallen, zonder gekreun of zucht viel hij stilletjes op mij moeder.

'mamaaa!!.. alsjeblieft verlaat ons niet zoals papa heeft gedaan… 'zeg ik kuchend van de pijn in mijn zij. ’ WISALL BEL DE AMBULANCE verdomme !! ’ schreeuw ik. Met alle kracht die ik nog bezit duw ik de stevige man van mijn moeder af. Haar ogen huilde, met mijn bloederige handen veeg ik ze weg. '… Mijn dappere Rajhana ’ haar moeizame hand reikte mijn wang 'Mijn mooie lieve Rajhana… zorg goed voor wisal wil je 'haar zwakke stem deed me huiveren, mijn tranen vloeide op haar wangen, het bloed liep langs haar lippen ondanks alles glimlachtte ze. Ik hoor wisal naar beneden rennen 'WISAL BLIJF DAAR!!" schreeuw ik, ik wil niet dat ze haar moeder zo ziet. 'mama hou vol ze komen er zo aan ’ zeg ik haar en kus haar voorhoofd alsof ik het voor het laatste keer zou kunnen kussen ’ dat is niet nodig, lieverd… ’ kuchend staart ze me aan met haar doffe groene ogen, '… Omhels me schat omhels me gewoon … ’ huilend leg ik mijn hoofd op haar borst en sluit mijn ogen, en concentreer me op haar hartkloppingen… die langzaam vervaagde zoals haar ademhaling… Mijn moeder is weg, voorgoed!!

[/i]

[i]Mama is weg !! ’ Het gehuil van mijn 4 jarige zusje, was te horen door de hele straat. Groepjes mensen wezen onze kant op en keken ons aan. Mijn moeder werd weg gevoerd, Ik zelf kon niks, ik wist niet wat ik moest voelen. Mijn ogen traande zonder gevoel. ’ ze blijft voor altijd bij ons ’ fluister ik schor.Haar hoofdje duwde ze in mijn dijbeen… Alles is weg, ook zij.

Ik werd moe, zonder enige emotie stort ik in één als een zak aardappel.

1 jaar later:

'Aan de hand van uw sollicitatiebrief nodigen we u uit voor een gesprek ’ die zin schoot de hele tijd door mijn hoofd. Voor de laatste keer bekijk ik mezelf. Mijn nicht Souraya zocht voor mij dit out-fitje. Het deert me eigenlijk helemaal niet, maar als ik die baan wil moet ik er goed uitzien.

Ik maak mijn groene ogen op die nog steeds even leeg en gevoelloos uitzagen. Mijn licht bruine style haren laat ik maar over mijn schouders vallen. Ik tuit mijn lippen en smeer ze in met een licht rozige kleurtje. Na een kort gebedje verlaat ik mijn kamer die ik met mijn zusje samen deel. Sinds die afschuwelijke dag wil ik haar niet uit mijn zicht hebben daarom slapen we samen in één bed. We wonen samen bij onze lieve oma.

Beneden kus ik Wisal en kus de voorhoofd van mijn oma ’ allah i3awnek eh benti ’ hoor ik mijn oma nog zachtjes zeggen 'amien, ’ ik liep zonder wat te eten de deur uit.
Mijn opa allah ira7moe heeft een paar maanden na mijn moeder ook de wereld verlaten. En mijn vader… nou ik noem hem liever niet zo, want als hij een vader zou zijn zou hij ons niet in de steek hebben gelaten. Nou die heeft mijn moeder en ons flink laten zitten na de geboorte van Wisal, en sindsdien heeft hij nooit wat van zich laten horen.

De oordopjes van mijn I-pod prop ik in mijn oren en laat het liedje van Rihanna afspelen. Zonder bij na te denken nam ik de bus en stapte onbewust bij de goede adres uit en loop vanzelfsprekend naar het grote gebouw die voor mijn neus geplant was. Zuchtend trek ik mijn oordopjes uit mijn oren en stap het gebouw binnen. Ik werd geleid naar een bankstel in een ruimte ’ De heer Lotfi komt er zo aan ’ Ik knikte en keek voor me uit. Ik dacht aan niks, mijn hoofd was leeg.

Het gesprek verliep goed. ’ ik word niet je baas, maar mijn zoon Marouan lotfi ’ zegt hij 'dus ik ben aangenomen 'hij knikte en glimlachte ’ ik denk dat je een goede werknemer bent ’ ik dank hem zeer, na het door nemen van alle papieren met regels en voorwaarden, kreeg ik nog een contract mee om het gerust door te nemen als ik thuis ben.

Met een glimlach op mijn gezicht verlaat ik het gebouw.[/i]

http://i53.tinypic.com/28gz903.jpg

[i]Zonder op te letten waar ik naar toe liep bots ik tegen een harde gestalte, met een moeite probeer ik evenwicht te houden om niet naar achteren te vallen, twee armen omringde mijn middel die verstijfde van de aanraking. Ik werd zonder enige moeite van de grond af gehouden ‘ sorry, gaat het ‘hoor ik een doordringende stem mijn oren in zoemen … zonder wat te zeggen staar ik in de twee bruine ogen…. kom op Rayhana, kom tot jezelf… beveel ik mezelf. Ik verander mijn blik in een kwade ‘ …. Sjeej hou je handen thuis !’ antwoord ik pittig ‘ Zo,… ‘zijn ogen keken me even donker aan en voor ik het zelf wist liet hij me op de grond liggen‘ zak, zo bedoel ik het niet !! ‘ scheld ik hem uit ‘ Nou nou, beter zo op de grond liggen dan met een smak, tenslotte zei jij dat ik mijn handen thuis moet houden ‘ met die woorden liep hij langs me heen. Ik stond op mijn eigen kracht op en veeg mijn nieuwe rok. Ik pak mijn stapel papieren op en kijk hem na ‘ Klootzak ‘ scheld ik nog uit, wat een attitude men. Ik liep verder en keer me niet om.

Marouane:

Alles leek goed te gaan, mijn vader belde me nog op dat hij net een werknemer had aangenomen om me te helpen. ik hoop dat het geen kluns is die mijn werkdagen op mijn zenuwen gaat werken. Ik stap uit mijn nieuwe zwarte audi en loop richting mijn werk. Ondertussen keek ik op mijn I-phone naar de laatste berichtjes die ik had gemist. Een zachte stoot bracht me tot stilstand. Uit reflex houd ik het meisje die ik om ver duwde overeind. Mijn handen krulde om haar slanke middel. Haar zachte boezem drukte tegen de mijne, haar geurtje drong mijn neus binnen. Automatisch word mijn blik op haar ogen gevestigd. Zo groen als de verse gras. Haar blik was zo kleurig maar tegelijker tijd ook zo leeg. Ik beweerde zelfs een vlaag van wazigheid te zien. ‘sorry gaat het ‘ vraag ik. Haar licht roze volle lippen bleven ongeroerd. Haar blik veranderde ineens en ze keek me fronsend aan ‘ …. Sjeej hou je handen thuis !’ brengt ze uit, haar stem klonk als het gezang van de engelen, ondanks haar woede, hoe zou ze klinken als ze zou zingen, vroeg ik mezelf af. Haar antwoord liet me grijnzen, lekker arrogant doen, dacht ik bij mezelf ‘ Zo,… ‘ met een grijns laat ik haar op de grond zakken, natuurlijk niet hard neerlaten vallen maar gewoon rustig aan, zo een schoonheid hoef geen blauwe achterste aan over te houden, of misschien toch wel als een aandenken. Verbaasd als ze was keek ze me hoog aan. ‘ zak, zo bedoel ik het niet !! ‘ zegt ze woedend. Mijn ogen vallen op haar boezem die heftig op en neer ging door de woede…. kom op Marouan, niet daar staren, Ik liet mijn blik van haar boezem wenden. Ze was gevuld op de juiste plaatsen.

‘ Nou nou, beter zo op de grond liggen dan met een smak, tenslotte zei jij dat ik mijn handen thuis moet houden ‘antwoord ik op mijn beurt, ze keek me woedend aan, haar groen kleurige ogen werden donker en leger. Ik wend mijn ogen van de hare en loop langs haar heen ‘klootzak ‘ hoor ik haar nog zeggen. Ik wou omdraaien en me verontschuldigen maar dat kon ik niet uit eindelijk was zij begonnen en niet ik. Na twee tikken van haar hakken hoor ik dat ze weg liep met een draai keek ik om. Haar heupen wiegde haar mooi gevulde billen op en neer. Ik voelde een explosie in mijn hart, eerlijk waar. Bij de deur kijk ik nog achter om maar ze was al verdwenen.

Als ik binnen loop komt Laura meteen op me af ‘ meneer u word verzocht meteen naar de vergaderzaal te gaan, ‘ ik knikte en vergat voor even alles wat me net overkwam, de engel die uit de hemel op me neer viel, nou eigenlijk tegen aanbotste. [/i]

[i]Ik haastt me en neem plaats aan de rechterzijde van mijn vader die al bezig was met de inleiding. 'alstublieft 'fluistert Laura en schuift me mijn aanteken boekje ’ dank je wel 'fluister ik terug en knipoog naar der, met twee blosjes op haar wang loopt ze bij me vandaan.

’ zoals jullie weten zullen 6 personen een excursie maken naar New York, parijs, milaan en londen, daar moeten we verschillende vergaderingen bij wonen, het is heel erg goed voor de groei van ons bedrijf… ’

'de volgende mensen zullen de vergaderingen bij wonen, Marouan lotfi, Samir Zarouali, Maria Verhage, Laura Fakkels, Jake Veenman ’ hij sloot het dossier en keek me aan ’ Pa … ik bedoel meneer dat waren maar 5 namen ’ fluister ik mijn vader toe ’ de laatste hoort bij jou dat is die nieuwe ’ zegt hij en gaat verder met wat hij bezig was. Ik knikte en luister verder.
Na de vergadering keerde ik me terug naar mijn kantoor op mijn bureau lag een cv van de nieuwe werknemer. Ik nam het door, ’ het is dus een zij, Rayhana Nassiri, 20 jaar oud. net afgestudeert. 'lees ik wat hardop. Ik leg het weer weg en begin aan mijn werk.

Rayhana:

Thuis aangekomen plof ik neer op de bank. Mijn oma keek me vragend aan ‘ ik heb de baan gekregen ‘ zeg ik haar met een glimlachje ‘succes!, meid ‘ wenst ze me ‘Dankje ‘ antwoord ik op mijn beurt. ‘morgen mag ik beginnen ‘ zeg ik verder en trek ondertussen mijn hakken uit.
Na een tijdje liep ik naar boven. Ik keek naar mijn kledingkast, ik heb lang niet genoeg zakelijke kleding in mijn kast hangen. Tijd voor een inkopen.
Ik kleedde me om in een lichte skini- jeans en een witte t-shirt met een leuke tekst er op. Ik greep naar mijn tasje en mijn leren jasje. ‘ ik ben even de stad in daarna haal ik wisal op ‘informeer ik mijn oma ‘ oke lieverd ‘ met een knal vlieg ik het huis uit[/i].

[i]Marouane:

vermoeid staar ik naar mijn scherm, Samirs hoofd verscheen in de deur opening. Hij was mijn collega/ vriend.
‘hey, tof dat we samen die excursie maken ‘ zegt hij en ploft ondertussen op de comfortabele stoel die voor mijn bureau plaats vonden. Hij pakte een papiertje en begon eraan te friemelen. ‘ ja, maar we gaan voor zaken en niet voor de gezelligheid ‘ antwoord ik op zijn enthousiasme. ‘HA! wil je zeggen dat je de hele dag aan die vergaderingen gaat besteden. ‘ spot hij ‘ nee, ‘ antwoord ik slechts. ‘ nou ja dat bedoel ik dus. ‘ zegt hij ‘oja trouwens gaat die nieuwe ook mee hmm ?’ vraagt hij geïnteresseerd ‘ ja man, ik hoop dat ze me niet voor de voeten loopt ‘ antwoord ik ‘ ik weet echt niet wat pa bezield om haar ook mee te laten gaan, ze is pas afgestudeerd. ‘ protesteer ik. Eerlijk gezegd wil ik zo’n risico niet nemen. Ze heeft nog geen werk ervaring. ‘ is het een halfbloedje? ‘vraagt samir ‘ yep, Marokaans/Nederlands althans zo heb ik het in haar CV gelezen haar naam en haar achternaam duiden daarop. ‘ antwoord ik ‘ tja misschien heb je grote kans dat ze niet mee mag van haar ouders ‘ zegt hij ‘ … ja je hebt gelijk ik wil geen groentje meenemen op wie ik de hele tijd mag passen ‘ zeg ik met een glimlach ‘ haha als het een lekkerding is en ze wel mee mag wil ik wel op haar passen ‘ stelt Samir met een grijns voor ‘ ze is helemaal voor jou mijn vriend ‘ antwoord ik. ondertussen sla ik mijn werk op en sluit af.
‘ Zullen we ‘ vraag ik hem ‘ yep, ik heb gehoord dat ik vandaag mag rijden, ‘ zegt hij ‘ tuurlijk zolang ik maar heel thuis kom is het goed ‘ lach ik ‘ ja toch ‘ hij pakte de sleutels aan ‘ wat?? ik wil nog wel 24 worden ‘ zeg ik ‘lopen jongen ‘
Thuis aangekomen plof ik neer op mijn bed, mijn appartement zag er weer eens tiptop uit. Mijn complimenten aan de schoonmaakster. Na een douche dook ik mijn bed in. Ik woonde alleen, af een toe komt mijn moeder langs. Ik heb nog een irritante zusje van 19 jaar, ik ben zo blij dat ik van der af ben.
Als ik mijn ogen sluit hoor ik haar stem weer ‘klootzak !! ‘ die twee groene ogen spoken voor me. wat een wijf!! dacht ik. Binnen No time was ik weg. [/i]
http://i55.tinypic.com/ww10kg.jpg

[i]Rayhana:

Zuchtend strijk ik mijn hand over mijn schuine pony die ik van mijn ogen wrijf. Met een kloppend hart, klop ik op de deur ‘ja binnen ‘hoor ik de diepe maar gedempte stem. Met een zucht loop ik de kantoor binnen waar ik mijn komende dagen zal moeten spenderen. Met mijn hand nog steeds op de deurknop staar ik hem aan. Dit kan niet waar zijn. !! ‘uh’ kreun ik pijnlijk, zijn verbazing was ook van zijn gezicht af te lezen, meteen verdween alles en verscheen een grijns in de plaats ‘ Zo goede morgen !!’ zegt hij en loopt op me af. Ik liet mijn hand op de deurknop… ik kan nog ontsnappen, nee kom op Rayhana je laat je niet door die schoft de deur uit jagen tenslotte is hij niet de gene die me heeft aangenomen. ‘ G-G-ooeeddee morgen ‘ stotter ik. Zijn hand reikte hij naar voren ‘ marouane Lotfi, JE NIEUWE BAAS !! ‘dat laatste sprak hij met nadruk, alsof hij mijn leven zuur wil maken, en eigenlijk was hij dat misschien wel van plan. Pff waarom moet mij dit overkomen. Hij wil me vast ontslaan.
‘ken ik je niet ergens van ‘ vraagt hij zogenaamd niets vermoedend ‘oja jij bent die meid die me klootzak noemde niet waar ?’ vraagt hij geamuseerd ‘ uh… ja, maar u had me op de grond laten vallen ‘verdedig ik en kijk hem dit keer nijdig aan. Ik ben niet bang van hem, ik ben helemaal niet bang… Oké, een beetje dan, alleen over het feit dat hij me gaat ontslaan.
‘ wat is de wereld toch klein he … uh hoe heette je ook alweer , oh ja Rayhana ‘ Ik stond met een mond vol tanden. Tuurlijk hij heeft mijn CV gelezen.

Ik vermande me en keek hem strak aan ‘ Rayhana Nassiri om precies te zijn. Ik ben de nieuwe werknemer meneer ‘ antwoord ik met een gemaakte glimlach ‘ Oh ja dat kan ik zien ja. Je bent wel wat aan de late kant niet waar! te laat komen is een slechte gewoonte ‘ grijnst hij… Oh god, ik voelde mijn handen jeuken, ik kon die grijns wel van zijn gezicht af slaan.

‘ Ik kon de kantoor niet vinden aangezien ik gister geen rondleiding heb gehad ‘ antwoord ik op mijn beurt ‘oh dat … dat … ‘ hij zocht naar woorden maar kon ze niet vinden ‘ … oké kom dan beginnen we, ik moet je nog wat mede delen maar dat doe ik na de pauze ‘ zegt hij met een rood hoofd…. Die was raak. dacht ik trots. Ik liep achter hem aan. Mijn ogen vielen op zijn brede schouders zijn witte overhemd gaf de vorm aan zijn rug spieren. ‘ dat is je bureau ‘ zegt hij ik volgde zijn wijsvinger. Mijn bureau was aan de andere kant van de kamer . ‘ Ik laat Laura je een rondleiding geven aangezien je nog geen hebt gehad. Hij liep naar zijn bureau en plofte neer op zijn sjieke stoel. Met zijn armen over elkaar geslagen keek hij me aan, dit keer lag geen enkele grijns op zijn gezicht.
‘je kan plaats nemen ‘ zegt hij slechts en bleef me aankijken. Ik knikte en nam plaats op mijn bureau stoel. Ik sloeg mijn benen over elkaar en kijk hem aan ‘… zullen we vergeten wat er gister gebeurt was ‘stelde hij voor. Ik haalde mijn schouders op ‘als u dat wilt ‘ antwoord ik. ‘ Oke dat is dan geregeld , nou Rayhana mooie naam trouwens ‘ ik begon de hitte te voelen ‘’ dank u wel ‘antwoord ik slechts ‘ … Volgende week gaan we met excursie naar, New York, Milaan, Parijs, en Londen, het is de bedoeling dat we een paar vergaderingen gaan bij wonen, en jij moet mee ‘ zegt hij zijn blik stond uitdagend. De woorden sneden als messen door mijn oren. dat kan niet, en wisal dan en oma wie zal er voor hun zijn. dacht ik. ‘… voor hoe lang ?’ vroeg ik ‘ 2 weekjes. ‘ antwoord hij en keek me nog steeds even uitdagend aan ‘en … gaat u mee ‘ vraagt hij ‘… uh… als het moet dan moet het !’ antwoord ik zijn gezicht verstrakte ‘ dus… je wilt mee ‘ vraagt hij ‘ u zei dat ik moest toch ?’ vroeg ik hij knikte hij leek teleurgesteld ‘ ja, is goed dan, dan is dat geregeld ‘ antwoord hij met een teleurgestelde stem.
Het zat me niet lekker, ik zal dit eerst even met mijn oma overleggen ik wil Wisal en haar nooit meer uit het oog verliezen. Ik kreeg een rondleiding door een best wel knappe meid. Blonde haren, blauwe ogen en raar maar waar getinte huid. wedden dat ze elke dag in een zonnebank te vinden is.

‘ Nou dit is dus de kantine, maar je kan ook naar een restaurantje tegen over het bedrijf wat gaan eten ‘ ik knikte ‘ zo dus jij bent de nieuwe hulp van Marouane ‘ vraagt ze ik knikte ‘blijkbaar wel ‘ antwoord ik. Haar ogen stonden letterlijk me wat scheef aanstaren. ‘… Ik hoop dat je, je werk goed doet meid want hij is nogal ongeduldig met mensen die het niet onder de knie krijgen ‘ zegt ze en kijkt me nog steeds even kapsones aan ‘ wees niet bang ik heb voor deze functie gestudeerd en met een voldoende afgerond, ‘ kaats ik terug ‘ mooi zo, ‘ antwoord ze ‘ gaan we nu weer terug ?’vraag ik ‘ Zo als je wilt ‘ antwoord ze en draait haar kont met een zwaai om. Kon het nog platter… dacht ik.
Als ik de kantoord weer binnen loop zie ik dat een jongeman achter Marouane stond en met hem mee keek naar de scherm. Met een blik staarde hij me aan ‘zo ben jij de nieuwe ?’vroeg de jongen ‘ ja, Rayhana nassiri ‘ antwoord ik hij liep om en gaf me een zachte hand ‘Samir Zarouali aangenaam Rayhana ‘ zegt hij zijn licht bruine ogen keken me warm aan. ‘ Zo zo marouane ‘ zegt hij met een glimlach tegen Marouane die ons neutraal aankeek.
Ik nam plaats achter mijn bureau ‘ ik heb daar wat dossiers neer gelegd wil jij ze even na kijken en eventueel veranderen’ zegt marouane zonder van zijn scherm af te kijken. Samir grinnikte.
Ik stortte me neer op mijn werk. Ik hield alleen pauze. Begon weer aan mijn werk tot 6 uur. ‘… tot morgen ‘ hoor ik marouane zeggen die aan zijn stropdas trok die nu losjes op zijn borstkas rustte. Ik knikte ‘tot morgen ‘ ik verdween de kantoor uit. en zucht het uit. Het viel best wel mee, aangezien ik nog steeds aan het werk ben en niet op staande voeten ben ontslagen door mijn baas die ik gister voor klootzak had uitgemaakt. [/i]

Verderrrr

[i]Marouane:
Ik zag hoe ze weg ging. Zuchtend kijk op mijn horloge. Haar groene ogen die me demonstrerend hadden aangekeken spookte voor me. Ik trek mijn colbert aan en pak mijn sleutels ik volgde haar voorbeeld en ging naar huis.

Thuis aangekomen zie ik dat de schoonmaakster nog steeds bezig was. ‘oh hallo meneer leuke dagje gehad ‘vraagt ze ‘ja zeker Molly, je kan naar huis gaan als je wilt het is schoon zo ‘antwoord ik en geef haar een fooi. Ze liep lachend weg.

Ik trok mijn kleren uit sprong onder de douche en trok een makkelijk short en een t-shirt. Met een kop thee in mijn hand kijk ik vanuit het raam naar buiten alles leek mooi verlicht. De donkere avond viel over de stad. Haar ogen spookte weer voor me. ‘ poeh alsof ik niet genoeg onder de indruk van je ben ‘fluister ik tegen haar. Haar schone getinte huidje vroeg gewoon om gestreeld te worden en die lippen vroegen gewoon om gekust te worden, zouden ze werkelijk even zoet smaken als ze er uit zien. ‘Rayhana Nassiri wat voor geheimen draag je in die lege ogen ‘ vraag ik mezelf af maar dan wat hardop, niemand die antwoord gaf alleen de sterren en de maan waren getuige van mijn woorden.
Misschien wordt werken toch wel leuk
. Haar gladde benen die ze over elkaar slaat en de manier waarop ze op haar onderlip bijt als ze aan het lezen is. Ja, alles had ik in de smiezen gehad, als ze me niet zag, zag ik haar.
Na een Lange nacht kwam de slaap me eindelijk halen.
De volgende ochtend douchte ik me. voor mijn kleding kast haal ik mijn zwarte overhemd aan en trek een lichtblauwe stropdas te voorschijn. Met daaronder een zwarte broek. Ik trok mijn nette schoenen aan. En keek naar mijn spiegelbeeld ik had kortgeknipte haren. Zo hoefde ik ook niet mijn tijd te verdoen aan gel.
Ik pakte mijn zwarte colbert spoot Hugo boss op me en loop het appartement uit. Ik stapte in mijn Audi en rij naar het bedrijf. Morgen nog en maandag is het de eerste beste vlucht naar New York.

Als ik uitstap zie ik Rayhana uit een Opel astra stappen. De chauffeur was een jonge man. Ze zwaaide naar hem en liep richting de deur, wie zou hij zijn? ze wekte mijn nieuwsgierigheid, is ze getrouwd? nee in haar cv stond dat ze ongehuwd was.
‘ Hey ‘ zeg ik en loop met snelle passen achter haar tot dat ik haar inhaal ‘oh Hey ‘ zegt ze met een knikje ‘ hoe is het ?’vraag ik, een vlaagje wind nam haar heerlijke zoete geurtje mee. ‘hamdolilah en met u ?’vraagt ze op haar beurt ‘ Goed en lekker geslapen ?’ vraag ik om een gesprekje voeren ‘ Ja wel ik sliep als een roosje en u ?’ vraagt ze , je bent inderdaad een roosje, en blijkbaar heb ik me in één van je doornen gestoken. ‘ehm jawel’ antwoord ik. Eigenlijk heb ik helemaal niet kunnen slapen, maar dat hoefde zij niet te weten.

Samen liepen we naar het kantoor. Ze trok haar jasje uit. Mijn hart werd stil gesmakt door haar mooie vormen. Mijn ogen vallen op haar boezem, op haar slanke middel over haar slanke heupen…. Kom op Marouane laat je niet gek maken. Ze is je assistent.

‘is er wat ? ‘vraagt ze, ik schudde mijn hoofd ‘ nee, mijn zusje heeft ook zo’n gilletje’ verzin ik, ze keek me vreemd aan ‘oke… uh leuk ?’ zegt ze. De zon scheen in haar Groene ogen. ‘ we vertrekken maandag hé ‘ zeg ik en loop alvast naar mijn bureau ‘ maandag al ?’ vraagt ze ‘ ja, neem niet te veel koffers mee, anders word het alleen maar sjouwen meid. ‘ maakt u zich maar geen zorgen over mij ‘antwoord ze ‘… nou dat is wat beter nu Laura nog, die neemt haar hele kast mee ‘ zeg ik haar. Ze knikte en liep naar haar bureau. [/i]

Dit was het voor vandaag :heart: Veel leesplezier!

Het is alleen wel vervelend dat je tt en vt door elkaar haalt.

[i] Uppp ??

Zl er op letten![/i]

Kan de titel verandert worden in [Verhaal] - Princess!

Minder spelfouten leest wat fijner…
(bijv. eerste zin: Mama!! ’ mijn hart kroop uit mijn lichaam, met wijden armen verdedig ik haar, tranen vloeiden naar beneden,(…))

Niet bot bedoeld.

[i]Rayhana:

Ik pak mijn tasje en loop de kantoor uit. Mijn voeten zijn al gewend aan die hoge hakken. Gister had ik blaren zo groot als een skippybal. Mijn ogen vielen op Samir die de gang op liep ‘hey ga je ook pauze houden ‘ vraagt hij ‘ ja jij ook?’ vraag ik hem ‘ yep, wacht je op me dan zeg ik even tegen Marouane dat we bij de overkant zijn ‘ lacht hij ik knikte. Zonder geklop liep hij naar binnen en even later liep hij naar buiten.

‘Hmm chick hoe vind je het hier tot nu toe ?’ vraagt hij ‘wel goed, ‘ antwoord ik ‘ mooi zo, als je ergens niet uitkomt kun je mijn hulp vragen ‘ zegt hij en glimlachte naar me.
Snel liepen we het bedrijf uit omdat het nog al hard waaide en het regende . ‘Haha rustig niet zo hard rennen straks pleur ik hier ‘ lach ik en ren voorzichtig op mijn hakken ‘ wil je soms dat ik je ga dragen ‘ lacht hij ‘lekker doen ren gewoon wat maakt het ook uit joh ‘lacht hij. Samen rennen we het restaurantje binnen. we bestelde wat broodjes en drinken. We namen plaats bij een raam waar je een goed zicht had op het bedrijf.
‘ Oke, dus jij heet Rayhana hoe oud ben je? heb je zusjes broertje ? mohiem vertel maar ‘ zegt hij en kijkt me lachend aan ‘ ik ben 20 jaar heb 1 zusje van 5 ‘ antwoord ik ‘ zo is dat alles, ik dacht je gaat een hele opsomming geven van je 20 broers en zussen ‘ grapt hij ‘haha grapjas ‘ antwoord ik ‘ja wat is waar hoor meeste Marokkaanse gezinnen hebben meer dan 4 kinderen hoor ‘ zegt hij ‘ haha ja ‘ mijn glimlach verdween, een echte gezin heb ik niet, alleen een oma en zusje. Geen moeder meer, wel een vader maar over hem weet ik niks zelfs niet eens of hij nog in leven is of allang al meters onder de grond zit.
‘hey gaat ie ?’ vraagt Samir die me wekte van uit mijn gedachten. ‘ja hoor gaat prima ‘antwoord ik met een vage glimlach. ‘oh oke dan ‘ antwoord hij en bijt in zijn tonijn broodje.
Even later kwam marouane binnen en nam plaats tegen over me. ‘Rot regen ‘ zegt hij geïrriteerd en veegt zijn natte gezicht af met een servetje. Mijn ogen gleden over zijn gelaatstrekken. Zijn perfecte kaak lijn zorgde voor een sterke maar toch zachte uitdrukking. Zijn lippen die op en neer bewogen en woorden uitspraken die mijn oren niet doordringen omdat ik me helemaal in zijn donkere bruine ogen ben verloren gegaan, die de kleur van zachte chocola hadden met een vleugje karamel hadden, althans zo vergeleek ik ze, zo’n indruk wekte ze bij me. Een kuiltje ontstond in zijn linker wang als hij glimlachte. Ik keek uit het raam Naar buiten het regende nog steeds. [/i]

[i]Even later keerden we terug, slechte timing want het regende zo hard dat je wel na elke druppel die je aanraakte meteen een douche had genomen. ‘ Volgende keer een paraplu meenemen ‘zegt Marouane tegen Samir die getreurd voor zich keek ‘ Ik zweer ik ga mijn nieuwe pak niet verpesten ik wacht hier tot het opklaart ‘zegt Samir. ‘ wacht dan maar tot morgen ‘antwoord Marouane , die ondertussen zijn colbert uit trok ‘ga je mee ?’ vraagt hij, Ik knikte. Met een grijns keek hij me aan en schoof naar me toe. Hij liet het colbert over zijn hoofd en de mijne staan om ons te beschermen tegen die duivelse druppels ‘ kom op samir je bent heus niet van suiker ‘ lach ik naar hem ‘ nee ik niet maar mijn pak wel ik zie jullie straks wel ‘antwoord hij en blijft achter. ‘klaar om te rennen ‘vraagt marouane ik knikte en samen renden we voor de regen naar de overkant. Met een gehijg renden we het bedrijf binnen. Marouane sloeg zijn colbert op en neer om de druppels ervan af te krijgen.
De werkdag zat erop. Mijn neef Amine kwam me weer ophalen… Ik nam het briefje door die we hadden gekregen over de reis, half 6 vertrekken in de ochtend in elke stad zullen we 3 dagen verblijven…

Marouane:

Slaperig kijk ik op naar mijn wekker. Ik zucht het uit en sta op. Het moet anders mis ik mijn vlucht. Moe loop ik naar de douche die me een beetje wakker maakt. Ik voel me wat beter. Ik had het gisteravond helemaal niet zo laat mogen maken.
Mijn telefoon ging af ‘hallo’ vraag ik nog even chagrijnig want een ochtend mens was ik zeker niet en al helemaal niet om kwart voor 4 . ‘ Heey ben je wakker ‘hoor ik de slaperig stem van Samir ‘ik denk het jij dan ‘vraag ik even chagrijnig ‘ja ik denk het ook alleen willen mijn ogen niet open gaan ‘ antwoord hij ‘ kom je me halen? ‘ vraagt hij ‘is goed over een halfuurtje ben ik bij jou ‘antwoord ik, en hang op zonder op zijn antwoord te wachten.
Ik scheer mijn gezicht en verzacht het met aftershave. Ik trek een witte t-shirt aan, een donker blauwe g-star spijker broek, mijn witte botticelli schoenen, als laatst trek ik mijn G-star jackje en loop mijn slaap kamer uit, met een snel gemaakte kop thee achter over geslagen pak ik mijn koffer en sleur het achter me aan. Ik sluit het huis af en loop naar beneden alleen het gerol van de wieltjes van mijn koffer en mijn gemompel was er te horen. Ik start mijn auto en rij richting samir en vandaar richting schiphol…[/i]

up

Omg, ik had tranen in mijn ogen.

Marouane:
Ik start mijn auto en rij richting samir en vandaar richting schiphol…
[i]Ik parkeer de auto en loop met Samir en onze koffers de hal in. Jake en Laura zitten al op ons te wachten. Ik groete ze en kijk Laura aan ‘is Maria er nog niet ?’vraag ik haar ‘nee die komt er zo aan ‘ ik knik en kijk om me heen Rayhana was ook nergens te bekennen. Zou ze zich hebben bedacht om niet mee gaan. Ik kijk Samir aan die ineens verdwenen is … zijn koffer staat nog naast me. Na een paar minuten komt hij er weer aan ‘ alsjeblieft, koffie om wakker te worden ‘zegt hij lachend ik knik en dank hem.

Even later is Maria er ook. Alleen Rayhana ontbreekt. Zuchtend kijk ik naar de deur. ‘ Jezus moeten we zo lang wachten ‘ hoor ik Laura zuchten ‘ ik hoop dat het niet lang hoeft te duren ‘ zucht Maria. ‘ We blijven wachten tot ze komt, dus ophouden met dat gezeur ‘snoer ik hun mond. Geirriteerd kijk ik weer naar de deur. Een slanke meid komt binnen gelopen, haar lichtbruine haren hangen over haar schouders, haar slanke lijfje hult zich in een donkere skinny-jeans, witte truitje met een zwarte leren jasje, en witte balarientjes. Als ze geen engel is dan weet ik het niet meer. Mijn mooie gedachten verdwijnen als sneeuw voor de zon, als ik die gast weer naast haar zie. Dezelfde groene ogen, niet lelijk, goed gekleed… een jongen van wie je zou denken dat dat haar vriendje zou kunnen zijn. Ik slik weg.

‘mag ik nog steeds op der passen ‘fluistert Samir in mijn oor…, mooi niet ze is van mij. ‘… je doet maar, alleen weet ik niet of ze het zelf toe laat het is een pittige tantje ‘ hij glimlacht ‘… dat maakt het juist leuker ‘ antwoord hij. Ze draait zich om naar de jongen en omhelst hem. Ik voel iets in me breken, iets kreukelen en mijn irritatie steeds groter worden. Om het helemaal af te maken kust hij haar voorhoofd. Hij zwaait haar na en verdwijnt weer.
‘Goede morgen ‘ zegt ze vermoeid en kijkt ons allemaal aan ‘sorry dat ik laat ben maar het was nogal druk onderweg ‘ jake knikt en maakte een grapje, Maria en Laura lijken niet onder de indruk van haar aanwezgheid te zijn en draaien zich arrogant om. ‘Maakt niet uit zo had ik nog tijd om wakker te worden ‘antwoordt Samir. Ik voel irritatie tegen over haar… waarom? weet ik zelf ook niet, Misschien over het feit dat ze me gek laat voelen. ‘ kom op we gaan inchecken ‘antwoord ik slechts en draai me om met mijn koffer. Na het inchecken hoeven we niet lang te wachten in de wachtkamers. Nu we in de vliegtuig mogen stappen.
Laura Maria en Samir zitten op drie stoelen naast ons. Jake en Rayhana zitten met mij. ‘ wil jij bij de raam ?’ vraag ik aan haar , ze knikt ‘dank je wel ‘ antwoord ze ‘ graag gedaan ‘ mompel ik. En ga naast haar zitten en Jake zit naast me. Het is een toffe gozer om mee te praten. Hij is half Indisch half Nederlands maar lijkt geen een haartje op een Nederlander. Ik luister naar zijn grappige verhalen.
Na het opstijgen voel ik even het handje van Rayhana op die van mij. Blijkbaar kan ze niet tegen opstijgen, als het aan mij lag mag ze zelfs op mijn schoot zitten. … maar ja we houden het gewoon op dromen. bedenk ik me. Snel haalt ze haar handje weg en kijkt met twee blosjes op haar wangen uit het raampje. ‘ Vlieg je voor het eerst ?’vraag ik haar ‘nee, vroeger deed ik het wel vaker als we naar marokko gingen ‘antwoord ze zonder van het raampje te kijken ‘ oh oke, ‘ antwoord ik en keer me weer terug naar Jake. Samir had het blijkbaar leuk, met de meiden.
Even later voel ik het hoofdje van Rayhana op mijn schouder. ‘zo die is een slaper ‘zegt Jake lachend ‘ hahaha we hebben een lange vlucht voor de boeg. ‘ antwoord ik.

Na een tijdje voel ik mijn ogen ook zwaar worden. In New York is het vast nog nacht. Ik zie dat Rayhana haar iPod aan had laten staan. Ik trek één oordopje van haar oren en stop het in de mijne, en luister mee. Het kan heus geen kwaad misschien ben ik zelfs eerder wakker dan haar. Ik sluit mijn ogen en val in een diepe slaap met haar op mijn schouder.[/i]

Ik doe het nu in de tegenwoordige tijd, sorry, als dit jullie ergert.

[i]Rayhana:
Met een hoofdpijn open ik mijn ogen het eerste wat me opvalt is het warme maar harde kussen dat onder mijn hoofd ligt… het beweegt… mijn kussen beweegt. Realiseer ik me. Als ik op kijk zie ik het stukje getinte huid dat voor mijn ogen bevind… mijn kussen ruikt heerlijk… Hugo boss. Na een paar secondes voel ik me rood worden. Mijn kussen is Marouane. Met een ruk sta ik op en kijk hem recht aan… zijn donkere ogen lijken uitgerust. Mijn i-pod is netjes op het plankje voor me neer gelegd…. ik meen het nog aan te hebben gehad voor de herrie die het vliegtuig maakte. ‘Goede morgen, zonneschijn lekker geslapen ?’ hoor ik Jake zeggen ‘ wow hoe lang nog dan landen we ?’ vraag ik en kijk naar buiten dit keer zie ik geen een licht, alleen een zwarte oppervlakte onder me. Naast ons lijkt de maan ons te volgen. Zijn we dan helemaal geen ene centimeter gevlogen, het is nog steeds nacht. ‘ we landen over een uur ‘ hoor ik Marouane naast me zeggen die in een boekje zit te lezen. ‘ Huh??’ antwoord ik ‘andere tijd? Nederland loopt met 7 uurtjes voor ‘ zegt hij ‘oh ja, wist ik wel, ‘ antwoord ik zogenaamd zo wetend. Ik weet niet eens hoeveel uurtjes we verschillen met New York. Denk ik in mezelf maar ja dat hoeft hij niet te weten.

Na een uurtje niksen, spreekt de gezagvoerder ons toe, in het Nederlands en daarna in het Amerikaans. Ik doe mijn gordel weer om. Na een halfuurtje land het vliegtuig zonder vertragingen op het JFK- Airport. Na een halfuurtje kunnen we ons uit het vliegtuig bevrijden. We liepen zonder problemen langs de douane. Buiten hielden we alle drie een taxi aan. Het zijn hele andere taxi’s dan ik in Nederland gewend ben, het zijn net gele kanaries. Jake, Maria en Laura hebben een taxi voor hun zelf en wij volgen. ‘ What’s the destination (wat is de bestemming ?’ vraagt de chauffeur in het Amerikaans ’ the Union square hotel ‘ antwoord Marouane, de chauffeur knikt en kijkt ons aan zijn ogen blijven op de mijnes gericht hij schenkt me een glimlach. ‘sir, Can you ride please ‘ vraagt Marouane een beetje geïrriteerd. ‘sure’ antwoord hij nonchalant en rijdt weg. Ondertussen zet hij de radio gloeiend hard. Het duurt wel een halfuurtje voor we aankomen. Ik kijk naar de straten die alsnog gevuld worden door mensen die uitgaan of naar huis lopen.

Na een tijdje stap ik uit. Jake, Laura en Maria kijken ons lachend aan. Met mijn bagage achter me sleurend kijk ik Marouane aan die fronsend voor zich staart ‘ kom we gaan inchecken dan kunnen we even rusten ‘antwoord hij. Ik krijg een zwaar gevoel opmijn borst gedrukt. Ik ben ver weg, niet meer in Amsterdam maar New York. Mijn zusje zal zich vast dood huilen als ze wakker word en me nergens vindt. Ik hoop dat alles goed komt.

Iedereen krijgt een kamer toegewezen. Ik krijg mijn zilvere toegangspasje en loop achter de piccolo de lift in met Marouane. “ Are you on a holiday miss ? ‘ vraagt hij ‘ No with a business trip’ antwoord ik. Marouane kijkt me donker aan ‘ je kan nu wat slapen en daarna gaan we even de stad bekijken morgen middag hebben we die vergadering ‘ zegt hij ‘ goed ‘ antwoord ik… Bepaalt geen ochtend mens dacht ik in mijzelf.

Ik loop een kamer binnen, het is netjes opgeruimd en het ziet er verzorgt uit. Ik laat de piccolo uit. ‘ If you need anything just Call ‘ Ik kijk hem glimlachend aan ‘Thank you ‘ antwoord ik en loop weer terug als ik de kamerdeur dicht heb geslagen ‘ pfff ‘ zucht ik, Ik trek mijn leren jasje uit mijn balarintjes en neem een duik op mijn grote zachte bed. Ik zucht het uit en staar voor me. Een grote raam laat me de schitterende stad zien, vol met wolkenkrabbers, metro stations en talloze winkels .

Ik hoor een gorgel en de deur gaat open, Ik kijk in de donkere ogen van Marouane, die zijn ogen over me heen laat glijden en naar mijn leren jasje en balarintje laat glijden die op de grond liggen . ‘ik wil even testen, ik heb extra pasjes voor het geval dat jullie je verslapen of wat dan ook ‘ antwoord hij als excuus ‘wilt u eerst kloppen ?’ vraag ik ‘Je zit niet in je nakie ‘ antwoord hij grijnzend, ik zie dat zijn ogen op mijn achterste gericht worden, aangezien ik op mijn buik lig. Ik draai me meteen om en sta op ‘ maar dat kon wel het geval zijn ‘ antwoord ik ‘oke sorry de volgende keer klop ik ‘antwoord hij ‘Nja hoe bevalt je kamer ?’ vraagt hij ‘ ehm wel goed’. Het is geweldig maar dat kan hem niks schelen. ‘ Ehm oke dan als je wat wilt weten ik slaap een kamer naast je en samir aan de andere zijde van je kamer, dus je zit veilig ‘ antwoord hij ‘ Ik voel me niet onveilig ‘antwoord ik ‘ Oke dat is dan geregeld, probeer nu wat te slapen want we hebben een drukke dag voor de boeg ‘ ‘hoezo ? we hebben die vergadering toch morgen ‘antwoord ik. ‘Ja wil je New York niet bekijken ?’vraagt hij ‘ ja wel ‘ antwoord ik met een glimlach ‘ het is een mooie stad ‘ zeg ik en, loop naar de grote raam die zowat tot aan de grond was. ‘Ja dat is het zeker. ‘ hoor ik hem achter me zeggen ik voelde zijn warme lichaam vlak achter mijn rug als ik me omdraai bots ik zowat tegen hem, ik deins terug van schrik, zijn hand reikte mijn middel die hij weer vast had.
‘ Gaat het ?’ zegt hij met een zwoele stem, ‘j-a-a het gaat ‘antwoord ik en trek me uit zijn greep ‘ heb je soms een slecht geweten je schrikt wel heel erg snel ‘ grapt hij dit keer weer met een grijns ‘ nee, het is dat jij … zo schrikbarend bent ‘ antwoord ik , hij grijnst en kijkt me slechts aan ‘ vind je me zo lelijk dan ‘vraagt hij. ‘ Ja. ‘ lieg ik hij kijkt me nog steeds even grijnzend aan. Hij is alles behalve lelijk. En dat weet hij. ‘ Wil je weten wat ik van jou vind?’ vraagt hij me ‘nou eigenlijk boeit het me niet ‘ antwoord ik ‘ Nou toch, Jij bent nog lelijker dan Frankenstein zelf. Jouw zouden ze een Oscar moeten geven voor de lelijkste meid aller tijden ‘ antwoord hij. Eerlijk het raakte me diep, vond hij dat echt. Ik loop langs hem heen en probeer het te verbergen met een donkere blik. ‘… wilt u weg gaan … ik wil me om kleden ‘ antwoord ik beledigt ‘… ik ben nog niet klaar….’ ik knikte naar hem en kijk hem uitdagend aan. Ik bukte naar mijn balarintjes om ze op zij te leggen maar de verleiding was nu zo groot dat ik ze tegen zijn grijnzende gezicht wil mikken. ‘ … dat zou ik zeggen als ik je wil kwetsen maar helaas is het niet waar, dus zal ik je moeten uitmaken voor schoonheid ‘ zegt hij lachend ‘ je was wel beledigd he ‘ vraagt hij lachend ‘ nee , helemaal niet het kon me niks schelen ‘ lieg ik. ‘ Ja- ja wedden dat je die balarintjes tegen mijn smoel wou smacken ‘ zegt hij alsof hij mijn gedachten kon lezen.

‘ Maar ja ik laat je met rust ‘ zegt hij zuchtend en loopt mijn kamer uit. ‘ klootzak ‘ mompel ik. ‘Dat hoorde ik ! ‘ gromt hij vanuit de deur. Ik dacht dat hij al weg was…[/i]