Verhaal; Mode in de wereld

Hoi, ik ben pas begonnen met een verhaal schrijven maar ik deed het al eerder. Dit is de samenvatting van mijn verhaal:

Eva is heel creatief. Ze is vaak bezig met kleren ontwerpen. Ook maakt ze ontwerpen voor T-shirts. Die prints drukt ze op de T-shirts. Een echte beste vriendin heeft Eva niet. Ze heeft er wel één. Dat is Linda. Ze heeft altijd de aandacht van de jongens. En ze kan ze ook bijna allemaal krijgen. Maar Linda begint steeds raarder tegen haar te doen. Eva weet niet meer wat ze moet doen met Linda… Heeft Linda een probleem wat ze niet durft te vertellen? Ook heeft ze een andere goede vriendin. Ze heet Lindsay. Helaas krijgt Lindsay heel slecht nieuws te horen…

Verder…? Of is het niet interressant genoeg?

[b]Het duurt even voor het verhaal komt. Ik moet nog een paar hoofdstukken en dan post ik ze!

Ik wacht tot er meer reacties zijn, dan ga ik verder met mijn verhaal :slightly_smiling_face:[/b]

Posten!! :slightly_smiling_face:

Bladerend door de ontwerp boeken, ging de deur open. Me moeder kwam binnen. ‘’Eef, ik ben werken. Je vader is even boodschappen doen dus je bent nu alleen thuis. Als er wat is moet je maar bellen. Je weet het.’’ Zei Jolanda. ‘’Maham, ik weet het al. En je moet voortaan kloppen. Dat weet jij toch ook wel!’’ Een beetje boos ging Eva weer verder in de boeken kijken. Ze zag echt hele mooie dingen erin staan… Maar zo goed was ze ook weer niet. Toen ze klaar was met het boek uitkijken, ging ze even op MSN. Ze start MSN op en meteen zei Linda wat.

Lindaa, lovess, Peterrr zegt: Heey Eef!
Eva zegt: Linda?! Is het uit met Stef?
Lindaa, lovess, Peterr zegt: Jaa, maar het was gewoon een lul!
Eva zegt: Tsjonge, Linda. Hoe krijg je het voor elkaar. Je hebt alweer een ander.
Lindaa, lovess, Peterr zegt: Peter is een schat! Ik houd echt heel veel van hem.
Eva zegt: Linda! Ik snap jou voor geen meter! Altijd maar een vriendje. Sorry dat ik het zeg Lin, maar je bent echt een player.
Lindaa, lovess, Peterr zegt: Eva, zei je dat nou echt tegen mij? Ik heb problemen ja! Die stomme stiefvader van mij die woont nu bij ons. Hij doet echt heel raar tegen mij. Hij is een vieze slijmbal! Peter geeft me tenminste aandacht!
Eva zegt: Oeps, sorry. Dat wist ik niet. Wat een stomme stiefvader zeg!
Lindaa, lovess, Peterr zegt: Ja hehe, je begrijpt me. Maar ik moet weer eens gaan. Ik ga winkelen in Utrecht. Samen met mijn moeder en John!
Eva zegt: Maak er maar een leuke dag van! En laat het winkelen niet door John verpesten!
Lindaa, lovess, Peterr zegt: Haha, dankje wel meis! Doeii hvj

Voordat Eva doei kon zeggen, was ze al weg. Ze doet anders nooit zo!
Wat raar… Achja, wat boeit het mij. Ze sluit msn af, en gaat naar beneden.
Het is zaterdag en Eva verveelt zich altijd. Wat zou ze eens gaan doen…
Ze gaat maar naar de stad. Even langs haar moeder in de winkel. En ze heeft nog nieuwe kleren nodig. Ze schrijft een briefje voor haar vader.

Hoi pap. Ik ben even naar de stad toe. Ik kom wel optijd thuis hoor. Als er wat is, ik heb me mobiel mee. Kuss, Eva.

verder??

Jaaa, verder!! :slightly_smiling_face:
Maar het is mijn moeder i.p.v. me moeder…

Ze legt het briefje op tafel en pakt haar tas, en doet de deur op slot.
Eenmaal in de stad ziet ze een nieuwe winkel. Wow, wat is het daar druk! Het zal vast de opening zijn. Ze loopt maar de nieuwe winkel in die heet; De roze wolk.
Ze houd van roze, niet dat ze echt zo’n roze freak is hoor. Wat een leuke kleren! Helaas heeft ze niet zoveel geld mee… Maar ¤20. Ze ziet wel een heel leuk hemdje voor ¤5. Ze koopt het maar. Dan heeft ze toch wat nieuws. Gauw rekent ze af.
Als tweede winkel gaat ze naar de winkel van haar moeder. Ze werkt in een hele leuke kleding winkel wat voor tieners is. Ook voor volwassenen. Als ze de winkel binnenloopt, valt haar ogen meteen op een enorm lekker ding. Wauw, werkt hij hier?! Eva kan het bijna niet geloven. Dat is écht een ontzettend lekker ding. Hij zal wel 16 zijn ofzo. Hij ziet mij toch niet, zo een lelijk kind als ik. Hij zal wel op Linda vallen. ‘’Dag Eva. Kom je hier gezellig kijken?’’ Moeder knikt tevreden naar Eva. ‘’Ja, kijken of ze nog een leuke kleren hebben. Even kijken alleen maar. Ik heb geen geld meer.’’

Verder!!! :grinning:

‘’Sorry, ik kan je geen geld geven. Je hebt al meer dan je zakgeld gekregen. Je moet leren sparen!’’ Pff, moeders, dacht ik. Eva snuffelt langs alle kledingrekken en zie hele leuke kledingstukken. Helaas geen geld. Ze kijkt nog even naar de ontzettend lekkerding, en loopt de winkel uit. Ze keek nog één keer om, en hij keek ook om! Hij glimlachte naar haar, en gaf haar een knipoog. Wauw. Was hij nou aan het flirten met mij? Later in de middag belde Linda op. ‘’Eef! Ik heb echt hele coole dingen geshopt!’’ Linda klonk helemaal opgewekt. ‘’Cool, kan je langskomen?’’ ‘’Nee helaas. Ik mag vandaag niet weg van John.’’ ‘’Waarom dat nou weer? John doet echt voor alsof je zijn kind ben.’’ Eva wordt nu echt boos op die stomme John. ‘’Ja, sorry. Ik moet ophangen John roept me. Doeg’’ En Linda heeft opgehangen. Alweer kon Eva geen doei zeggen, wat was dat nou de hele tijd? Ze zal het maandag wel vragen.

Verder!! :grinning:

het lees niet prettig, want je zinnen kloppen niet.
bijv: ‘door de boeken bladerend, ging de deur open.’ sinds wanneer kan een deur bladeren?
en het ene moment schrijf je in ik-persoon, het andere in zij-persoon. bijv: ‘wat boeit het mij?’ en vervolgens schrijf je dat ‘ze’ de stad ingaat.
maar je bent pas 13, dus je hebt nog heel veel tijd om je schrijfstijl te perfectioneren, en vooral niet opgeven, altijd herschrijven!