[verhaal] Middleton School

Ik schrijf al een tijdje aan dit verhaal, en wilde nu wel eens weten wat anderen ervan dachten. Reacties + opbouwende kritiek is welkom.

Proloog

Ruby
Meisjes van zestien klagen vaak over hun leven. Het is saai, er gebeurt niks, het is altijd hetzelfde. Mijn leven, dat nu ook al zestien jaar duurde, was nooit saai geweest. Ik was altijd al anders geweest dan alle andere kinderen. Ik kon iets wat zij niet konden. Dat maakte ze bang. Ik had altijd gedacht dat ik de enige was, maar niets bleek minder waar. Op een warme dag in Augustus een kreeg ik een brief. Dat die brief mijn leven ging veranderen had ik van tevoren niet kunnen weten.

Het doet me nu om de een of andere manier heel erg denken aan Harry Potter :’)
Maar ik ben benieuwd naar de rest!

vervolgstukje komt zo!

Ruby

[i]Geachte Ruby Smith,

Wij van Middleton School hebben vernomen dat jij anders bent dan alle anderen. Dat jij dingen kunt die niet normaal zijn voor meisjes van jouw leeftijd. Die eigenlijk voor niemand normaal zijn. Wij van Middleton School zijn in het hele land op zoek naar dit soort kinderen. Wij bieden dit soort kinderen graag een plekje aan op onze school om hun gaven verder te ontwikkelen. Wij verwachten je op 1 september op het onderstaande adres. Van daaruit word je naar onze school gebracht. Je familie is ingelicht. Zij denken dat je naar een gewone kostschool gaat. Laat dat alsjeblieft zo.

Met vriendelijke groet,

Het bestuur van Middleton School. [/i]

Met de brief nog in mijn hand arriveerde ik op het adres. Ik zag verder niemand. Het gebouw waar ik voor stond was een verlaten bouwval. Dit kon toch niet kloppen? Ik liet het haarelastiekje waar in aan had staan frunniken vallen. Met mijn gedachten haalde ik het terug. Dat kon ik. Voorwerpen verplaatsen met mijn gedachten. Dat was al zestien jaar mijn grote geheim. Sinds ik het op de kleuterschool per ongeluk een keer had gedaan met een potlood waren de anderen op mijn school bang van me. Ik hoopte dat ik op deze school een nieuwe kans zou krijgen.

Fay
Zoals ieder jaar stapte ik uit het futuristisch ogende vliegtuig bij het echte adres van Middleton School, samen met mijn beste vriendin Hannah. Buitenstaanders geloofden dat Middleton een gewone kostschool was. Wij wisten wel beter. Middleton was een school voor kinderen met abnormale gaven. Mutanten, zoals meneer Middleton dat zei. Ik trok het elastiekje uit mijn haar en schudde het los. Mijn haar was lang en witblond. Omdat het anders saai was had ik er felgekleurde plukken doorheen geverfd, in alle kleuren van de regenboog. “We krijgen een nieuwe leerlinge,” vertelde ik aan Hannah. Meneer Middleton had het me alvast verteld. “Ze is nieuw, en de school heeft haar nog niet zo lang geleden ontdekt.” Uit verveling liet ik een bloemetje uit mijn handpalm groeien. Dat was mijn gave. Ik kon alles met planten en bloemen. Het bloemetje was lila, net als mijn ogen. “Ze zal het vliegtuig wel gemist hebben en bij de bouwval staan,” zuchtte ik. Nieuwelingen, ze waren ook altijd hetzelfde.

ik vind het opstarten altijd heel moeilijk dus het kan een beetje vaag zijn :’)

Doet me denken aan x-man,
Maar wel leuk, up !

De titel deed me denken aan Kate Middleton, haha.

leuk :grinning:.
alleen ik zou de school niet de middelton school noemen.
vooral nu doet dat denken aan kate middelton en zo.
lijd misschien te veel af van het verhaal.

Mag ze toch zelf weten?

ja ik zeg toch ook niet dat het niet mag?
ik geef alleen advies, wat ik zou hebben gedaan. betekend niet dat ze het moet veranderen ofzo.

oh daar heb ik eigenlijk helemaal niet bij stilgestaan *facepalm*

Okee, ik zeg ook niet dat ze het moet naar ik vond jou reactie gewoon een beetje raar… Kijk bij foutjes van zinnen en woorden etc of zinnen die ze anders kan omschrijven Oke, dan snap ik het. Maar ze mag toch zelf weten hoe ze de school noemt?
Maar Nevermind. Verder

Ik vind het begin best wel leuk. :slightly_smiling_face:
het doet me inderdaad een klein beetje denken aan Harry Potter.

Ja dat is waar, misschien kwam het bij mij een beetje bot over ofzo.
maar toen ik het topic aanklikte dacht ik dat het daarover ging
was verder niks lulligs mee bedoelt ofzo.

Nee Oke, maar het is niet een probleem voor mij maar wou het even kwijt (;

Hannah
Ik streek door mijn blonde pijpenkrullen. “Dat zal wel ja,” zei ik afwezig tegen Fay. Ik maakte me zorgen over mijn tweelingbroer Thomas, die dit jaar naar een andere school zou gaan dan het Middleton. Beter onderwijs voor ons soort, volgens hem. Ik geloofde er niks van. Volgens mij deden ze aan die school alleen maar slechte dingen. Zou die nieuwe ook bij ons op de kamer komen? Wij waren de enige meiden die met zijn tweeën op een kamer sliepen, terwijl het de bedoeling was dat er drie personen in elke kamer sliepen. Ook ik verveelde me een beetje. We moesten wachten op meneer Middleton. Ik vormde een waterbel in mijn hand. Dat was mijn gave, water. Ik kon er van alles mee. Mijn tweelingbroer Thomas was het tegenovergestelde: hij had hetzelfde als ik, maar dan met vuur. In mijn ooghoeken kwam een donkere wolf aanlopen. Verderop stond een koffer zonder eigenaar. Dat moest Lucas zijn. “Hee Lucas,” zei ik tegen de wolf.

verder! weetje waar dit me allemaal doet denken,
Harry Potter, X-menn en Avatar haha

Haha supergaaf bloemetjes uit je handen, waterbellen en voorwerpen plaatsen. xD haha geniaal! :slightly_smiling_face: leuk ga verder ik ken Kate Middleton niet eens lolx

Avatar haha :slightly_smiling_face: met blauwe mannetjes of die andere dude?

die ene met die pijl op zijn hoofd, eh hoe heet hij ook al weer, ang ofzo?

haha hij is stoer en kaal xD