{Verhaal} Mijn baby. deel 1.

Ik wrijf het slaap uit mijn ogen.
En rek me helemaal uit , trek de deken nog iets veder over me heen , terwijl de radio wekker lekker door tettert in mijn oor. Aah Stom ding waarom kocht ik hem ook al weer? Ik sla er met een harde klap op , maar het heeft niet zo veel effect gehad , want even stottert de radio , en gaat weer lekker door.
Ik knipper even met mijn ogen , en besluit dan maar uit bed te gaan , want om hier nou te blijven liggen , met dat getetter in m’n oor is nou ook weer niet alles.
Ik sta op en loop naar beneden. In de woonkamer zie ik mn broer al zitten , met een valse grijns op zijn gezicht. ‘Ach ik zie dat moon lekker heeft geslapen’ zegt hij met een nog bredere grijns. ‘Ach hou je mond’ antwoord ik geïrriteerd.
Me moeder zet een bord voor me op tafel met bruinbrood.
‘Aah lekker zeg ik sarcastisch zat ik net op te wachten , lekker bruin brood.
Denk maar niet dat ik nu wat door mn strot krijg’!
Zie ik zei het ze heeft lekker geslapen ! Ik geef mn broer een dodelijke blik.
En drink mn thee op en loop weer naar boven.
Ik pak wat kleren uit mn kast.
Ik zet me mobiel onder tussen aan. U heeft 1 nieuw(e) berichten.
Ik klik het aan.
Aan: Moon.
Van: Lisa.

Moontje!
Er komt een nieuwe jongen bij ons opschool.
Heb ik gehoord een iedergeval.
Weet het niet zeker hoor!
Toedels , tot zo!

Tijd: 07:30

Ik wil nog een bericht terug sturen , maar bedenk me dan , dat ik al veel te laat ben. Ik trek snel mijn kleren , aan doe wat make up op.
Kam mn haar , poets mn tanden. Pak mijn spullen in en ren naar de achterdeur.
Ik pak gauw mijn fiets en rij naar school toe, ondertussen zet ik een muziekje op. Hoe zeg ik jou , klinkt door mn oordopjes.
Ja daar zat ik op te wachten zeg, een liefdes liedje , net nu het uit is met ahmed. Ik zet mn fiets in het fietsen rek.
En loop naar de aula ik zie Lisa al staan bij de kachel , voor het raam.
‘Had je me sms al gehad’? zegt ze.
Ja die had ik gehad , maar ik moest haasten dus had geen tijd om terug te sturen ‘Oke oke , maakt niet uit hoor , maar vet toch’.
‘Ik hoop dat het iets moois is want der is er hier een aardig te kort aan op deze school.
‘Haha ja echt wel’, antwoord ik.
Tewijl de aula vol stroomt , zoeken lisa en ik naar een nieuw gezicht.
‘Helaas geen resultaat’ zegt lisa met een pruil lip.
‘Haha gekkie’ we zien hem vast nog wel stoot ik haar aan.
‘Ja we hopen het maar’ antwoord lisa.

---------------------------------------------------------------------------------------------Door gaan ?

Je maakt veel schrijffouten en gebruikt nauwelijks leestekens.
Dit stoort mij heel erg, maar verder is het verhaal wel leuk.

Ik heb het verhaal niet gelezen.
Ik vind het namelijk storend lezen als er na elke zin een enter is ;3 Het onderwerp
(of de titel) leek mij wel interessant trouwens.

Ja ik snap wat jullie bedoelen ik was er al bang voor maar ik ben gewoon heel slecht in nederlands maar vind het wel heel erg leuk om verhalen te schrijven…

Eh engels?
Het is Nederlands, hihi.
En als iemand wat zegt kun je dit beter tussen ‘aanhalingstekens’ zetten. :grin:

En ipv me kan je beter mijn doen (:

Succes met je verhaal!

Ik zal eerst even de regels van interpunctie goed doornemen en grammatica oefeningen maken. (via google kan je er zo wat vinden). Dat helpt vast :slightly_smiling_face:

(let bijv. op met bezittelijk ‘mijn’, ik heb al ‘mn’ voorbij zien komen en ‘me’)

haha ja klopt ik zag het toen ik het verstuurde:P
Ik zag ergens engels staan en toen typte ik het neer hah:P
Maar bedankt voor je tips ik ga er zeker wat mee doen als ik deel 2 maak!

Superrrr leuk verhaal laris, ben zeer benieuwd naar deel 2! Harstikke leuk!:d

Ja is goed ik zal proberen deel 1 hier op aan te passen.!

Goed gekozen titel! Hij maakte me erg nieuwschierig. Alleen stoort je interpunctie me (het plaatsen van komma’s , punten, hoofdletters enzo) en ook gebruik je in een paar zinnen heel vaak ‘ik’ wat niet fijn leest. Verder ben ik wel benieuwd naar de rest van je verhaal! :slightly_smiling_face: (Hopelijk maak je 'm wel af! (: )

Deel 2! , hopelijk een iets betere spelling.

Dan gaat de bel. ‘ik heb me toch zin in de les’ zeg ik.
‘haha niet dus?’ vraagt lisa.
‘Nee niet bepaalt , dat gedoe met ahmed zit in me hoofd’ zeg ik met een brok in me keel. Ik slik gauw een paar keer zo dat lisa niet ziet , dat ik me der nog steeds druk om maak.
‘Ach vergeet het toch’ antwoord lisa , we lopen ondertussen naar de les.
‘Wat hebben we?’ vraag ik aan simone die bij de kluisjes staat.
‘Maatschappij leer ‘ antwoord ze. ‘Ow geweldig zat ik net op te wachten’
‘Anders ik wel’ antwoord simone lachend.
‘Nou ik wens je veel plezier bij Maatschappijleer moon , ik heb duits.’ Onderbreekt lisa ons. ‘is goed ik zie je wel weer verschijnen in de pauze?’
Ja tuurlijk antwoord lisa en loopt weg. Ik haal mijn boeken uit mijn kluis , en loop naar de les. ‘pff’ ik leg mijn spullen neer op tafel en ga zitten. Daar is Tanya al , ‘hee , ik heb me toch zin in deze les!’ zegt tanya en gaat naast me zitten. ‘haha dat bedoel je toch sarcastisch?’ ‘uhm nee , waarom zou ik , ik heb hier mooi uitzicht hoor’ Tanya geeft een knip oog naar darryl.’die jongen is helemaal gek op je’ zeg ik lachend. ‘ik ook op hem hoor , we hebben nu al 2 weken!’ Dat is voor tanya al een hele tijd , want ze is zo bloed mooi dat ze elke jongen kan krijgen die ze wil , maar dat gaat wel ten kosten van haar relatie’s die houden meestal niet zo lang stand. ‘haha ja voor jou wel he’ antwoord ik.
‘hoe is het met ahmed dan hoelang hebben jullie nu al?’ vraagt tanya.
‘Dat is al een week uit hoor’ Nee dat meen je niet zegt tanya verbaast ‘waarom had je het me niet eerder verteld?’ ‘Ja je was telkens niet online op msn , en je tele…’ Tanya onderbreekt me ‘ja dat zal allemaal best maar vertel!’ wie heeft het uit gemaakt? ‘hij’ maar waarom dan atwoord tanya. ‘nou hij zij’ ik slik even , ‘dat hij me vond zeuren , dat ik niet zo jaloers moet zijn en hem gewoon zijn gang moet laten gaan , nu is hij der met een ander ‘wijf’ mee vandoor!’
‘wat een ongelofelijke lul zeg!’Ja tanya en moon kan het ook iets minder gezellig klinkt de schorre stem van meneer verwij , ‘der proberen hier ook nog mensen te werken’ ik schrik op ik had helemaal niet door dat de les al was begonnen. Ik sla mijn boek open , en begin met schrijven. ‘en dan hebben we het ook nog 2 uur lang’ fluistert tanya ‘kindermishandeling’ ik grijns ‘mee eens zeg ik en probeer de boze blik van meneer verwij te ontwijken.

De bel gaat. ‘halleluja’ zegt tanya ‘ik had niet verwacht dat we deze les zouden overleven’ ik lach ‘ik ook niet’ ik pak mijn spullen bij elkaar en stop ze in mijn tas. Tanya verdwijnt gauw door de deur opening op weg naar darryl. Ik loop naar de aula. Lisa zwaait naar me ik loop naar haar toe. ‘hij heet : jermain’ zegt ze. ‘wie?’ vraag ik. ‘die jongen’ zegt ze enthousiast ‘welke jongen?’ zeg ik verbaasd. ‘ja hallo , de nieuwe jongen natuurlijk , en ik heb hem al gezien’ ze beweegt haar wenkbrauwen op en neer. ‘ow haha , dus dat word je doelwit nu?’
‘nee’ zegt ze. ‘hij is meer wat voor jou’ huh hoezo? Antwoord ik. ‘wacht maar af’ zegt ze geheimzinnig. Ik voel mijn mobiel trillen in mijn broek zak. Op het scherm verschijnt : U heeft 1 nieuw(e) berichten.
Van : Ahmed
Aan: Moon

Je hebt hier nog spullen liggen.
Je kan ze vanmidag ophalen.
Doei.

‘nou lekker dan’ zeg ik. ‘ wat , wat is er?’ zegt lisa. ‘ik moet vanmiddag langs ahmed mijn spullen ophalen , oh daar heb ik echt zo geen zin in’ zucht ik.
‘ik fiets wel met je mee’ zegt lisa. Opeens krijg ik een keiharde stoot van lisa.
‘auw!’ en waar was dat voor nodig zeg ik. ‘kijk dan , dat is hem dat is nou jermain’ Ik zie een donkere jongen lopen , met een geel T-shirt aan. Lisa heeft gelijk hij is echt wat voor mij precies wat ik zoek. Maar ik laat niks merken en antwoord met een onverschillige ‘oke’ hoe kun je nou oke zeggen vraagt ze verbaast. ‘dit is jou droom man , hoe je hem altijd hebt voorgesteld en dan krijgen we een ‘oke?’ ‘ja sorry der zit niet veel meer in lieg ik. ‘nou ik weet niet wat jij hebt , maar hij lijkt wel uit een droom gewandeld te zijn’ antwoord lisa.
‘ja dat zal vast’ antwoord ik. ‘ik ga even naar tanya hoor’ zeg ik. ‘waarom?’ antwoord lisa nog steeds verward van mijn reactie. ‘ik heb zo gym’ ik loop naar tanya toe. Het is maar goed dat ik zo antwoorde , als ik had gezegd dat ik hem wel zie zitten weet de hele school het straks , en dan word het dus weer helemaal niks. Ik tref tanya zoenend aan met darryl. Ik moet ze gewoon bijna uit elkaar rukken , voor dat ik iets kan zeggen. ‘we hebben zo gym’ zeg ik.
‘ow oke’ zegt tanya. Schatje ik moet gaan ik heb gym zegt ze tegen darryl.
‘ja is goed hoor’ antwoord darryl en geeft haar nog een kus op haar voorhoofd.

En ik erger me aan de me moeder… Het is m’n, als je een verhaal schrijft moet je dat soort dingen niet gebruiken.(: dat staat nogal dom.
Schatje ik moet gaan ik heb gym zegt ze tegen darryl. daar moeten lees tekens.
en een zin of een naam begint met een hoofdletter. ik stoor me daar nogal aan en volgens mij ben ik niet de enige.
maar ik ben wel benieuwd naar het vervolg. al is het een beetje voorspelbaar.

het leest nogsteeds niet erg fijn vind ik.

-Ik zou toch echt even meer oefenen met interpunctie. Niet iedere zin die gezegd wordt is met haakjes bijv. Er zijn ook veel zinnen veel te lang, zonder komma’s of punten.
-Ook is een beetje een msngesprek om te lezen (de een zegt, de ander antwoordt, de een zegt, de ander antwoordt weer). Dat is vrij saai.
-Veel spelfouten: ‘antwoordt = stam + t’, ‘der’ is geen woord, ‘zij’ in plaats van ‘zei’, namen zonder hoofdletters.

Je zou veel meer dingen moeten omschrijven, in plaats van continu dingen laten gezegd worden. Totaal andere wending is bijv. :
Voordat ik de hoek om ging, zag ik Blabla aanlopen. Ik deed mijn best om niet te grijnzen, maar aan haar gezicht te zien had ze écht geen zin in school vandaag. ‘Gelukkig ben ik niet de enige,’ dacht ik opgelucht en vervolgde mijn weg naar de klas.

oke , ja ik weet het ik maak veel fouten…
Maar wat vinden jullie dan van het verhaal tot nu toe…

Ik vind het wel een leuk verhaal!
alleen is de spelling inderdaad erg slecht.
Misschien kun je het eerst naar iemand anders mailen, zodat diegene het even kan nakijken en het daarna weer terug mailt?
Ik wil het ook wel nakijken…
Verder!

Dankjewel!.
Ja ik wil wel veder maar als veder hier niemand het leest , dan niet.

T lijkt me op zich wel leuk verhaal, maar die spellingsfouten lezen soms wat irritant.
Bijv. als je comma gebruikt moet dat zo:
Jan liep snel door, voordat hij te laat was.
En niet:
Jan liep snel door , voordat hij te laat was.
Dus geen comma ervoor. :wink:
verder leuk! :grinning:

Ik wil je verhalen best eerst lezen en controleren op spellingsfouten, als dat je zou helpen? :slightly_smiling_face:

t lijkt me echt n leuk verhaal!