Hallo allemaal!
Naar lang twijfelen heb ik besloten om dit verhaal toch op Girlscene te zetten, omdat ik jullie meningen graag hoor.
[b]- Ik ben echt heel slecht in d/t!
- Deze titel is een werktitel, aangezien ik nu nog geen betere titel wist.[/b]
Het verhaal gaat over Lucy, die op een avond de grootste fout van haar leven maakt. Zonder dat ze het weet. Verder vertel ik er niet teveel over!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
´Ik kan je alles geven wat je wilt,´ sprak hij zacht.
´En hoe weet jij wat ik wil?’
Hoofdstuk 1.
Voor de zoveelste keer die dag checkte ik mijn telefoon. En weer had ik geen gemiste oproepen, whatsappjes of smsjes. Zelfs geen Facebook bericht.
Het was twee dagen geleden dat ik Jack een aanbod deed. Een aanbod waarvan ik bijna zeker wist dat hij het zou weigeren.
Mijn aanbod ging tegen zijn trots in, tegen alles wat hij was. Maar het was zijn grote wens, en ik kon hem waarmaken. Iets wat zijn vrouw niet kon, dacht ik lachend, terwijl ik een slok van mijn thee nam.
Ik schrok op van mijn telefoon, en spuugde mijn slok thee weer uit.
‘Lucy,’ nam ik koel de telefoon op.
‘Ik heb nagedacht over je voorstel. Ontmoet me in The American Bar, over een half uur.’
Voor ik het wist, had Jack alweer opgehangen. Ik liet mijn kop thee voor wat het was, en kleedde me om. Daarna bracht ik zorgvuldig wat oogmake-up aan, pakte mijn jas en tas, en vertrok in mijn kleine, zwart Golf.
De auto was het beste wat ik ooit van mijn ex gekregen heb. Ik kreeg geen liefde, maar wel een auto. En ik was dol op mijn kleine autootje.
Het getik van mijn hakken weergalmde op de lege straat. Kalm liep ik door de klapdeuren, en naar het vip-gedeelte, waar Jack waarschijnlijk zat.
Ik herkende hem meteen aan zijn dure Armani pak, en zijn Rolex die schitterde in het licht.
Jack knikte met zijn hoofd als begroeting, en gebaarde dat ik plaats moest nemen.
‘Stel dat ik op je voorstel inga, wat heeft dat dan voor voordelen voor jou? Want ik geloof niet dat je dit voor niks doet,’ viel hij meteen met de deur in huis.
‘Ook hallo Jack, ook leuk om jou weer eens te zien,’ reageerde ik.
Hij trok zijn wenkbrauwen op, en knipte met zijn vingers. ‘Een fles rode wijn en een glas water graag,’ zei hij tegen de ober die meteen was komen aanlopen.
‘Tuurlijk, meneer. Komt eraan.’ De ober haastte zich weg.
‘Dus, kleine Lucy. Wat zitten er voor voordelen voor jou aan?’
‘Vier miljoen dollar.’
Jack keek me lang aan, voordat hij in lachen uitbarstte. ‘Je begrijpt, kleine Lucy, dat ik honderden vrouwen kan krijgen, die dit gratis willen doen?’
‘Niemand kan beter zijn mond houden als ik. En ik word niet graag klein genoemt. Trouwens, bij die andere vrouwen moet je nog werk verichtten. Bij mij niet.’
‘Je bent klein. Vroeger al,’ glimlachtte Jack.
‘Vroeger is niet nu. Dus, ga je op mijn voorstel in?’ Ik nam een slokje van de wijn, die de ober ingeschonken had.
‘Het zit zo. Mijn vrouw en ik gaan scheiden, dus eigenlijk heeft jou voorstel geen zin meer. Ze is er achtergekomen.’ Jack grijnsde vals. ‘Maar we kunnen je voorstel natuurlijk altijd zo bijschaven dat ik ook krijg wat ik wil. En jij uiteindelijk ook.’
‘En hoe zie je dat voor je?’ Ergens had ik al een angstig voorgevoel, wat alleen maar bevestigt werd door Jack’s grijns.
‘Je word mijn vrouw.’
‘Wat?!’ Ik verslikte me in mijn water. Toen ik uitgehoest was, keek ik hem vuil aan. ‘Leg uit waarom ik met zo’n eikel als jij zou trouwen.’
‘Eentje maar? Ik ben rijk, ik geef je alles wat je wilt, en het is goede publiciteit voor mij. Zie je de krantenkoppen hier in New York al? ‘‘Beroemde zakenman trouwt met internationaal supermodel.’’ En voor jou is het natuurlijk ook goed voor je carriere. Plus je kan je kind normaal opvoeden.’
Hij had gelijk. En hij wist het, wat het alleen maar irritanter maakte.
‘Nee. Ik doe het niet.’
‘Zet je trots opzij en doe het. We kunnen zelfs de baby samen opvoeden.’ Jack gaf me een knipoog.
Ik beet op mijn lip. Hij wist dat mijn voorstel ook iets was wat ik graag wou.
‘Oke. Onder een paar voorwaardes.’
‘En die zijn?’
‘Een: ik mag doen wat ik wil, werk en privé. Twee: Je gaat niet ‘vreemd’, want dan zet je me voorschut.’ Ik maakte aanhalingstekens bij het woord vreemd. Technisch gezien kon hij niet vreemdgaan, want we zouden niks hebben.
‘Die tweede geld ook voor jou. Nog meer?’
‘Ik heb de volledige voogdij over de baby.’
‘Laten we het zo doen: als jij wilt scheiden, krijg ik de baby. Als ik wil scheiden, krijg jij hem.’
‘Akkoord.’
‘Hoe is het met de baby?’ Jack nam een grote slok wijn, terwijl hij naar mijn buik keek.
‘Goed, ondanks dat het jouw kind is.’
Jack’s gezicht betrok. ‘Ik laat het contract opmaken door mijn advocaten. Pak je spullen alvast in, morgen komen mijn verhuismannen je spullen halen.’
Ik was verward. ‘Hoezo?’
‘Je komt bij mij wonen.’ Jack gaf zijn creditcard aan de ober, en begon zijn jas aan te doen.
‘Oke.’ Ik pakte mijn jas, en liep weg.
Twee maanden voor deze afspraak maakte ik de stomste fout van mijn leven. Natuurlijk, Jack Torenzo was de meest gewilde man van de stad, en hij wou mij. Ookal was het voor een nacht, en dat wist ik. Ik had er zelfs vrede mee. Maar natuurlijk had ik weer de pech om zwanger te worden. Ik dacht meteen aan abortus, maar hoelanger ik wachtte, hoe meer ik me aan de baby hechtte.
Jack en ik kenden elkaar al jaren. Al sinds de peuterschool, waar ik hem een klap verkocht met mijn roze schepje. Sinds toen waren we vrienden, wat verwaterde toen hij na High School naar Engeland ging, om te studeren. Toen ik weer wat van hem hoorde was hij getrouwd, een succesvolle zakenman en schatrijk. Ik had tot die avond niet de moeite gedaan om hem erop te wijzen dat ik Lucy was.
Pas die avond dat ik hem weer tegenkwam, kwam ik erachter dat hij wel degelijk nog wist wie ik was.