[Verhaal] Mijn zoetste ondergang.

Dit is een soort van tweede deel van mijn vorige verhaal, ‘Ik vs. alle idioten die mijn aandacht willen.’ De hoofdpersoon is nog steeds Andreas, alleen dan wat ouder, wat wijzer, wat arroganter, wat donkerder (qua innerlijk) en wat gefrustreerder. Hij is nu een tweedejaars conservatoriumstudent die op zichzelf is gaan wonen. Natuurlijk nog steeds in zijn geliefde Oud-Zuid-jungle, waar dit verhaal zich ook afspeelt.

Er zijn twee veranderingen ten opzichte van de vorige ‘Andreas’-verhaal, dit zijn namelijk dat Andreas’ moeder geen beroemde actrice was, maar een componiste. Ook is de hele Skaterjoch/Sam-verhaallijn er niet meer, en Dorothea is ook weggehaald.

[b]MIJN ZOETSTE ONDERGANG 1. Acidus (Zuur)[/b]

Ik ben te laat en dat weet ik. Meisje zal vast gaan zeuren, maar dat maakt niet uit. We hebben afgesproken bij ‘Kaffee’, een nieuwe, Duitse, hippe koffiebar die vier sterren heeft gekregen in een recensie.
Het is de nieuwe ‘place-to-be’ voor alle Oud-Zuiderballen en Pijpmeisjes. Alle mensen die nog geen vaste koffiebar hebben zullen er zijn, dus het zal krioelen van de tieners en aspirant-Oud-Zuiders. Meisje en ik doen niet aan vaste koffiebarren, wij zijn nomaden.
‘Kaffee’ was vroeger een oude-boeken winkel. Met een streepje tussen oude en boeken, want je kon je oude boeken brengen voor geld. Er was wel één regel, de eerste druk van ’t boek moest voor 1945 zijn. Dus alle Oeroegs en Jan Wolkers werden niet geaccepteerd. Soms was er wel een verdwaalde ‘Donkere Kamer Van Damokles’, maar dat mocht, dat was van een werelds niveau.
De eigenaar was een oude, rijke man die de jeugd wat literatuur wou bijbrengen, zonder de vreselijke seksverhalen van Jan Wolkers. (“Literatuur! Hij beledigt de schoonheid van het vrouwelijke geslachtsdeel en dat noemen ze vernieuwend. Laat me niet lachen!”)
Elke woensdag kwamen er conservatorium-studenten om op te treden, dat vond de oude, rijke man leuk. Ik mocht ook een keertje optreden, zolang het maar klassiek bleef. Ik had het gevoel dat de mensen allemaal in slaap vielen, dus ik speelde wat snels en moderns. Sindsdien mocht ik er nooit meer spelen.
Maar hij is nu failliet en in de plaats is dus ‘Kaffee’ gekomen.

Dus, is dit nog Andreas-waardig of niet?

Jeej, leuk! (:

Jaaaa super leuk