Verhaal; Met z'n allen

De titel ben ik eigenlijk nog niet zo zeker van.
Ik ga jullie een klein stukje laten lezen, het is nog maar een begin en het lijkt misschien eerst een beetje cliche maar het verhaal wordt later interressanter. Ik wil alleen even jullie mening over wat jullie van mijn manier van schrijven vinden etc. etc. kritiek is van harte welkom

[i] ,Mam rot nou op!“schreeuwde ik. Ze zat voor de zoveelste keer te preken. ,Maar ik ga echt veranderen, voor jou Jade”. Ze had een flesje bier in haar hand en hield hem omhoog. ,Deze troep… mot ik niet meer!" Ze bleef er even naar kijken en nam er een slokje van. Ze wankelde een beetje. Ja hoor, ze was weer eens stomdronken. Hoe vaak had ik dit wel niet meegemaakt? Dit was zo bekend voor mij. Morgenochtend zou ze weer helemaal “passed out” op de bank liggen met een ongelooflijke kater en dan mocht IK weer voor haar gaan zorgen. Ik was er zo zat van. Mijn moeder strompelde weer naar beneden. Ik deed de deur van mij kamer dicht, het licht uit en ik ging slapen.

De volgende ochtend liep ik in mijn barcelona voetbalshirt die ik als pyama gebruikte naar beneden en ja hoor daar lag mijn moeder. Ik ging op een stoel tegenover haar zitten. De tv stond al aan. Ze opende een oog en keek door een spleetje heen naar mij. ,Goeiemorgen lieverd". Ja nu was ze wel weer lief want ze was niet dronken meer. ,Mam ik ga uit huis",zei ik. Ze ging rechtop ziten. Ze had een frons in haar wenkbrauwen. ,Watte?" zei ze. ,Ik… ga…uit…huis!" ,Oh ja?",ze trok een wenkbrauw op. ,Waar ga je dan heen?" ,Ik ga bij pap wonen",antwoordde ik. Daar leek ze van te schrikken. Ze nam een slok van haar glas water die op tafel stond. ,Je weet niet eens waar hij woont". Ik pakte een anzichtkaart uit mijn zak met zijn adress erop. Mijn moeder wilde het uit mijn handen grissen maar ik hield het in de lucht. ,Jade ben je helemaal gek geworden?!“riep ze. Ik stond ook op. ,Ik kan niet langer leven zo hoor met jou! Ik leef nou al vijftien jaar met een dronken moeder ik wil gewoon weg!” Ze was sprakeloos en ging met een ijzige lege blik weer op de bank zitten. ,Je doet maar Jade".[/i]

het ziet er wel goed uit. maar dit is idd een beetje cliche.
verder??? :slightly_smiling_face:

k vindt t wel cool, ga maar door:D