(Verhaal) Manipulatie

Heey,

Ik ben bezig met een verhaal schrijven.
Het gaat over een vriendschap tussen twee meiden en manipulatie.
Het is fictie. Lijkt dit jullie wat?
Zo ja, dan post ik zo het eerst stukje

xxx

Ik post wel alvast een stukje !

Dit is mijn verhaal.
Ik moet het opschrijven voor het vergeten wordt of erger nog, ik het zelf vergeet.
Een herinnering aan het meisje die me bijna alles afnam…

De tweede klas, ik kende niemand. Elke les vluchtte ik snel naar buiten om me weer bij mijn vriendinnen toe voegen. Zij waren wel op havo gebleven en ik was naar vwo gegaan.
Veel langer wilde ik zo niet doorgaan en daarom probeerde ik wat contact te maken met een paar meiden uit mijn klas. Bij de schreeuwerige types zou ik het geeneens proberen en ik wilde ook weer niet bij de nerds horen.
Ik koos voor twee meisjes, Lisa en Angela, die mij wel aardig lijken. Angela kende ik al een beetje, alhoewel ik haar niet heel aardig vond was het wel mijn beste kans op sociaal contact. Ik probeerde elke les even met ze te praten. Al snel werd ik steeds beter bevriend met Angela.
Achteraf denk ik dat zij mij misschien ook wel heeft uitgekozen en dat ik al veel eerder haar nieuwe slachtoffer was dan ik zelf wist. Maar vanaf het eerste oogcontact was het al te laat.
Na een aantal maanden werden Angela en ik onafscheidelijk. Angela en Lisa waren eerst niet te scheiden geweest. Lisa begon me steeds meer te haten en klaagde over mij tegenover Angela. Aan de andere kant klaagde Angela tegen mij over Lisa.
Zo hadden we zonder dat we het door hadden, met uitzondering op Angela, een soort driehoek gecreëerd.

Tips en (opbouwend) kritiek is altijd welkom

Een goed idee! Een tip is om iets gedetailleerder en meer in het moment te schrijven, dit is natuurlijk alleen de inleiding maar het is leuk om je lezer alvast een beeld te geven zodat ze het zelf makkelijker in kunnen kleuren. Bij wijze van spreken.

Antandra, dank je voor je advies. Ik zal erop letten!
Hier het volgende stukje, als je wilt reageer dan alsjeblieft.
Het betekent veel voor me.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Tot op een bepaald moment ging het allemaal nog wel goed.
Lisa en ik deden ons eigen ding en bemoeiden ons zo min mogelijk met elkaar.
Maar de bom moest een keer barsten en op msn gebeurde dit.

Lisa zegt: Weet je, je bent gewoon een kuthoer.
Jij zegt: uuuh, waar komt dit opeens vandaan?
Lisa zegt: Het is gewoon zo, je doet zo onschuldig maar ondertussen…
Jij zegt: Dit slaat echt nergens op! Doe normaal, zoiets zeg je toch niet.
Lisa zegt: Blijkbaar wel. En beter laat je mij en Angela met rust.
Jij zegt: Ik denk dat Angela wel voor zichzelf kan denken en ik doe wat ik wil.

En zo ging het door. Na een aantal keer flink uitgescholden te zijn ben ik het gesprek maar gestopt. Ondertussen had ik ook een gesprek met Angela.

Jij zegt: Ik denk dat ik ruzie heb met Lisa.
Angela zegt: Huh, hoezo dat opeens?
Jij zegt: Ze begon met uit en niets uit te schelden en zei dat ik jou en haar met rust moet laten. Ik heb gezegd dat jij dat prima zelf kan bepalen en ik ook.
Angela zegt: Serieus, hoe durft ze. Wat een bitch.
Jij zegt: Waarom ga je nog met haar om als ze zo doet?
Angela zegt: Ik heb geen zin in ruzie, maar nu laat ik haar echt wel vallen hoor. Zo wil ik ook niet meer met haar bevriend zijn.
Jij zegt: Nee inderdaad, beter als je niet meer met haar om gaat.

Ze gingen een paar weken niet met elkaar om, maar als je elkaar zo vaak ziet in de klas moet het na een tijdje wel weer goed komen.
Ondertussen raakte ik steeds meer afhankelijk van Angela. Met andere mensen in de klas ging ik nauwelijks meer om. We deden alles wat zij wilde.
Zoals een keer op school.

’s Ochtends, veel te vroeg zat ik in de eerste les. Naast een meisje waar ik nauwelijks mee praatte en achter me zaten Lisa en Angela. Natuurlijk zat ik de helft van de tijd omgedraaid met Angela te praten. ‘Ga je vanmiddag mee naar de stad? Ik moet nieuwe make-up hebben en wil niet alleen gaan,’ vroeg Angela me. ‘Nee sorry, ik kan echt niet. Ik heb mijn moeder beloofd mee naar het dorp te gaan om een cadeautje voor een buurmeisje te halen.’ ‘Ok, dan toch niet, ga maar lekker met je moeder mee.’ Ik wilde niet dat ze boos op me was. Ik wilde niet alleen zijn in de klas. ‘Okee, ik zeg haar dan wel af. Ik ga wel mee.’ ‘Mooi zo.’
In de pauze belde ik met mijn moeder om haar af te zeggen. Ze was er niet blij mee. ‘Dit is nou al de tweede keer deze week dat je me afzegt om met Angela mee te gaan,’ verweet ze me. ‘Ja dus,’ was mijn antwoord, ‘ik moet toch ook een sociaal leven kunnen hebben. Je bent niet alles voor me mam.’ Ik wist dat ik haar hiermee kwetste en dat ze me mijn zin zou geven. ‘Pff,’ zeurde ik tegen Angela, 'mijn moeder kan soms zó zeuren.’

waar ik nauwelijks mee “praatte.” niet praten.
Ik kan me niet echt concentreren, alleen je foutjes vallen me nu op (:
Schrijf vooral verder!

Ook moet je bijv dit anders doen:
‘Pff, zeurde ik tegen Angela, mijn moeder kan soms zo zeuren.’

‘Pff,’ zeurde ik tegen Angela, ‘mijn moeder kan soms zó zeuren!.’

Het was ook niet zo gek dat ik niet graag thuis was. Mijn broertje is geestelijk gehandicapt en ook al hou ik van hem, soms mis ik ook gewoon wat aandacht. Ook zijn er veel ruzies thuis, doordat mijn moeder niet zo goed met mijn broertje om kan gaan. Het is moeilijk dat hij op het ene moment heel lief kan zijn en het volgende moment woedend.
Thuis vind ik nog wel enigszins ontspanning in mijn muziek. Ik zing en speel gitaar. Mijn muziekleraar zegt dat ik echt talent heb. Elke dag oefen ik minstens een uur, tenminste dat deed ik.

Ik zat op mijn kamer wat gitaar te spelen en te werken aan de laatste opdracht die ik had gekregen van mijn muziekleraar. Beneden was er geschreeuw en ruzie, ook niks nieuws. Opeens komt mijn moeder mijn kamer binnen stormen. ‘Stop eens met die klote muziek de hele tijd!’ schreeuwde ze. ‘Waar slaat dit op, ik speel wanneer ik wil en bovendien ik moet oefenen,’ zei ik op een enigszins rustige toon. ‘Vanaf nu speel je maar ergens anders, je broertje wordt er onrustig van.’ Toen was ze al weer weg. Ik plofte neer op mijn bed, daar ging mijn enige ontspanning thuis. Het zal ook voor een keer over mij gaan, altijd maar je broertje dit, je broertje dat. Ik ben er ook nog, dat schijnt iedereen langzaamaan te vergeten.

Ik zat nu bijna elke middag bij Angela. Mijn moeder had het opgegeven er moeilijk over te doen en liet het maar toe. Onze vriendschap werd hechter en hechter. Het was ook wel fijn. Ze hielp me op haar manier wel met de situatie thuis en ik had ook echt wel lol met haar.
Zij en Lisa gingen nu niet meer met elkaar om, hier was ik wel blij mee. Ze was zo boos dat ze bij elke les ergens anders ging zitten. Dus ik zat vaak naast Angela. We werden zo onafscheidelijk dat mensen nooit onze namen apart zeiden, maar altijd haast samengevoegd tot een naam.

Dankjewel Awolnation voor je tips!

Ik stop met dit verhaal, want er zijn niet genoeg reacties

Gewoon doorgaan :wink: Reacties komen vanzelf.

Als ik tijd heb schrijf ik binnenkort misschien nog wel een stukje

Ga verder! je hebt een lezer! jy kan fijn schrijven!.Ga zo door ^^ xx

Lang kon dit natuurlijk niet goed gaan. Er moest een keerpunt komen en dat punt was nu.

Ik had beloofd bij Angela te gaan eten, maar hoorde pas de dag ervoor dat mijn opa en oma een etentje gaven voor de hele familie. Hier wilde ik natuurlijk graag bij zijn.

Dus ik smste naar Angela: Hee, sorry ik kan morgen niet komen. Mijn opa en oma geven onverwacht een etentje en daar wil ik graag bij zijn. Sorry xxx
Een paar minuten later kreeg ik antwoord: O.
Ik wist dat wanneer ze kortaf antwoord, ze boos is. Ik had geen idee wat er nou zo erg aan was. Ik besloot het te vragen.
Eeehm, ben je nou boos op me? Het spijt me wel, maar je snapt t toch wel? x

Ik kreeg geen antwoord meer.

De volgende dag op school had ze me de hele tijd genegeerd.
Ik ging naar het etentje toe, maar zat toch wel een beetje met een rotgevoel.
We hebben meer dan een week niet met elkaar gepraat. Het gevoel dat ik had was heel moeilijk te omschrijven. Aan de ene kant voelde ik me heel rot, maar aan de andere kant had ik ook een gevoel van vrijheid.

Het goede gevoel woog niet op tegen het slechte en dus begon ik als eerste weer een gesprek: ‘Hee Angela, kom je in de tweede pauze met me praten achter de school?’ Gelukkig gaf ze wel antwoord: ‘Oké.’

Na de pauze was het gelukkig weer ongeveer uitgepraat.
Ik had hiervan geleerd dacht ik. Nooit meer zal ik zoiets doen en ik wilde ook niet dat ze mijn leven zo beïnvloedde.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bedankt Geakkie!

leuk :slightly_smiling_face:

Leuk, verder (:

Een klein stukje sorry
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn broertje woont tijdelijk bij mijn opa en oma en ik ben thuis dus alleen met mijn ouders. Ook komt mijn oom vaak langs. Ik kan heel goed met hem opschieten.
Op school ging ik steeds meer om met een jongen en ik begon hem leuk te vinden.
Natuurlijk steeds als we na school afspraken was Angela erbij. Maar dat vond ik niet erg, want het was alsnog heel gezellig. Op een gegeven moment biechtte ik op dat ik hem leuk vond en hij zei hetzelfde voor mij te voelen.
Ik was echt gelukkig. Alles klopte weer. Ik had een lieve vriend, thuis ging het goed en ik had geen ruzie meer met Angela.

Bedankt Camilla en babybemine

Nieuwe lezer! Je schrijft goed, je verhaal is fijn te lezen. Ga alsjeblieft verder.

Ik vind het leuk, maar misschien kun je proberen er iets meer een geheel van te maken en het wat gedetailleerder te schrijven. Het lijkt nu namelijk iets meer een samenvatting van een vet verhaal, in plaats van een vet verhaal zelf. Het blijft leuk hoor, dit is maar een tip.

Angela trok weer wat meer naar Lisa toe. Ik vond dit natuurlijk niet fijn, maar kon er mee leven. Lisa deed nu best aardig tegen me en bovendien kon ik altijd bij mijn vriend terecht. Een dag was ik bij hem thuis. We waren wat nutteloze tv-programma’s aan het kijken. Opeens veranderde de sfeer en hadden we een serieus gesprek.

‘De laatste tijd heb ik het gevoel dat Angela anders naar me kijkt,’ zei hij tegen me. Ik snapte niet echt wat hij hiermee bedoelde. ‘Hoe anders?’ vroeg ik dan ook. ‘Ik weet het niet precies, gewoon anders. Haast alsof ze me leuk vindt.’
Ik vond dit natuurlijk nergens op slaan en zei dat ook tegen hem. Al nam ik mezelf wel voor erop letten. Je weet het immers maar nooit.

Zo gezegd zo gedaan. Op school lette ik meer op de manier waarop Angela naar hem keek en hoe ze zich rondom hem gedroeg.
Het begon mij ook op te vallen. Het leek haast alsof ze met hem aan het flirten was.
Ik besloot er nog een gesprek over te hebben.

‘Hee, ik heb er ook op gelet. Ik denk dat je gelijk hebt. Het lijkt alsof Angela met je flirt,’ zei ik tegen hem. ‘Vergeet maar wat ik gezegd heb. Het was gewoon een gevoel meer niet. Het slaat nergens op,’ gaf hij als antwoord. Nu snapte ik er niks meer van. Eerst komt hij er zelf mee en als ik het ermee eens ben moet ik het maar vergeten? ‘Maar ik zeg toch net tegen je dat ik hetzelfde denk. Ze gedraagt zich echt niet normaal rondom jou hoor,’ zei ik een beetje verontwaardigd tegen hem. ‘Ik heb toch gezegd dat je het moet vergeten. Hou er dan ook over op!’ snauwde hij me toe.
Dit schoot bij mij een beetje in het verkeerde keelgat. ‘Vindt je het soms fijn dat ze zo tegen je doet? Misschien moet je maar lekker iets met Angela nemen,’ schreeuwde ik hem heel kinderachtig toe. ‘Nou misschien wel ja, zij zeurt vast niet zo en ze is veel knapper dan jij. Alle jongens vinden jou lelijk, ze snappen niet wat ik in jou zie. Zelf snap ik het ook niet meer zo goed eigenlijk.’
Hij wist hij onzeker ik ben over mijn uiterlijk en er veel om geef wat andere van me denken. Verblind door de tranen rende ik weg.

De volgende dag heb ik het uit gemaakt. Ik kon hem nooit meer normaal aankijken nu hij zoiets tegen me had gezegd. Het ergste is nog dat ik denk dat hij geeneens loog en de waarheid al veel langer verzweeg.
Mijn zelfvertrouwen kreeg weer een diepe deuk erbij. Ik trok weer meer naar Angela toe en werd nog afhankelijker.

Bedankt BlackRoseMagic en jij ook Livingtilldeath. Ik zal proberen er op te gaan letten! x