Verhaal: Mr. Right Guy?

Het gaat over een meisje van vijftien jaar oud genaamd Romana. Ze is stapelverliefd op een jongen. Na een tijdje begint hij zich merkwaardig te gedragen, is hij wel ‘The Right Guy?’
Hier is het eerste stuk, vertel me alsjeblieft wat je ervan vind en of het ermee door kan gaan? En tips zijn ook altijd welkom :ok_woman:
----------------------------------------------------------------------------

‘Moet ik het wel doen?’ Vroeg ik twijfelachtig aan mijn moeder.
‘Ik bedoel… Ik ben nog maar vijftien en straks glanst mijn haar voor de rest van mijn leven niet meer! Ze zeggen dat je haar hierdoor dof word!’ Ik streek door mijn lange zwarte haren. Ik lijk meer op mijn vader: Lichtgetint en erg donkere ogen. Mijn moeder heeft zwarte krullen en een blanke huid. Maar verft haar haren regelmatig, alle tinten bruin die je maar kunt verzinnen. Vandaag heb ik besloten om hetzelfde te doen, alleen maar highlights dan: lichtbruin. Ik vond het wel vet toen ik het in een tijdschrift zag staan.
‘Stel je niet aan’ Zegt mijn moeder met een pokerface, daar is ze vreselijk goed in, geen emotie tonen. Ze is wel aardig enzo, maar ook weer streng.
‘Ja maar vanavond is het Valentijnsbal op school! Straks mislukt het nog!’. Eigenlijk is dit niets voor mij, zo druk maken om mijn uiterlijk. Mijn dagelijkse make-up dosis bestaat uit mascara en concealer. Meer heb ik niet nodig. Ik bof heel erg met mijn puistjesloze-huid. Geen geklieder met clearasil tenminste. Voor kleding heb ik wel een zwakte. Maar ik krijg maar 20 euro zakgeld per maand. Al mijn vriendinnen krijgen 50 of zoiets. Ik ben jaloers…
‘Je bent aan de beurt’ Ik kijk op; recht in het gezicht van een jonge vrouw met blond haar, ze glimlacht naar me. Ik moet in de stoel gaan zitten en ze begint aan mijn nieuwe coupe…

‘En? Wat vind je?’ Trots grijnsde ik naar mijn kleine zusje.
‘Wow! Het staat je echt leuk! Kan je dat ook bij mijn barbie doen? Shelley moet nodig een nieuwe look weetje!’ Ik lachte. Aria is een maf kind, maar ze zit in die fase, 8 jarige horen maf te zijn.
‘Shit! het is al 19:30! Om 20:00 begint het schoolbal!’
‘Mag niet zeggen, is slecht’ Ik keek naar beneden, mijn broertje kijkt me streng aan. Voor zijn 1 meter en 2 jaar is hij al een soort van vader-figuur. Ik bood mijn excuses aan en rende de trap op naar mijn kamer. Ik maak me overdreven veel zorgen eigenlijk. Maar Chris, de populairste en meest bloedmooie jongen ooit heeft bekend dat hij verliefd op mij is en mij verkering zal vragen tijdens het Valentijnsbal! Zoals ik al zei: Hij is bloedmooi! Hij heeft zwart stekeltjes haar, getint, kuiltjes in zijn wangen, groen/grijze ogen en heeft op 16 jarige leeftijd al een mini-sixpack! Dat was mij opgevallen in het zwembad vorige week toen we met de hele klas gingen. Wat wel raar was, was dat hij me toen geen aandacht schonk en steeds aan andere meisjes zat. Ik hees me in mijn zwartgrijze jurkje, dat tot net boven mijn knie kwam. Deed mascara en concealer op, lichtroze glitterende lipgloss op en deed mijn zwarte ballerina’s met strikjes aan. Snel kamde ik mijn haar. Ik wierp een blik op de klok, 19:50. Op dat moment ging de bel; dat zal Helena zijn. Mijn beste vriendin. Ik deed de deur open.
‘Wat zie je er leuk uit! Chris zal spontaan gaan kwijlen!’ lachte ze. Ik moest ook lachen. School is hier maar tien minuten vandaan lopen. Snel deed ik mijn jas aan en we liepen richting school. Pratend over Chris.

leeuk :]

alleen de eerste alinea vond ik moeilijk te lezen,
maar waarom weet ik eigenlijk niet XD.

verder [a].

Verder! (:

De dertienjarige Romana heb ik gewijzigd in vijftien ^^. Anders was het inderdaad een beetje te vroeg.

Langzaam word ik wakker. Alles komt terug; Chris met zijn lieve groene ogen die mij verkering vroeg. De geweldige avond… Ik draai me om en kijk op de klok. 06:30! En ik ben nog om 1 uur gaan slapen ook! Het is zaterdag ochtend, dus geen school. Ik probeer nog slaap te vatten, maar ik ben klaarwakker. Ik sta maar op. Herhaal mijn ochtend ritueel en eet wat beschuit met kaas. Aangezien ik niets te doen heb doe ik mijn laptop maar aan. Ik zie het MSN-icoontje op mijn bureaublad staan. Zal ik kijken of Chris online is? Nogal doelloos eigenlijk, het is pas 7 uur. Maar toch kan ik de verleiding niet weerstaan. Ik log in; zoals ik al had verwacht: Hij is niet online. Op dat moment springt er een balkje tevoorschijn: Chris Loveyoubaby is online. Snel klik ik erop. Maar praten doe ik nog niet. In welke situatie dan ook; ik blijf vinden dat de jongen de eerste stap moet nemen! Ondertussen wacht ik. Wat duurt dat lang… Hij moet toch wel gezien hebben dat ik online ben? Inmiddels is er al een kwartier voorbij! Oke, dan neem ik wel de eerste stap…

-Romana Addicted’ zegt:
Hey Schat! :couplekiss_man_woman:
-Chris Loveyoubaby zegt:
Hoi lieverd :couplekiss_man_woman:
-Romana Addicted’ zegt:
Hoest?
-Chris Loveyoubaby zegt:
Great! Ik denk de heletijd aan jou. Kan het nog niet geloven dat ik met jou heb… :flushed:
-Romana Addicted’ zegt:
:flushed:
-Chris Loveyoubaby zegt:
Ik vroeg me af of je vandaag kon chillen in het park? Zoeken we een rustig plekje op :grinning_face_with_smiling_eyes:
-Romana Addicted’ zegt:
hahah, isgoed hoelaat?
-Chris Loveyoubaby zegt:
Zo snel mogelijk natuurlijk! Ik wil je echt zien. Is 12 uur goed?
-Romana Addicted’ zegt:
Of Course :kissing:
-Chris Loveyoubaby zegt:
Zie je daar babe! Gotta go :wink:
-Romana Addicted’ zegt:
Doei ILU!

Wat deed hij lief! Oke, ik kon echt wel betere dingen verzinnen om te zeggen… Ik vergeef hem die 15 minuten nu al! Helaas nog 4 1/2 uur tot ik hem kan zien… Snel bel ik Helena op;
>Hallo met Helena…
Klonk het slaperig aan de andere kant van de lijn, oja! Het is half 8. Haha, arme heleen.
[b]<Hoi! Met mij!

Waarom bel je mij zo vroeg! Beter heb je een ontzettend goede reden…
<Ja! Dat heb ik! Ik heb een date met Chris! 12 uur in het park!
Aaaahh!
<Auw, gil voortaan niet zo hard. Volgensmij ben jij nog meer opgewonden dan ik!
lachtte ik
Ja maar het is zo schattig, jullie twee samen!
< Hahah, dat is wat ik wou melden. Sorry dat ik je heb wakkergebeld. Ik ga nu maar; slaap lekker verder slaapkop
Hou ook van jou.[/b]
Ik hing op. Ik verheugde me er echt op. Ik wierp een blik in de spiegel. Kijk die wallen nou! Snel ging ik naar boven om iets gepast aan te trekken en make-up op te doen.

‘Hey schat’ Zei Chris met een grijns op zijn gezicht. Hij kustte me op mijn mond. ‘Heey!’ zei ik blij en kustte hem terug. ‘Ik mistte je’ Zei hij zo lief mogelijk. ‘Het is maar 5 uur geleden dat ik je sprak’ lachte ik. ‘Ja, en dan?’ Hij kustte me in mijn nek. We stonden voor een bankje in het park. De sneeuw lag er nog, 15 cm! Vannacht had het flink gesneeuwd. En het is alweer bijna lente. Mijn haar hangt los over mijn witte winterjas, eigenlijk is hij best dun, maar ik heb een hekel aan die dikke jassen. ‘Heb je het niet koud’ vroeg hij verbaasd terwijl hij naar mijn dunne “winterjas” staarde, zijn ogen bleven hangen op mijn borsten. Ik begon me een beetje ongemakkelijk te voelen. ‘Nee, nouja… een beetje dan. Maar ik krijg het wel hot door jou dus het maakt niet uit’ zei ik met een ondeugend toontje. Chris moest lachen. We gingen zitten op het bankje. ‘Romana…’ fluisterde hij. ‘Ja?’ ik keek hem aan. ‘Ik wou je iets vragen. Misschien vind je het een beetje snel gaan. Maar ik hou echt van je en ik denk ook dat we het fijn zullen vinden…’ Mijn adem stokte, hij bedoeld toch niet…? Ik wist wel dat ik het ooit zou doen… Maar is 15 niet een beetje vroeg? ‘Wat?’ vroeg ik zacht. Er viel een stilte. Hij haalde een condoom uit zijn zak en hield het voor me.

En? Wat vinden jullie :slightly_smiling_face:?

verderrr

meer reacties en tips zouden fijn zijn :flushed:. Ik heb nog niet een goed idee over hoe ik het zou laten moeten aflopen. Jullie misschien?

Heb hem net gelezen, ik vond het echt een leuk verhaal, heel spannend, 13 is misschien wel een beetje vroeg?
Nouwja su6 met schrijven!
Ik ga het zeker lezen want ik vind het een leuk verhaal :grinning:
Haha

Xx
ga zo door!

Hahaha Dankje! Morgen zeker een stukje, een lang stukje :grinning_face_with_smiling_eyes: x

Leuk verhaal ^__^. Maar even een paar tips:

• Zet gesprekken onder elkaar bijv:
    “Hey, alles goed?” zei Piet die bloosde.
    “Ja, met jou?” zei Jannie die een grote glimlach op haar gezicht had. etc.
  • En schrijf getallen onder de 20 voluit, dus inplaats van:
    Is 13 niet te vroeg? → Is dertien niet te vroeg?

Verder is het zeker een leuk verhaal ^__^, maar is 13 niet ietsje te jong :stuck_out_tongue:

Ja dat weet ik, daar gaat het verhaal zegmaar een beetje om. Omdat Chris haar tot alles wil toe dwingen zonder dat ze het echt wilt maar liefde maakt blind weetje:P. Maar ik zal het toch wel even veranderen in 15, anders komt Romana anders over dan ik bedoel =). Maar heel erg bedankt voor de tip! Heb er echt wat aan hoor :slightly_smiling_face:. Ik vind jouw verhalen echt geweldig! Ik heb gisteren al die pagina’s uitgelezen van de prins op de roze scooter! hahah. x

Even snel een kort stukje, ik kon het niet laten! Hij betekend niet echt veel.

Ik had nogsteeds het gevoel alsof ik geen adem meer kon halen, ik keek Chris verbaasd aan. Eigenlijk was ik meer sprakeloos… Waarom zo snel? We hadden pas een dag… En ik was vijftien, ik was totaal niet van plan om zwanger rond te lopen. Nogsteeds staarde ik naar de condoom die Chris in zijn hand hield.
‘En… Wat vind je?’ vroeg Chris nieuwsgierig. Maar het leek alsof zijn liefde was verdwenen en hij alleen maar dacht aan seks.
‘W…Waarom zo s…snel?’ Stotterde ik, het was het enige wat ik kon uitbrengen.
‘Ik b…bedoel’ snel herstelde ik me, althans dat probeerde ik. Hij mocht niet denken dat ik zo’n tutje ben die niets wilt doen. Al gaat dit wel erg ver.
‘Ik bedoel, we hebben nog niet eens gezoend ofzo en we hebben pas een dag!’ Zei ik net iets te hard. Chris keek mij achterdochtig aan, alsof het normaal was om gelijk in bed te duiken. Maar dat maakte snel weer plaats voor een teleurgestelde blik. Ik keek diep in zijn groen/grijze ogen. Ik begon te twijfelen, aan hem wil ik me wel overgeven… Dacht ik. Snel veranderde ik deze gedachte, nee… Zo snel wil ik niet gaan.
‘Ja, maar… Maar ik hou van je weet je. En ik wil je echt graag. Sorry, misschien ga ik wel wat te snel. Het spijt me.’ Hij keek mij aan. Snel sloeg ik mijn ogen neer, ik geloof dat mijn opmerking ook een beetje te hard aankwam. Ik moest het denk ik wat begripvoller brengen… Hij hield mijn gezicht vast tussen zijn handen en keek me recht in mijn ogen aan.
‘Voor een eerste zoen vind je het toch nog niet te vroeg, he?’ Wat was hij knap… Onze gezichten kwamen dichterbij.
‘Nee…’ fluisterde ik en hij kuste me. Het voelt heerlijk. Zijn lippen zijn heerlijk! Ik hoop dat dit voor eeuwig zo blijft.

Leuk leuk leuk!

Verderr!!

Xx

Nieuwe lezeres :grinning:

leuk verhaal :slightly_smiling_face:

verderrrrrrrrrr

Sorry dat ik gisteren niets postte! Maar mijn laptop was kapot… Mijn vader heeft hem vanochtend weer gemaakt :cold_sweat:.

Het was maandagochtend. Het eerste uur op school. Ik liep naar mijn kluisje, mensen staarde mij aan. Het is inmiddels de hele school door gegaan dat ik met Chris heb. Zo’n beetje de populairste jongen op school. Ik kwam aan bij mijn kluisje. Ik had hem nog niet opengemaakt of ik voelde al een por in mijn rug. ‘Laat het alsjeblieft niet zo zijn…’ kreunde ik. Ik draaide mij om. En zoals ik al had verwacht; keek ik recht in het gezicht van Sharon. Die me altijd wel wist te irriteren. ‘Dat iemand jou nog heeft gevraagd’ zei ze op een sarcastische toon. ‘Dat jij je buiten durft te vertonen met dat hoofd van je’ zei ik. Iets beters wist ik altijd wel te verzinnen, maar ik dacht de hele tijd aan Chris. Sharon keek me raar aan en liep weg. Zo daar ben ik vanaf. Ik pakte mijn boeken. Daar ging de bel. Ik moest snel zijn, ik begon het lesuur met Frans. Als je daar telaat kwam… Ik liep naar de trap. Halverwege op de trap zag ik Chris staan. En Sharon! Ze stonden te flirtten! Jaa… ZE. Chris deed vrolijk mee. Ik voelde een steek in mijn maag. Zou ik een andere trap nemen? Of naar boven en Chris betrappen… Misschien werd hij wel boos op mij dat ik hem zo besloop. Wat haal ik nou weer in mijn hoofd? Ik ben zijn vriendin, en als hij flirt met een ander meisje… Daar moet ik nog even wat op verzinnen. Ik liep langzaam de trap op. Hij moest wel merken dat ik er was. Ik kuchte. Chris, zijn vrienden en Sharon keken mijn kant op.

leukleuk!
maar de laaste zin klopt denkik niet helemaal… moet vriendin geen vrienden zijn?
xx

volgens mij ook ja :’)

maar verder leuk verhaal!
verder.

Leuk!!

Verderrr >

ehm, gaat het niet een beetje snel allemaal?
en je gebruikt tegenwoordige en verleden tijd door elkaar heen.
Dat leest nogal vervelend…
maar verder leuk!

Oewhh leuk !!

Verder pleass. :grinning:

nice!