Verhaal: Nieuw Geld.

Hi meiden,
Dit is mijn nieuwe verhaal en eigenlijk de eerste op Girlscene.
Het verhaal heet Nieuw Geld, maar pas op! Laat je niet misleiden, niets is wat het lijkt.
Ik ben benieuwd wat jullie vinden! Laat het weten :wink:

Alexandreyeva, (voor haar vrienden, en voor jullie; Alex) is een jong meisje uit een familie die al eeuwen lang veel geld in bezit heeft. In de woorden van de rijke mensen heet dit ‘Oud Geld.’ Naar eigen zeggen is haar leven luxueus, welvarend, veilig en bovendien; verschrikkelijk saai. Totdat er op een dag iets gebeurt waardoor haar leven 180 graden de andere kant opgaat.

• cover komt nog -

Ik ben anders. Dat weet ik. Anders dan mijn familie, anders dan andere families. Ik ben raar, ik ben speciaal, ik ben anders. Het liefst van al zou ik willen zijn, zoals jíj dat bent, lieve lezer. Maar dat ben ik niet, ik ben anders, ik ben Alex.

Deel 1.

Ik passeer een groep jongens, de meeste zijn een jaar of zes- zeventien, maar zitten er een aantal flinke uitschieters naar boven en naar beneden bij. Het is bijna twintig graden buiten en al deze jongens dragen warm uitziende bodywarmers met een kraag van bont. Ze zijn getint, de een heeft een baard, een paar andere slechts stoppeltjes en weer andere zijn goed geschoren. (Of hebben gewoon nog geen baardgroei, kan ook.) Ik schud zachtjes met mijn hoofd en loop verder. Ik hoor het groepje praten in een taal die ik niet ken. Het is ongelooflijk druk op straat. Ik word bijna omver gelopen door de drukte om me heen. Overal lopen mensen met grote tassen vol met de nieuwe zomertrends. Een dikke vrouw, gekleed in slechts een legging en een t-shirt stoot met haar tas hard tegen mijn knieholte terwijl ze me passeert. Ik probeer haar zo arrogant mogelijk aan te kijken maar als ik haar feloranje string door haar legging heen zie, rest mij niets dan het fel inhouden van mijn lach. Dit gaat gepaard met allerlei vreemde geluidjes uit mijn keel. Ik ken mezelf en ik ken mijn lach. Het zo er reuze vreemd hebben uitgezien, een meisje alleen die schaterlacht. Wat zullen ze wel niet van me denken? “Dat meisje is niet goed snik!” of iets als: “Ach gossie, arm kind.”

Ik schud mijn hoofd, nee, dat moeten we niet hebben. Een zachte auw ontsnapt me als een meisje, in haar telefoon verzonken, met haar naald hak op mijn voet stapt. Ik hoor haar een zacht excuus mompelen, als ik me het niet verbeeld. Ik zie een rode vlek op mijn voet verschijnen en met een pijnlijk gezicht kijk ik om me heen. De drukte beknelt me en snel sla ik een klein steegje in. Wat een contrast met de drukke hoofdstraat. Hier loopt geen hond! Ook geen mens, trouwens. En toch voelt dit niet goed. Het heeft iets sinister over zich en ik heb al spijt van mijn beslissing. Met snelle passen loop ik de straat uit, terug naar een iets drukkere zijstraat. Het vreemde gevoel in mijn maag word alleen groter. Ik hoor piepende banden de bocht om komen. Mensen stuiven uiteen met de gillachtige woorden: “zij zijn het! Ze zijn het!” Ik sta vast genageld aan de grond en zie een zwarte Audi de bocht om scheuren. De ramen zijn verduisterd maar het raam van de bijrijder staat half open. Uit het raam hangt een arm, in de handen is een pistool geklemd. Ik hoor een knal, gevolgd door veel gegil. In mij ooghoek zie ik een dikke, grote man neervallen. Maar mijn ogen volgen de auto. Het raam gaat dicht en ik sta daar, als een standbeeld te staren in het niets.
“Ik weet het.” fluister ik in me zelf. En het klopt. Eindelijk weet ik wie ‘ze’ zijn, een onplaatsbaar gevoel borrelt op. Het beeld van zijn in de zon glinsterende rolex horloge staat vanaf nu in mijn geheugen geprint.

Leuk! Ben benieuwd

Goed bezig! Ik ga het zeker volgen! :hugs:

Je schrijfstijl is heel intrigerend en het plot lijkt me origineel. Ik ben echt benieuwd naar meer!

Wauw! Zo snel had ik nog geen reacties verwacht, eigenlijk. Dank jullie wel, meiden :slightly_smiling_face:

Deel 2.1

Ik voel de kleine haartjes op mijn arm recht overeind staan. Ik zie mijn vingers beven, ze zoeken houvast aan de grote, loodzware klopper. Een harde tik op de deur is genoeg. Langzaam en piepend gaat de deur open, voor mij het bewijs dat Viktoria al op me aan het wachten is. Toch schrik ik op van Viktoria’s gestalte in naast de deuropening. Mijn hart maakt een klein sprongetje en ik stap naar binnen.
“Hallo, Viktoria.”
Viktoria knikt me beleeft toe.
“Goedemiddag, Alexandreyeva.”
“Hoe vaak moet ik het nou nog zeggen? Het is Alex!” Het klinkt botter dan ik het eigenlijk bedoeld had, het verbaast me dan ook niet dat Viktoria’s vermoeide, grasgroene ogen groeien. Ze knikt beleeft en steekt haar hand uit. Ze draagt een zilver dienblad met een wit, porseleinen theekopje erop.
“Kopje thee?”
Ik zucht, net hard genoeg, zodat Viktoria mijn subtiele hint zou begrijpen. Ze knikt, maakt een klein knikje als buiging en laat het dienblad weer zaken. Ik zie de teleurstelling in haar ogen, ik weet hoezeer ze uitkijkt naar ons gezamenlijke kopje thee. Ik volg de grote, marmeren trap voor me. Het licht op de brede overloop brand.
“Viktoria? Is Boris boven?” Viktoria knikt waardoor haar lange, bijna grijze haar zachtjes meegolft.
“Ja mevrouw, meneer is in zijn vertrek.”
Ik lach naar haar als teken van dank voordat ik me omdraai en vluchtig de trap op draaf.

“Boris? Boris!”
Ik klop een keer op de grote, donker bruine deur van Boris’ slaapkamer.
“Boris!” brul ik ongeduldig tegen de deur.
Ik ruk de deur open en storm zijn kamer binnen.
“Zo, zeg! Wat mankeert jou? Weet je niet hoe te kloppen, of zo?”
Ik haal mijn schouders op.
“Ik heb geklopt! Jij dove i…”
Boris onderbreekt me voor ik mijn slecht overdachte zin over mijn lippen heb weten te murmelen.
“Waag het niet zo’n toon tegen me aan te slaan, slangmens!”
Ik grijns naar hem en haal nog een keer ongeboeid mijn schouders op.
“Ik kwam hier om afscheid van je te nemen, maar als je niet wilt? Mij best.” Ik draai me om en sla de deur van zijn kamer hard dicht. In mijn hoofd begin ik te tellen.
“Odin… dva… tri… chotyry…”
“Alex?”
Ik hoor zijn stem achter me en grinnik in mezelf, hij is toch zo voorspelbaar.

Leuk verhaal, mooie verhaallijn ook.
In welk land speelt dit zich eigenlijk af?

Leuk! Ik volg ook! :slightly_smiling_face:

Ik gok Rusland

Dat klopt, alleen het klopt niet met de huidige, onrustige, situatie daar.
Daar merk je in het verhaal niets van eigenlijk.
Verder pak ik zo westers mogelijke namen, het lijkt me voor jullie niet makkelijk lezen als je steeds namen als Alexandreyeva ziet.
Boris is ook een typisch rusische naam maar ik denk, en hoop, dat Boris makkelijker leest als bv Pyotr.

Verder bedankt voor alle reacties! Ik word er helemaal blij van.

Deel 2,2

“Afscheid nemen waarvoor?”
Ik hoor een straaltje kwetsbaarheid door schemeren in zijn stem. Ik veeg een pluk haar uit mijn gezicht en kijk hem even aan voor ik wat zeg. Ik neem hem in me op, zijn houding is zelfverzekerd als altijd maar toch tegelijkertijd zo klein en onzeker.
“Ik ga weg.”
“Weg? Waar ga je heen dan?”
Ik zucht en trek mijn wenkbrauw op.
“Dat zei ik toch net? Ik ga weg!”
“Jezus Christus, Alex! Wees nou niet zo dwars? Je kan het me toch zeggen?”
“Wat zeggen?”
“Waar je heen gaat? Wat je van plan bent.”
Ik denk na, het is verleidelijk. Zijn groene ogen kijken me smekend aan. Ik frunnik aan het kleine krulletje naast mijn linkeroor en zie zijn ogen groter worden. Hij weet dat ik altijd aan het krulletje zit als ik op het punt sta om toe te geven. Maar dit keer niet. Nee dit keer ga ik niet aan hem toegeven! Ik laat mijn hand abrupt zakken en zie de hoop uit zijn ogen verdwijnen.
“Zorg voor jezelf, Alex.”
Zijn stem klinkt bedroefd en hij stapt op me af. Hij kijkt om zich heen, om te zien of niemand ons kan zien. Zijn blik komt weer terug bij mij, hij lacht naar me als teken dat de kust veilig is en dan slaat hij zijn armen stevig om me heen. Ik voel zijn warme adem in mijn nek, ik voel hoe zijn vingers in mijn rug drukken om me zo dichtbij mogelijk te houden en ik voel hoe warme druppels op mijn schouder vallen en via mijn hals mijn decolleté in lopen.

“Je gaat naar hem toe, hé?” vraagt hij terwijl hij me loslaat. Ik kijk hem met een schuldige blik aan en knik.
“Het spijt me, Boris. Het spijt me.”
Ik hoor hem slikken.
“Ik begrijp het.”
“Zeg vader en moeder dat het me spijt dat ik geen afscheid van ze heb genomen, zeg ze dat het me spijt dat ik niet met Igor trouw om hun eer te verhogen. Zeg je ze dat het me spijt? Alsjeblieft?”
Boris knikt.
“Dat doe ik, zusje. Als jij belooft goed op jezelf te zullen passen.”
Ik grijns.
“Belooft.”

Ik volg :slightly_smiling_face:

Verder :slightly_smiling_face:

Welkom! :hugs:

ik ben benieuwd!

Verder!!! Xxx leuk verhaal

Deel 3.1

Ik sta voor de oprit van een normaal uitziend rijtjeshuis. Mijn ogen blijven hangen op het nummer. 17. Ik weet bijna zeker dat het hier is. Aarzelend loop ik naar het huis toe. Op de deurmat blijf ik stil staan. Ik breng mijn bevende hand naar de deurbel en druk hem lang en hard in. Het keiharde gerinkel doet pijn aan mijn oren. Ik laat de bel los en vouw mijn handen in elkaar. Laat hem alsjeblieft open doen! Hoeveel seconden zijn er al voorbij? Minuten? Een uur?
In mijn ooghoek zie ik het kanten, gerafelde gordijn een stukje opzij schuiven. Ik bel nog een keer aan en hoop dat ik niet te ongeduldig ben.
“Ik weet dat je er bent! Doe toch open!”
Het gordijn valt weer terug op zijn plaats. Zenuwachtig trommel ik met mijn vingers op mijn arm. Het lijkt een eeuwigheid te duren maar dan gaat eindelijk de voordeur voor me open. Mijn adem stokt in mijn keel. Voor me staat een gestalte dat nog altijd even knap is als in mijn geheugen. Zijn ogen kijken me verbaasd aan en ze lijken tot diep in mijn ziel door te dringen.

“Alex!”
“Dimitri!”
Met twee grote passen sta ik vlak voor hem, ik sla mijn armen strak om hem heen. Ik voel hoe zijn handen door mijn haar woelen en haal opgelucht adem.
“Ik heb je zo gemist!” weet ik uit te brengen.
“Waar heb je uit gehangen, Alex?”
“Stt, zeg maar even niks. Hou me maar gewoon even vast.”
Ik voel hoe zijn handen abrupt van mijn schouders afglijden. Hij duwt me een stuk van zich af. Ik zie mijn ogen turen naar iets achter me. Vragend kijk ik hem aan.
“We moeten naar binnen.”

Spannend, verder

Aaah verder kan niet wachten xxx

Leuk !

Hallo meiden,

Dit is divergent maar dan op een nieuw account.
Ik ben namelijk verbannen van het girlscene omdat ik een DutchBodyBuilder trol zou zijn.
Ik baal hier enorm van, ik las altijd stil mee op GS en poste soms ook een berichtje.
toen ik vandaag mijn girlscene op mijn telefoon aanklikte kreeg ik deze tekst te zien:

Sorry, Divergent, je bent verbannen van dit forum!
Ja, is toch wel weer even fucking dom dat je jezelf verlinkt. Bai Bai, DBB
Deze verbanning is permanent.

Waar ik uit concludeer dat ik nooit meer op mijn telefoon op GS kon kijken.
Het spijt me heel erg en ik had het graag anders gezien. Vooral omdat ik verre van een dutch body builder ben.
heel jammer, ik weet dus ook niet hoe ik mezelf heb kunnen verlinken hoor. Ik ben geen DBB.
Ook voor alle verhalen die ik (stil) volgde vind ik het heel jammer maar ik hoef eigenlijk niet eens op een forum te zitten waar iedereen DBB’s in elkaar ziet.
ik snap er echt niks van en vind het zonde van dit geweldige forum.
Nou goed, iedereen die gelooft dat ik een DBB; blijven doen!
maar dat ben ik niet.
Ik ben gewoon een meisje van 19 die graag in het schrijfsels topic meelas en meeschreef, ook omdat ik later graag schrijfster wil worden.

Bedankt voor het volgen en het spijt me voor het ongemak!
liefs,
Divergent(t)