[Verhaal] Lucy.

Wauw, je schrijft echt geweldig en ik zit al helemaal in het verhaal !

Super! Meer haha (:

Ahw dankjewel!

verdurrr

Wauw je schrijft echt super!
Snel verder! :upside_down_face: x

Supergoed geschreven, ik volg!
MEERRRRR :hugs:

Dankjulliewel! Ik zal kijken of ik vanavond nog even een stukje kan schrijven, maar helaas heb ik het enorm druk dus ik beloof niks!

Rond etenstijd haalde Maria me inderdaad op voor het eten. Ik opende de deur voor haar, en ik merkte meteen dat ze mijn outfit checkte.
‘Wat is er?’ vroeg ik, toch een beetje onzeker.
‘Niks, mevrouw. U ziet er mooi uit, u was waarschijnlijk al op de hoogte van de wens van meneer?’
‘Welke wens?’
‘Meneer wilt dat zijn gezelschap tijdens het diner chiq aangekleed is,’ antwoordde Maria, terwijl ze me voorging naar de dinerzaal.
Ik had een lange, donkerblauwe jurk aangetrokken met op de bandjes diamantjes. Het was een lelijk ding vond ik, en ik had hem juist aangedaan om Jack te irriteren. Helaas zou dit nu dus niet lukken.
Jack zat al aan tafel te wachten, en ietwat zenuwachtig nam ik naast hem plaats. Maria kwam meteen aan met een glas wijn voor Jack, en een glas water voor mij.
‘Zo. Hoe was je dag?’ vroeg Jack beleefd.
‘Prima.’ Ik nam niet de moeite naar zijn dag te informeren.
‘Mijn dag ook. Niet dat het je kennelijk wat interesseert.’
‘Daar heb je helemaal gelijk in.’ Ik nam een grote, rustige slok van mijn water. Ik was niet van plan om hem te laten merken dat ik zenuwachtig van hem werd.
‘Van waar toch die haat, kleine Lucy? We kennen elkaar al zo lang…’
‘Ik hou er niet van om bedrogen te worden. Ik gaf je die avond een kans, en je verspilde hem gelijk. De reden dat ik heb ingestemd om hier te wonen is omdat ik mijn kind een vader wil geven. Niks meer.’
Op dat moment kwam een ober de kamer inlopen met onze borden. Jack’s antwoord werd hierdoor uitgesteld.
‘Laten we er nou maar het beste van maken. We hebben er niks aan als we steeds ruzie maken.’ Jack nipte aan zijn wijn. ‘En, mijn ex-vrouw kon me geen kinderen geven. Ik heb altijd graag kinderen gewilt.’
Ik beet hard op mijn lip om te verkomen dat ik de waarheid over zijn ex-vrouw eruit gooide.
Jack zag dit gebaar, en haalde zijn wenkbrauwen op. Ik zag in zijn ogen de verbazing, en de woede.
‘Jij weet er meer van. En dat ga je me nu vertellen.’

Oh ik heb niet meer gereageerd. Shame on me. Sorry ik suck in verhalen volgen.
Maaar, je schrijft echt leuk! Snel verder!

spannend!

Super leuk verhaal! Ik ga het zeker volgen!

Verder???

Ik zal kijken of ik vanavond even een stukje kan schrijven!

´Ik weet helemaal niks,’ probeerde ik er onderuit te komen.
‘Ik zie aan je gezicht dat je liegt.’
‘Niet. Ik lieg niet.’ Snel probeerde ik een smoesje te verzinnen. ‘Ik vond het gewoon niet fijn om over je ex-vrouw te praten.’
Jack haalde zijn wenkbrauwen op. ‘Waarom zou je dat niet fijn vinden? Ik dacht dat je niks om me gaf?’
‘Het is gewoon dat ze me heel erg uitgescholden heeft en ik het niet over haar wil hebben.’ Ik smeet mijn servet op tafel. ‘Bedankt voor het eten, maar nu ga ik echt even uitrusten.’
‘Ik kom er wel achter,’ riep Jack me achterna terwijl ik de woonkamer verliet.
Een zacht gelach verliet mijn mond. ‘You wish,’ fluisterde ik zacht.

De volgende morgen was ik alleen met Maria, en probeerde ik haar te helpen waar kon met het huishouden. ‘U bent een aparte vrouw, mevrouw,’ lachtte Maria.
‘Hoezo?’ Ik lachte ook.
‘Normaal gesproken helpen meneer’s vriendinnen niet. Ze lagen alleen maar in bed, de hele dag.’ Maria bloosde. ‘Niet tegen meneer zeggen dat ik dat gezegt heb, hoor.’
Ik schudde mijn hoofd, terwijl ik verder ging met de ramen wassen. ‘Ik zeg niks.’
We werkten verder in stilte, en toen we klaar namen besloot ik een duik te maken in het zwembad.
Eenmaal buiten viel mijn mond open. Ik was nog helemaal niet in de tuin geweest, maar het was prachtig. Een groot zwembad, overal fruitbomen en in de hoek van de tuin stond een enorme buitenkeuken.
Ik sprong het water in en trok een paar baantjes.
‘Oude gewoonte?’ Een stem die me niet bekend voorkwam.
Ik keek op, recht naar een jongen die vaag op Jack leek. Om zijn mond speelde een grijns, en op zijn neus had hij een zonnebril.
‘Sorry, ik wou je niet laten schrikken. Ik ben Juan, Jack’s neefje.’ Juan stak een hand naar me uit.
Ik nam de hand aan. ‘Lucy. Maar dat wist je al denk ik.’ Ik klom uit het zwembad, en sloeg een handdoek om me heen.
Juan lachte. ‘Dat wist ik inderdaad. Ik denk dat bijna iedereen je wel kent. Je weet wel, internationaal supermodel… Moeilijk te missen.’
‘Dat wás ik, inderdaad. Ik wil na de bevalling me alleen gaan bezighouden met de baby.’
‘Jammer.’
‘Sorry, maar als je voor Jack komt moet ik je teleurstellen. Hij is werken.’
‘Ik ben hier in opdracht van hem. Ik moest je ons mooie eiland laten zien, aangezien hij geen tijd heeft.’
‘Dan zal ik me maar even gaan omkleden,’ lachte ik. ‘Zo kan ik niet naar buiten.’
Binnen trok ik een roze zomerjurkje aan, met hoge, zilveren hakken. Zolang ik nog geen dikke buik had, vond ik dat ik nog wel hakken aankon.
Beneden stond Juan al te wachten. Hij grijnsde toen hij me zag, en ik besefte nog niet dat die grijns me in een hele hoop problemen zou brengen.

ojeee ben benieuwd!

Dit + héérlijk geschreven!

volger:)!

Welkom!

---------------------------------------------------------------

Nadat ik was ingestapt in Juan’s auto, scheurde hij meteen weg.
‘Wat gaan we doen?’ Ik schreeuwde om boven het geluid van de moter uit te komen.
‘Wat eten, zodat je de omgeving kan zien.’
Ik knikte en hield verder mijn mond dicht.
Juan parkeerde bij een klein, schattig restaurant, dat volgens het bord ‘Corazon’ moest heten. Spaans voor hart.
Ik grijnsde, en stapte uit.
‘Waarom lach je?’ vroeg Juan terwijl hij de auto op slot deed.
‘Niks,’ antwoordde ik snel. ‘Corazon’ deed me denken aan Jack’s ex, en wat er met haar gebeurd was, maar dat liet ik natuurlijk niet merken. Jack mocht er nooit achter komen wat er met haar gebeurd was, anders zou hij me haten om het feit dat ik het nooit verteld had.
We liepen naar binnen, en bestelden wat te drinken en te eten.
‘En hoe bevalt het leven met mijn neef? Is hij een beetje lief voor je?’ Juan glimlachte, en nam een slok van zijn wijn.
Ik haalde mijn schouders op. ‘Ik heb hem in die drie dagen dat ik er ben een keer gezien bij het eten, dus ik zal het je niet kunnen vertellen.’
Juan schoot in de lach. ‘Ach, Jack… Altijd aan het werk. Daarom heeft hij mij ook gevraagd om je gezelschap te houden.’
‘Dat is aardig van hem,’ antwoordde ik kort. ‘Maar ik zou verwachten dat de vader van mijn kind erbij wilt zijn als ik morgen een echo heb.’
Nu voelde Juan zich duidelijk ongemakkelijk. ‘Het spijt me, maar hij heeft me inderdaad ook gevraagd of ik mee wil gaan naar je echo, omdat hij vanavond voor zaken naar China moet. Hij is over een week weer thuis,’ stelde hij me gerust.
Weer haalde ik mijn schouders op. ‘Ik zal er aan moeten wennen, denk ik. Het is fijn dat jij je vrije tijd opoffert om mij te vermaken. Dat waardeer ik.’ Ik legde mijn hand even op zijn onder arm. ‘Is Jack er wel tijdens onze bruiloft, of val jij dan ook voor hem in?’ Grapte ik.
Juan ontspande meteen. ‘Dat zien we vanzelf,’ lachte hij.
Ik grinnikte, en nam een hap van mijn voorgerecht. Het eten was heerlijk, en al snel was ik zo vol dat ik geen eens meer kon denken aan eten.
‘Lekker gegeten?’ vroeg Juan beleefd.
Ik knikte. ‘Ja, heerlijk.’
‘Dan ga ik nu afrekenen en breng ik je naar huis, zodat je wat kan uitrusten.’ Juan betaalde, en we reden weer naar huis. Thuis liep Juan mee naar de deur, alsof het een echte date was.
‘Bedankt voor de fijne avond.’ Juan pakte mijn hand, en drukte er zachtjes een kus op.
‘Jij ook bedankt.’ Ik glimlachte, en draaide me om om de deur te openen.
Binnen liet ik me meteen op mijn bed vallen, en te uitgeput om mijn kleren uit te doen viel ik in slaap.

Ik volg! :grinning: