http://www.freebits.nl/images/517lg.bmp
“Waarom overkomt mij dit steeds? Wat doe ik verkeerd?” “Alis, je doet niks verkeerd. Die jongens zijn gewoon sukkels. Je bent veel meer waard dan hen.” “Tja, bij jou gebeuren dit soort dingen niet. Bij anderen ook niet, het moet ergens fout gaan bij mij, ik weet alleen niet waar.” “Het komt goed, echt waar. Je komt ooit een goede gozer tegen en dan lach je om de jongens die je zo behandeld hebben.” “Ik hoop het maar.” “Geloof me, het komt echt goed. Je bent pas achttien, je hebt geen idee hoeveel jongens je nog gaat tegenkomen. Ga lekker slapen, morgen voel je je vast een stuk beter!” “Dat is waar. Slaap lekker alvast Am, dankje.” “Graag gedaan, je weet me te vinden he! Morgen gaan we lekker een wijntje drinken, wij hebben geen jongens nodig!”
Ik lach terwijl ik de telefoon ophang en Amber nogmaals welterusten wens. Ik ben er inmiddels behoorlijk klaar mee. Elke keer als ik smoorverliefd ben op een jongen en ik op het punt ben dat ik niet gelukkiger kan zijn, gebruiken ze me en dumpen me alsof ik oud vuil ben.
Ik veeg mijn tranen van mijn gezicht en ga nogmaals door de foto’s op mijn telefoon. Ik selecteer twaalf foto’s en druk op verwijderen. Tijd om schoon schip te maken, alles verwijderen. Gesprekken met Mick heb ik al verwijderd. Ik ken de procedure inmiddels, dit is niet de eerste keer. Joey en Stan gingen hem al voor. Het lijkt wel alsof mijn relaties een tikkende tijdbom zijn van twee maanden. Zover je dat relaties kunt noemen. Het enige waar het die jongens om gaat is seks, meer niet. En iedere keer ben ik stom genoeg om eraan toe te geven in de hoop dat het dit keer anders zal gaan. En dit keer dacht ik ook écht dat het anders zou lopen. Met Mick was het zo anders dan met die andere jongens. Hij heeft mijn ouders ontmoet, ging leuk om met mijn jongste zusje (ik heb bijna de hele spaarkaart met broertjes en zusjes vol; één broertje en drie zusjes) en we deden leuke dingen samen. Ik had geen idee dat hij hetzelfde zou doen, zelfs mijn vader had vertrouwen in hem en dat zegt heel veel.
Ik kijk in de spiegel: mijn mascara is uitgelopen tot aan mijn kin. Mijn ogen zijn rood en opgezwollen en de foundation die ik ophad is eraf gespoeld door mijn tranen. Ik pak een doekje en make-up remover en haal alles eraf. Nu hoef ik voor niemand meer mooi te zijn. Vanaf nu ga ik geen relaties meer hebben en niet meer huilen om jongens. Tijd om de rollen om te draaien: payback time.
Never play games with girls who can play them better.
Het is natuurlijk lastig oordelen aan zo’n klein stukje, maar lijkt het jullie wat? Verder of niet?