Personages:
Josephine: Josephine is een meisje van 16 jaar en is van surinaamse afkomst.
Ze woont alleen met haar moeder. De beste vriendinnen van Josephine zijn Eva en Gabrielle. Het vriendje van Josephine heet Mohammed.
Mohammed : Mohammed is een jongen van 18 jaar en is van Marrokaanse afkomst.
Hij woont thuis bij zijn ouders met een oudere zus en 2 broertjes.
Mo is zijn bijnaam
Zijn beste vrienden zijn Bas en Farid.
Eva: Eva is een meisje van 19 jaar en is van Nederlandse afkomst. Eva woont op kamers.
Gabrielle : Gabrielle is een meisje van 17 jaar en is half Nederlands en half Dominicaans.
Ze woont alleen met haar ouders en haar zusje.
Gabrielle zit bij Josephine in de klas
Bas: Bas is een Nederlandse jongen van 18 jaar en hij zit bij Mo in de klas.
Bas woont thuis met zijn ouders hij is enig kind.
Farid: Farid is de neef en de beste vriend van Mo. Hij is 19 jaar.
Farid vind het maar niks dat Mo en Josephine met elkaar gaan.
Het tweede roze streepje op de zwangerschaptest word langzaam zichtbaar.
“Shit!”
De tranen beginnen te rollen over mijn wangen. Allerlei gedachtes schieten door mijn hoofd.
Wat ga ik nu doen, hoe moet ik dit aan mijn moeder vertellen erger nog hoe vertel ik dit aan Mo.
Ik loop naar de badkamer en spoel mijn gezicht met koud water want huilen heeft nu geen zin.
Ik moet bedenken hoe ik dit allemaal ga aanpakken. “JOSEPHINE!”. Shit, snel verstop ik de zwangershaptest in mijn oude teddybeer en loop ik naar de keuken.
“Ja mam”.
“Kan je even naar de supermarkt gaan om brood en wat broodbeleg te halen?”
“Oke is goed.” Ik pak mijn jas en trek mijn schoenen aan.
Onderweg naar de supermarkt kan ik me helemaal niet concentreren alsof ik in een andere wereld zit.
Ik blijf er maar aan denken hoe ik dit kon laten gebeuren.
Ik heb mezelf altijd beloofd dat ik nog lang geen kinderen zou nemen pas als ik een cariere had opgebouwd en hier ben ik dan 16 jaar nog geen diploma’s en al helemaall geen carriere.
Een abortus zit er absoluut niet in want een kind is een geschenk van God al had ik dit geschenk nu liever niet gehad.
Maar het is mijn eigen schuld ik wist dat als ik die antibioticakuur slikte de pil minder effectief zou zijn.
" Dat word dan ¤3,36 "
Ik schrik even , en geef dan het briefje van 5 aan de cassiere.