Dit is een verhaal geschreven uit een ‘dagboek’ mijn bedoeling is om elke dag te posten met de gebeurtenissen. Ik ken niemand die dit verhaal heeft meegemaakt en heb dit zelf ook niet, laat dat duidelijk zijn!
Lieve Dagboek, — 9-5-2011 ----
[i]Vandaag aangekomen in het nieuwe huis dat overigens spuuglelijk is. Het hout is van alle kanten afgebrokkeld en van een verflaag zijn alleen de overblijfselen zichtbaar. Ik haat het hier nu al. Ik moet al mijn vriendinnen missen, mijn familie, en mijn oude kamer. Ik was zo gehecht aan mijn kamer, mijn groeistreepjes stonden er zelfs nog op. Eindhoven is behoorlijk saai. Morgen maak ik kennis met mijn nieuwe school. Wat zouden ze van mij vinden? Door mijn oude vriendinnen werd ik altijd krullebol genoemd, puur alleen omdat ik een hele bos met krullen heb. Dat is erg zeldzaam, vooral als je nog blond bent ook. Ik heb al een idee hoe ik mijn kamer in ga richten, ik denk een bruine wand en de rest wit. Dan een mix tussen bruin en wit meubilair. Ideetje van mijn moeder. Sinds mijn vader is overleden is de band tussen mij en mijn moeder een stuk hechter geworden. Dat neemt niet weg dat ik mijn vader heel erg mis. Hij was een schat, hij overleed 2 dagen voor mijn 12e verjaardag. Nou what a happy birthday! We zijn inmiddels al 4 jaar verder en mijn moeder is nog steeds eenzaam. Af en toe, hoor ik haar soms 's nachts rustig snikken. Dat breekt mijn hart. Genoeg over mij, back to the topic. Mijn nieuwe huis; gatver wat lelijk. Mijn huis staat in een rijtjeshuis, naast mijn raam, zijn de buren. Ik heb nog geen kennis gemaakt, maar ben ook niet van plan hier lang te blijven. Ik wil terug naar Den Bosch! Hebben jullie ook wel eens het gevoel, dat je helemaal opnieuw wilt beginnen en een nieuw leven wilt starten? Nou dat gevoel had ik heel vaak, en nu kán het eindelijk… hoeft het niet meer. Ik ben lang gepest op school, maar dit jaar is het mij eindelijk gelukt om goeie vriendinnen te maken. Deze meisjes waren échte schatten. Gelukkig praten we nog via MSN. Ik heb van Saar, mijn beste vriendin, een webcam gekregen zodat ze mij regelmatig nog kan zien. Ik ben blij dat ik een OV-chipkaart heb. Dan kan ik in het weekend nog wel eens naar hun toe reizen. Het is al laat, morgen heb ik mijn eerste schooldag (blergh) en moet ik mijn dozen uitruimen. Misschien kunnen we al een begin maken met behangen. Je weet maar nooit wat de dag je brengt. Welterusten!
[/i]
Liefs, Roos.