[Verhaal] My life so far.

Een tijdje geleden ben ik met een verhaal begonnen en ik ben wel benieuwd wat andere er nou van vinden. Kritiek is welkom :slightly_smiling_face:

[i]Terwijl ik dit verhaal schrijf zit ik op een versleten kist in een warme zolderkamer. Binnen is het lekker stil, maar buiten is het een hele andere wereld. Auto’s crossen voorbij, mensen schreeuwen tegen elkaar en je hoort maar al te vaak de sirene’s van de politie als er weer eens een overval is gepleegd of iets dergelijks. Beneden me klinkt een harde klap.
‘I hate you, you fucked that slut’!
Ik sluit mijn ogen en hou mijn handen tegen mijn oren gedrukt. Er klinkt weer een klap en dan is het weer stil. Maar niet voor lang, want ik hoor duidelijk hoe er iemand de trap op stormt en aan het luide gebons te horen is het Caroline, de huisvrouw. Mijn kamerdeur vliegt open en daar staat ze dan met een hoofd zo rood als een tomaat.
‘You bitch’!
Ik ben stil en kijk haar aan.
‘You fucked him! You just fucked him! What did you think? She wouldn’t find out? Slut, go away, leave my house. NOW’!
Geschrokken sta ik op en open mijn mond, maar er komt niets uit. Eigenlijk zou ik willen zeggen dat ik het helemaal niet wilde, maar dat hij me min of meer dwong en misschien was het ook wel een deel mijn schuld, want ik kon de huur immers niet meer betalen.
‘Go away’!
Ik knik en voel de tranen opkomen. Dan trek ik mijn tas onder het bed vandaan en prop daar mijn weinige spullen in. 5 minuten later sta ik buiten op straat. Mijn leven zag er niet altijd zo uit. Nee, ooit woonde ik nog in Nederland. Met mijn familie en vrienden. Ik zal zo goed mogelijk proberen te vertellen wat er is gebeurd.

‘All I want for christmas is youuuu’!
Lachend schud ik met mijn hoofd en kijk naar Flip die van het podium afspringt en me in zijn armen sluit.
‘En hoe vond je het’?
‘Geweldig, vooral die zanger’.
Knipoog ik en druk mijn lippen op de zijne. De jongens beginnen de joelen en Róbin ziet haar kans om eindelijk eens te kunnen drummen.
‘Hé, niet mijn drumstel’!
Bas trekt de stokjes al uit haar hand en beteuterd kijkt ze naar haar lege handen. Arme Róbin. Ik maak me los uit Flips greep en laat me op de versleten bank vallen die de jongens van de stort hebben gered.
‘Als jullie beroemd worden dan ben je me een drumstel verschuldigd, Bas’! mompelt Róbin en ze komt naast me zitten.
‘Rustig lieverd, ooit mag jij er ook op spelen’.
Glimlach ik. Bas bestudeert zijn heilige stokjes nog eens en slaakt een gilletje wanneer hij een nagellak kras ontdekt van Róbins rode nagels. De rest schiet in de lach en Bas verlaat de garage mokkend om zijn stokjes af te poetsen.
‘Ik word echt zó gek van hem’! Met een grote grijns kijk ik Róbin aan.
‘Grapje zeker? Je wordt niet gek van hem, lieverd. Je bent gek op hem’!
‘En zo is dat’.
Glimlacht Pete, terwijl die zijn gitaar neerzet.
‘Inderdaad Ró, waarom vraag je hem niet mee uit? Anders blijft hij voor eeuwig aan dat drumstel vastgeplakt zitten’.
Grinnikt Flip. Róbin haalt haar schouders op en loopt ook de garage uit.
‘Damn, wat een gezellige vrienden hebben wij’.
We lachen weer en Flip komt naast me zitten.
‘Ons mam vroeg of je vanavond nog kwam eten’?
Hoopvol kijkt hij me aan.
‘Natuurlijk, dat was toch afgesproken.’
Glimlach ik dan en sta op.
‘Wat ga je doen’?
Pete kijkt me vragend aan.
‘Naar huis, want wil nog even douchen en al. Doei’
‘Doei’.
Ik pak mijn jas van de stoel en trek hem aan.
‘Hier je hoed’.
Pete gooit mijn witte wollen mutsje naar me en onhandig vang ik hem op.
‘Thanks’.
Ik werp ze nog een kushandje en loop dan ook de garage uit. [/i]

Je schrijft niet slecht, maar je Engelse titel irriteert me wel, en ook dat gebruik van Engelse zinnen in een Nederlands verhaal.

Die Engelse zinnen komen, omdat ze op dat moment in Engeland zit en dan is het nogal logisch dat er Engels wordt gepraat. Maar dat zal de komende tijd niet meer gebeuren.

Ja, dat weet ik. Maar dan kan je toch op een andere manier zeggen dat er Engels wordt gesproken n__n ?

Ik vind 't wel 'n leuk verhaal. (: En die engelse zinnen storen me niet echt, heb je in heel veel verhalen. Zelfs in echte literatuur staan er soms halve pagina’s in 'n andere taal. ^^ (slechte vergelijking maar toch)

Misschien dat ik het in het Chinees had kunnen aangeven als je dat liever had gehad, maar ik koos hiervoor.

‘As my life flashes before my eyes,
I’m wondering will I ever see another sunrise,
So many won’t get the chance to say goodbye,
But it’s too late to pick up the value of my life’.
Zachtjes zing ik mee met Rihanna, terwijl het warme water op mijn naakte lichaam valt. Vaag hoor ik hoe er beneden een deur dichtvalt. Mijn zus is thuis, Chantal. De meeste zussen hebben wel eens ruzie, maar bij ons is dit de laatste tijd wel heel extreem. Ik zet de douche uit en trek snel de handdoek van het rek. Bibberend loop ik even later mijn kamer in en zie Chantal staan. ‘Wat ben je aan doen’? Arrogant kijk ik haar aan.
‘Niks wat jou aangaat’ antwoord ze net zo bits en beent mijn kamer uit.
De trut, ze krijgt altijd al alles wat ze wil en dan nog doet ze er alles aan om mij leven te verzieken. Ik geef een trap tegen de deur zodat die dichtvalt en loop naar mijn kast toe om daar mijn nieuwe jurkje speciaal voor de kerst aan te doen. Vanavond is het kerstavond en dit wordt mijn eerst Kerst die ik met Flip begin. Flip, die lieve Flip. Ongeveer één jaar geleden leerde ik hem kennen met oudjaar op het stadsplein. Hij gaf daar midden op het plein een optreden samen met Pete en Bas. En god, wat vond ik hem leuk. Ik zucht en loop naar mijn bureau om mijn make-up op te doen. Maar toen Chantal erachter kwam dat ik Flip wel meer dan leuk vond. Besloot ze om hem voor mijn neus weg te kapen. En dat lukte haar aardig goed met haar typische blonde haren en blauwe ogen verschijning. Maar goed liefde maakt niet altijd blind. Moest ze maar niet zoenen met die Dennis. En vanaf toen waren Flip en ik onafscheidelijk. Dat is al weer 8 maanden geleden. Ik smeer wat lipgloss op mijn lippen en bekijk het resultaat in de spiegel. Niet verkeerd Floor, niet verkeerd.
‘Waarom zit jij je zo op te tutten’? Chantal kijkt me hatelijk aan vanuit de deuropening.
‘Gaat je niks aan’ mompel ik en trek mijn pumps onder mijn bed vandaan.
‘Je gaat zeker naar Flipje’? Ik grijns.
‘Jaloers, zusje’?
‘Waarom zou ik? Hij is toch een stomme kleuter’! En verontwaardigd dat ik dat zei draait ze zich om.
‘Nee, Dennis is een lekkere gozer’. Kwaad draait ze zich om en kijkt mee recht in mijn ogen aan.
‘Had je wat’?
‘Ja, ik heb zeker wat! Ik haat je, ik haat je Chantal! Jij moet je altijd met mijn leven bemoeien, waarom?! Zo fantastisch is het niet hoor’. Ik verman de tranen en storm langs haar heen de trap af naar buiten.
Buiten waait de koude wind me al tegemoet en de tranen springen nu echt in mijn ogen. Stomme trut dat het ook is. Snel loop ik naar het huis van Flip dat gelukkig niet zo ver is.

Ik ben wel benieuwd hoe het verder gaat, het enige wat ik wil weten is de leeftijd van de hoofdpersoon.

Dan zal ik hierbij maar een persoonsbeschrijving geven.

Florine Schoirs: Ik-persoon. 16 jaar. 4 havo. Beste vriendin Róbin. Vriendje Flip.
Andere vrienden Pete, Bas, Ellen en Anouk. Halflang bruin haar.
Ze is ook emotioneel.
Flip Bruwer: 17 jaar. 5 atheneum. Beste vrienden Pete en Bas. Vriendin Florine.
Andere vrienden Róbin, Derek en Finn. Warrig bruin haar. Grote
grijze ogen. Zanger van de band. Bezorgd, sociaal.
Róbin Merels: 16 jaar. 4 havo. Beste vriendin is Florine. Andere vrienden zijn Flip
Pete, Bas, Ellen en Anouk. Ze is single, maar heeft zeker succes bij
de jongens. Stiekem is ze gek op Bas. Lang krullend rood haar. Een
beetje mollig. Grote mond, spontaan.

Oke, haha.
Ik dacht namelijk; als dit over een dertienjarige gaat heb ik niet veel zin om dit te lezen :’)

dertienjarige kunnen ook een heel boeiend leventje lijden :stuck_out_tongue:
Hier nog een stukje.

‘Wow, je moeder heeft het echt gezellig gemaakt’. Flip haalt zijn schouders op en laat zich in de bank vallen. Ik loop verder naar de keuken waar José, Flips moeder, uitgebreid staat te koken.
‘Hallo’.
‘Och, hoi lieverd’ ik krijg een liefdevolle knuffel en dan wordt er een bak sla in mijn handen geduwd.
‘Zou je deze even op tafel willen zetten’?
‘Natuurlijk’ glimlach ik en loop al naar de eetkamer.
De lange tafel is feestelijk gedekt en Flips oudere broer en kleine zusjes zitten al aan tafel.
‘Hoi’
‘Allo oor’.
‘Hallo Femke’ ik aai lachend over haar witte haartjes en glimlach naar Teun. ‘Jullie moeder kon het zeker weer niet laten om alles uit de kast te halen’? Hij rolt zuchtend met zijn ogen en neemt een slok van zijn bier. Ik grijns en loop weer naar de woonkamer waar Flip nog steeds op de bank zit.
‘Het is hier echt zo gezellig, veel anders dan bij mij thuis’. Flip glimlacht naar me en trekt me tegen zich aan.
‘Dat komt gewoon, omdat jij er bent’ grijnst hij en drukte zijn lippen op mijn wang. Ik grinnik en zoen hem.
‘Je boft maar, Flip’.
‘ETEN’! Flips andere zusje Roos rent vrolijk langs ons heen naar boven om haar vader te halen. Flip en ik staan op en lopen naar de eetkamer toe. De tafel staat nu echt vol met al het eten dat José heeft gemaakt.
‘Wauw mam, zit er lekker uit’ grijnst Flip. Ik lach, hij kan ook alleen maar aan eten denken. We schuiven aan aan de tafel en José schenkt ons wat te drinken in.

Reacties?

Jij schrijft super goed =D
dus zeker doorgaan

```html
je mag wat mij betreft doorgaan, op één voorwaarde:
schrijf door, of zeg ik stop ermee en niet van ‘ja ik schrijf nog wel’, om vervolgens 2 maanden niets te schrijven
niets is erger dan in een verhaal te zitten en dan continu het verhaal aanklikken van is er een nieuw stukje en dat is er dan niet
type dan even van 'ja ik kan even niet schrijven, maar staat hier weer wat nieuws, dan weet je dat je niet hoeft te kijken voor die datum…
```

```html

Dit is een verschijnsel waar ik zelf dus ook echt niet tegen kan :stuck_out_tongue:.
Dus dan zal ik het zelf ook niet doen.
```

‘Ik kan zo wel eeuwig blijven liggen’ fluister ik zacht.
Flip en ik liggen samen op zijn bed, mijn hoofd rust op zijn warme bovenlijf en zijn armen liggen losjes om me heen.
‘Ik niet’ mompelt Flip en gaat met zijn hand door mijn haar.
‘Ik kan je niet eens zoenen vanuit deze positie’! ik lach en draai mijn hoofd om naar Flip.
‘Dat is al wat beter’ grijnst hij en drukt een kus op mijn mond. Ik schud met mijn hoofd en laat me omhoogtrekken door Flip.
‘Ik hou van je Floor’. mijn glimlach verdwijnt en verbaasd kijk ik hem aan. Zei hij dat nou echt? Flip zegt zoiets haast nooit. Ik moet het altijd uit hem trekken en nu zegt hij het gewoon uit zichzelf, Wow.
‘Wat’? hij kijk me een tikkeltje onzeker aan.
‘Niets… nou ja. Zoiets zeg je gewoon niet vaak uit je eigen’. Flip grijnst en haalt zijn schouders op.
‘Misschien voel ik het nu pas echt. Ik bedoel ik hield altijd al wel van je, maar nu weet ik pas zeker dat ik echt bij je wil blijven. Wat er ook gebeurd’. Ik trek mijn wenkbrauw op en lach dan.
‘Damn, jongens zijn écht later dan meiden. Ik voelde dit al weken geleden’! Flip lacht nu ook en neemt me weer in zijn armen. Dan graait hij in de overvolle lade van zijn nachtkastje en haalt er grijnzend een condoom uit. Ik schud met mijn hoofd en geef nog een zoen op zijn neus.
‘Wat denk jij meneertje? Ik zeg even wat lieve woordjes en ze duikt wel het bed met me in’?
‘Nou technisch gezien lig je al met me in bed en nee dat dacht ik niet’. ’
Grapje, schat’ grinnik ik dan en trek de condoom uit zijn handen. Opgewonden kijkt hij me aan wanneer ik mijn jurkje open rits en mijn haar los schudt.

okee, ik zit er helemaal in.
het is zo realistisch geschreven dus niet op zo’n manier dat alles te mooi lijkt voor in het echte leven. en het is ook lekker vlot
pleaase ga verder :]

‘Bas’? verbaasd kijk ik de jongen aan die voor me staat.
‘O hoi Floor’.
‘Hoi’ mompel ik en laat mijn blik vallen op het blonde meisje naast hem.
‘O Floor, dit is ehm…ehm… Elle, Elle dit is Floor de vriendin van Flip’.
Het meisje dat dus Elle heet knikt en kijkt verveeld om zich heen. Zo, dus hij had een vriendin? Thanks for telling me, Flip.
‘Ehm… ja’. Bas kijkt nerveus naar de grond en slaat dan zijn arm om Elle heen. ‘Nou ik ga weer verder, want ik was op weg naar Róbin’ glimlach ik en doe een stap naar voor.
‘Róbin? Ik eh… wens haar een fijne kerst’. ik knik maar en loop dan stevig door. Pff, wens haar een fijne kerst. Alsof ze daar wat aan heeft. Ze zou veel liever een fijne kerst met hem samen hebben, maar ja. Ik maak mijn sjaal wat losser en bel dan bij Róbin aan.
‘Hooi, merry christmas’! Róbin geeft me meteen een knuffel en trekt me dan mee naar binnen.
‘Jij ook’ weet ik nog net uit te brengen en trek mijn jas al uit. Ze knikt en loopt al naar de keuken toe.
‘Wil jij ook warme choco? Ik was net bezig om het te maken’.
‘Ja, lekker’ mompel ik en laat me op de versleten keukenstoel vallen.
‘Weet je wie ik tegenkwam’?
‘Nee, natuurlijk niet’ lacht ze en schenkt de warme chocomel in.
‘Bas’
‘en’? nieuwsgierig draait ze zich om en zet de mokken op tafel.
‘Hij heeft blijkbaar een vriendin’.
‘Wat’! met open mond laat Róbin zich op de stoel tegenover me vallen.
‘Jep, en blijkbaar wist Flip het. En hij heeft niks gezegd! Terwijl hij weet dat jij gek op Bas bent. Ik bedoel iedereen weet dat, iedereen behalve Bas himself’! Róbin knikt en neemt voorzichtig een slok van haar chocomel.
‘Was ze mooi? Ik bedoel, beter dan ik’? snel schud ik van nee. Oops, te snel? ‘Nee joh, het was echt zo’n type als Chantal. Blond haar, blauwe ogen en verschrikkelijk arrogant’! Róbin laat een zucht ontsnappen en neemt weer een slok.
‘Nou, dan kan ik het ook wel schudden Floor. Ik bedoel ik kan best arrogant zijn, maar blond en blauwe ogen? Een type als Chantal, no way! Damn, wat moet ik nu’? Ik neem nu ook een slok en moet me inhouden om het niet uit te spugen. Jezus, hoe veel cacao kun je ergens in doen?!
‘Niks lieverd, vergeet hem gewoon. En ik weet dat het moeilijk is, maar kom op hij is toch drumstelverslaafd en nu dit’? Róbin knikt en zet haar mok met een klap neer.
‘Ik laat hem gewoon zien wat hij mist’! Verbaasd kijk ik haar aan, maar de kans om iets te vragen krijg ik niet want ik wordt al meegesleurd naar boven. ‘Vanavond gingen de jongens toch naar dat feest van die ene vriend’? Ik knik langzaam van ja.
‘Wij dus ook’! grijnst Róbin en trekt haar kastdeuren open.
‘Maar Ró, we zijn niet eens uitgenodigd’!
‘Nou en. We zeggen gewoon dat we bij Pete en Flip horen of zoiets’. Ondertussen heeft ze al heel wat kleren op het bed gegooid en staat ze met een zielig gezicht in haar kast te staren.
‘Maar Ró ik had Flip een boysnight out beloofd. Zonder mij dus’! Geïrriteerd kijkt Róbin me aan.
‘Dus? Het is toch je vriendje waarom zou die zonder jou willen zijn’? met open mond staar ik haar aan.
‘Om dezelfde reden waarom ik weleens alleen met de meiden uit wil’!
‘O, gaat hij andere meiden versieren’?
‘Nee! Hij gaat lol trappen met zijn vrienden’.
‘Nou dan. Doe het dan voor mij, Floor’ ik zucht en ga dan naast haar staan om haar te helpen met leuke kleren uit te zoeken.

verder, verder!

kleine tip: het verhaal wat bij de hoofdpersoon houden en niet teveel in iemand anders zn probleem, vind ik presoonlijk soms wat irritant ;]

Oké, maar dan vindt ik het al snel zo saai worden en net alsof het over niets anders kan gaan dan de hoofdpersoon. Daar irriteer ik me dan aan :slightly_smiling_face:.
Andere kunnen namelijk ook problemen hebben en de mensen van wie ik de problemen ook echt naar voren laat komen zijn ook mensen die veel voorkomen in het verhaal. maar ik zal dus niet allemaal afwijken naar de problemen en levens van bijfiguren die niet zo belangrijk zijn.

nee okee, dat snap ik.
ik wou alleen zeggen dat het straks niet alleen daar nog maar over kan gaan xd

verder wel heel leuk hoor ;]