Hallo! Dit is al mijn tweede verhaal op girlscene, met de vorige ben ik alleen niet zo ver gekomen, dus hopelijk pakt deze wat beter uit. Opbouwende kritiek altijd welkom!! Alvast bedankt voor het lezen,
Ik gooide de deur open, gooide mijn tas neer en sprong op bed. Mijn hand verdween onder mijn felroze gekleurde kussen, waar mijn dagboek onder lag. Ik klapte mijn dagboek open, en haalde mijn pen die in mijn dagboek zat eruit. Mijn hand ging richting het papier.
[i]Lief dagboek,
Het gaat erg slecht op school. Ik heb vandaag weer een cijfer terug gekregen, en raad eens!
Een 2,9 voor het proefwerk wiskunde! Ik kan me tegenwoordig nergens op concentreren.
Meestal gaat mijn gedachten naar mijn nagels, en lak ik ze in alle kleurtjes van de regenboog.
Of een vriendin belt weer op Skype, dat kan ik natuurlijk niet afslaan, want zo ben ik niet.
Dan gaan weer uren voorbij, en dan?
Yep, dan krijg ik die volgende dag weer een onvoldoende.
Morgen heb ik een proefwerk Duits, en ik heb nog helemaal niet geleerd!
Als je echt zou leven, had ik je gevraagd om hulp.
Love, Hayden[/i]
Ik leg mijn pen neer, en besef hoe dom ik ben. ‘Ik ben een domme sukkel!’ schreeuw ik naar mezelf. Een traan rolt over mijn wang, en hij valt op mijn dagboek. De inkt loopt uit, en het is nog een klein beetje te lezen. Ik klap mijn dagboek weer dicht, en schuif hem onder mijn kussen.
Ik heb helemaal geen zin meer om Duits te leren.
Ik bekijk mijn rooster. ‘Duits, Engels…’ mompel ik, en trek mijn la open waar mijn schoolboeken in liggen. Zoals altijd een rommeltje, alles ligt door elkaar.
Na een tijdje zoeken heb ik ze, Duits en Engels. Ik stop ze in mijn tas.
Mijn ogen draaien weer naar het rooster. Een blokuur gym, waar ik zo goed ik ben, denk ik sarcastisch. Ik maak de deur met een zwaai open en loop de trap op naar de zolder, waar de wasmachine en de droger staan. Uit de droger haal ik mijn gymkleren. Deze doe ik ook in mijn tas.
Ik kleed me om en spring in bed. Nog even kijk ik of ik een berichtje heb. Niks.
Het lampje zet ik uit en ik sluit mijn ogen.
Er spookte van alles door mijn hoofd. Ik zag mezelf, vastgebonden op een stoel. Er liep een man op af, en hij kwam me bekend voor. Het was mijn Duits leraar! Ik keek in zijn hand, een mes. Ineens kreeg ik erge buikpijn. Wat gebeurde er?!
Hij sneed in mijn schouder, en ik hoorde een luide gil. De leraar vervaagde en ik werd wakker.
Meteen keek ik op de klok, 4 uur. Mijn schouder deed heel erg pijn, alsof het echt gebeurd was.
Ik keek naar mijn schouder, en mijn ogen werden groot.
Bloed.