Verhaal - Morgen beginnen we opnieuw!

Hee allemaal,
poe best raar om iets te schrijven, als je eigenlijk naar iemand schrijf die je niet ken.
Maar dit wordt mijn eerste verhaal.
Het gaat over 2 vriendinnen die net bezig zijn met hun eindexamens Havo. Jaylinn wil in Utrecht Chemie gaan studeren en Yade toegepaste psychologie in Groningen. In deze twee steden en in hun geboorte dorp/stad gaan ze verliefd worden, verdriet hebben en heel veel fun hebben.

http://data2.whicdn.com/images/129449257/large.png

Hoe ik Jaylinn zie: http://data2.whicdn.com/images/128894639/large.jpg
Hoe ik Yade zie: http://data3.whicdn.com/images/129423222/large.jpg

Have fun!

Dit soort verhalen kunnen cliche of vermakelijk zijn. Ik ben benieuwd. :wink:

“Hee mam”, schreeuw ik naar boven. Geen antwoord. Met twee trede tegelijk storm ik naar boven.
“Mam? Ik ben thuis hoor.” “Hoi lieverd, sorry ik was even gaan liggen, ik voelde me niet helemaal lekker.” Mama kijkt me met vermoeide ogen aan en rekt zich uit.
“Weer hoofdpijn, mam?” vraag ik bezorgt. Ze knikt. “Je moet echt eens naar de dokter gaan hoor, want je heb de laatste tijd wel heel vaak hoofdpijn. Straks is het migraine ofzo.”
Mama zucht diep en zegt: “Eigenlijk heb je ook gelijk. Wat word je toch volwassen, meis!”
Pff wat heb ik er toch een hekel aan als ze dat zegt, volwassen, nee dankje.
“Hoe ging je examen Scheikunde, dat had je toch vandaag?” vraagt mama nieuwsgierig. “Mwa, ging wel goed denk ik. Ik hoop op een zesje, dan haal ik het wel.” “Wat een mentaliteit toch! Donderdag alleen nog Wiskunde en dan ben je er voorlopig vanaf toch?” Ik knikt. “Ja, eindelijk. Maar mam waarom ik je eigenlijk nodig had is omdat ik wou vragen of het goed is dat vrijdag Yade hier komt eten. We gaan uit samen om te vieren dat onze middelbare schooltijd er eindelijk op zit en daarna blijft ze slapen goed?” “Prima lieverd, maar zou jij dan wel de boodschappen willen doen, desnoods samen met Yade.” “Komt goed mams!”

Je schrijfstijl en woordkeuze is goed, maar ik heb nog wel twee opmerkingen.

Ik zou na iedere gesproken zin, dus die tussen aanhalingstekens, een enter plaatsen, dat vind ik wat overzichtelijker.
Also, ik ben iemand van veel komma’s, maar die mis ik op sommige plaatsen bij jou een beetje, maar dat ligt natuurlijk bij jouw schrijfstijl.

Dat was het, sorry. Grammarpolice. :flushed:

Ben benieuwd naar meer! :slightly_smiling_face:

Je hoef geen sorry te zeggen! Opbouwende kritiek is altijd welkom!

Maar ik zal d’r opletten, als het aan mij had gelegen had ik wss helemaal geen komma’s, enters en aanhalingstekens gebruikt. Maarja dat is natuurlijk niet echt overzichtelijk

Ik heb al een heel stuk vooruit geschreven dus er komt sws meer aan

Oke, stuur maar gewoon als je wil hoor. :3

Zo weer een stukje af, maar ik ga nu echt slapen want morgen werken :dry:
En misschien dat iemand herkent wat Yade en Jaylinn hun stad is :wink:

[i]“Jay, kan jij please m’n haar doen?” Yade kijkt me met haar donkere puppy ogen aan, daar kan ik zo als gewoonlijk geen nee op zeggen.
“Vooruit dan, wat wil je dit keer?”
“Zo’n toffe vlecht dat je overal ziet tegewoordig.” Voorzicht borstel ik Yade haar haar door en begin aan haar vissengraat.
“Zeg Yade, blijven wij elkaar wel zien als ik straks in Utrecht ga wonen en jij in Groningen?”
Ik ben al weken bang dat we door die afstand uit elkaar groeien, maar heb het eigenlijk nog niet echt durven uitspreken.
“Hè Jaylinn, don’t worry, ik ben je beste vriendinnetje, forever! En zolang is dat nou ook weer niet met de trein hoor.” Ik zucht en ga verder met d’r vlecht.

Na anderhalf uur tutten zijn we eindelijk klaar om de stad in te gaan.
“Waar gaan we heen,” vraag ik half buitenadem van het fietsen.
“Eeeemmm, waar het gezellig is!” Pfff dat zegt Yade nou altijd! Nadat we eindelijk in de stad zijn aangekomen en onze fietsen ergens hebben gedumpt, lopen we het plein op.
Yade en ik kijken elkaar vragend aan.
“Even kijken of Mees aan het werk is bij Dancing Cheese?”
“Yeah, gratis drankjes scoren, die jongen is echt over z’n oren verliefd op je hoor, Yade!”
Yade bloost verlegen. “Nee joh, ik ben veel te jong voor hem.”
“We shall see!” Ik geef Yade een knipoog en trek haar mee naar binnen.
“Hee dames, tijd niet gezien.” We krijgen elk 3 zoenen van Mees.
“Examens hè, alleen maar leren, leren en leren.” Mees kijk Yade lachend aan.
“Ben ik blij dat ik daar al even vanaf ben. Wat willen jullie drinken van mij, dames?”
Ik kijk Yade aan en zeg: “Doe maar 2 Coeberg ijs.”
De DJ zet een tof nummer op en Yade begint te dansen en ik doe lekker met haar mee.
Een paar jongens fluiten, maar wij trekken er ons niks van aan en laten ons lekker gaan.[/i]

Dit nummer had ik in m’n hoofd: Anders Nilsen - Salsa Tequila (Official lyric video) - YouTube

Zelf vind ik het verhaal nog redelijk cliché, maar hopelijk kan ik daar verandering in brengen

Hoe ik Vincent zie: http://data1.whicdn.com/images/121690061/thumb.jpg

Hoe ik Mees zie: http://data2.whicdn.com/images/122916717/thumb.jpg

Ik vind het leuk om de personages te delen zoals ik ze zie, maar doe het bewust in linkjes dat je het ook aan je eigen verbeelding kan over laten :wink:

“Zo dames, vermaken jullie een beetje?” Yade kijkt verschrikt op als Mees opeens voor haar staat.
“Moet jij niet gewoon achter de bar staan?”
Mees schudt zijn hoofd van nee, “Ben al klaar, dus kan nu eindelijk met jou dansen.”
Yade geeft mij een blik van ‘help’, ik geef haar een blik terug van ‘je kunt het’ en loop naar de bar om nog een drankje te bestellen.
Na een tijdje te hebben gedanst, gepraat en verschillende jongens afgewimpeld te hebben kan ik Yade nergens meer vinden. Ik loop naar buiten en steek een sigaret op. Normaal rook ik niet, alleen met uitgaan samen Yade normaal. Ik probeer haar te bellen, geen antwoord. Dan zie ik dat ik een appje heb gekregen. Van Yade: Hee Jay, hopelijk vind je het niet erg, maar ik zit nu achter op de fiets bij Mees. We gaan naar zijn appartement, als je zin heb om ook te komen z’n adres is: Steijnstraat 31. Have fun and maybe tot sooww!
Pfff had ik weer, naja eerst maar weer naar binnen en dan straks maar beslissen of ik Yade daar weg haal of alleen ga fietsen.
Opeens voel ik 2 handen voor m’n ogen. “3 keer raden wie dit is!”
“Vin, gek dat je bent, ik schrok me dood!”
“Waar is je lekkere vriendinnetje?” Is ie alleen daarom naar me toegekomen?
“Weg met een facking lekkere barman, als je het zo nodig wil weten.”
“Aww.” Vincent trekt een pruillipje. “Heb ze je helemaal alleen gelaten?”
Ik schud van nee en wijs naar alle andere die op de dansvloer staan. “Zijn toch genoeg mensen? Dus nee niet alleen.”
Hij lacht, hij lacht om mijn grapje. Ik zucht en vraag me af waarom alle leuke jongens of een vriendin hebben of gay zijn. In Vin zijn geval het laatste.
“Nou lieverd, ik zal je niet zomaar alleen laten met wild vreemde mensen hoor.”

Zo weer een stukje af

[i]Wat een kut stad is Alkmaar eigenlijk ook, alle kroegen moeten dicht om 3 uur. Ik probeer Yade nog een keer te bellen. “Hee Jay, goed dat je bel, wie is er bij je?”
“Vin en wat vrienden, wat dan?”
“Kom naar Mees, we gaan hier een after houden, Mees z’n vrienden komen ook! Misschien zit er nog iets lekkers bij voor je.”
“Ik vraag wel even aan Vin, momentje. Vince hebben jullie zin in een after bij Mees?”
Hij kijkt z’n vrienden aan en die stemmen in.
“Yade, we komen d’r aan!”

“Au, m’n hoofd,” denk ik.
ik kijk naast me en schrikt. Er ligt iemand half naakt naast me. Ik kijk nog eens goed en zie dat het Vincent is. Ik leg m’n hoofd op Vin’s schouder en val weer in slaap.
[/i]

“Jaylinn, Jaylinn.” Vincent probeert me wakker te maken.
‘Mwe, laat me nou nog even slapen!!” zeg ik slaperig.
“Jaylinn, er is iets met Yade!”
In een klap ben ik wakker en spring het bed uit.
“Yade!” schreeuw ik. “Waar ben je?”
“Ze zit in de tuin,” zegt Vincent rustig.
Hoe kan die gast zo rustig reageren, net zegt ie dat er iets met mijn beste vriendinnetje is en nou doet ie alsof er niks aan de hand is.
Ik ren richting de tuin en een beetje buitenadem vraag ik “Yade, wat is er? Waarom huil je?”
“Hij, ik, wij…” Ze komt niet uit d’r woorden.
“Hè, rustig. Vin, wil jij een glas water halen voor Yade?”
“Ik ben al onderweg!” Vincent loopt weer naar binnen.
“Oké, vertel nu maar rustig wat er gebeurd is.” Ik geef het glas aan Yade die Vincent me aangaf.
“Jay, het is veel te erg!”
“Je kan me altijd alles vertellen.”
“Vin, kan jij please weggaan, ik wil niet dat iedereen het straks weet.”
Vincent knikt en loopt weg.
“Jay, veroordeel me niet, wat het is best erg. Ik heb seks gehad met Mees.”
“Is dat het?” Ik kijk haar verbaasd aan. “Je hebt toch wel vaker seks?”
“Ja, het probleem ligt ook niet echt bij de seks, dat was top! Maar weet je wat het is, we waren niet met z’n tweeën.”
“Wat!” Ik kijk Yade met een ongeloofwaardige blik aan. “Wie was er nog meer bij?”
“Een meisje. Mees zei vanochtend dat ie ook niet wist wie ze was. Maar dat doet er niet toe. Mijn probleem is nu dat ik ook dingen heb gedaan met dat meisje en het was fijn, heel fijn.”
“Val je op vrouwen?”
“Weet ik niet, ik vind Mees wel heel leuk!”
“Op allebei dan?”
“Zou kunnen.”
Ik geef Yade een knuffel. “Denk er maar eens goed over na en ga in ieder geval voor Mees, want hij is leuk en je kan al weken lang over niks anders praten.”
Yade knikt. “Je hebt gelijk en af en toe een andere chick erbij zal hij vast niet erg vinden.”
Yade en ik basten in lachen uit en Vincent komt de tuin in gelopen met een gezicht of alles wel goed met ons gaat.