[VERHAAL] NEE! Niet weer!

Ik kijk om me heen. Meneer van Rossum deelt de blaadjes uit. Eindelijk is hij bij mij. Ik kijk naar mijn opgaveblaadje. Geconcentreerd staar ik naar de woordjes die ik van Frans naar Nederlands moet vertalen. Shit. Ik weet ze niet meer. Ik probeer zo diep mogelijk in mijn geheugen te graven, maar het komt niet boven. Shit, een blackout. Dat kan ik nu echt niet gebruiken, ik sta al een 4 voor Frans. Ik pak mijn agenda om alvast een 1 op te schrijven. Zuchtend kijk ik naar links, waar ik Jenne uitvoerig zie schrijven. Achter me zitten Aline en Jolijn. Ook zij schrijven ijverig. En mijn blaadje is nog helemaal leeg. Niets staat erop. Meneer van Rossum komt naar me toe lopen. ‘Eve, als je zo door gaat, ga je niet over hoor. Ik heb je andere cijfers bekeken, die waren ook niet zo best. Ik, als je mentor zijnde ben daarover verantwoordelijk.’ Ik zucht. Waarom moet van Rossum altijd zo doorzeuren?
De bel gaat. Eindelijk! Het weekend is begonnen. Met z’n vieren lopen we door de gangen. ‘Wat gaan jullie doen in het weekend?’ Aline is volgens mij niet echt geïnteresseerd omdat ze gelijk begint over dat ze met haar drie zussen en twee broers en ouders naar Walibi gaat. Ik zucht. Waarom doet mijn moeder dat nooit? Mijn vader is overleden toen ik nog heel jong was, daar herinner ik me niks meer van. Wat ik wel weet is dat mijn moeder dat nog steeds niet verwerkt heeft. Ze kan niet van de fles afblijven en is dus om de haverklap dronken. Samen met mijn zusje Noa van 13 jaar moet ik het hele huishouden maar een beetje runnen. Bah, ik heb helemaal geen zin om naar huis te gaan. Mama zal wel weer dronken zijn.

Zo, was ff een stukje, weet niet of jullie het wat vinden.

Great, Zusje.
Verder!

ik zie dr niet echt een verhaal in?
t kan denk ik wel wat worden… maar dan moet je er iets interesants van maken.

typo: het is als je mentor, OF je mentor zijnde, en niet allebei.
Verder niet te vaak ‘en’ gebruiken in één zin. dus niet ‘met haar drie zussen en twee broers en ouders’ maar bijv:‘blabla zei dat ze met het gezin naar walibi gingen’.
En waar wil je heen met je verhaal? Wat is het plot?

opzich leuk, maar wel heel veel info in één stukje:P maargoed eigenlijk moet at ook wel als je mensen wil trekken ofzo…