[Verhaal] Lost and found

Het begon weer een beetje te kriebelen en opeens kreeg ik ook nog eens een leuk idee duuuus ik ga weer een verhaal schrijven :slightly_smiling_face:
Hier een hopelijk niet al te onthullende samenvatting:
Als Zoë’s ouders gaan scheiden verhuist ze met haar vader naar een oud groot huis op het platteland. Het is net zomervakantie en ze kent er niemand. Resultaat? Ze zit dagen alleen op haar kamer. Tot er opeens een jongen in haar kamer is en ze geen idee heeft waar hij vandaan komt. En wat haar nog meer verbaast is dat ze hem wel heel aardig gaat vinden.

Heb ook al wat geschreven dus hier het eerste stukje :slightly_smiling_face:
-----

1.
‘Nou dit is het dan.’ Ik loop langs mijn vader mijn nieuwe kamer in. De vloer piept als ik over de drempel loop en het ruikt een beetje muf. De kamer is wel groot, dat moet ik hem nageven. Naast een stapel dozen staan er een bank, een bed en een bureau. Tegenover me sluiten twee luifeldeuren een onbekend deel van mijn kamer af, ik loop er heen en doe ze open. Een inloopkast. Een fucking inloopkast. Mijn ogen worden groot en ik vlieg mijn vader om de hals.
‘De makelaar zei al dat je dat leuk zou gaan vinden.’ Lacht hij.
‘Leuk!? Leuk!? Het maakt het feit dat ik al mijn vriendinnen heb achtergelaten voor die klootzak bijna goed!’ juich ik, maar ik merk dat ik te veel heb gezegd. Een ongemakkelijke stilte volgt en ik sla mijn ogen neer.
‘Ik laat je wel even alleen met je kamer…’ zegt mijn vader uiteindelijk. ‘Er staan nog wat spullen beneden, neem ze zo even mee naar boven.’ Ik knik. Als hij de deur achter zich heeft gesloten loop ik weer naar mijn kast. Mijn kast, wat klinkt dat leuk om te zeggen over dit plaatje. Er past echt enorm veel in en ik zie al hoe ik mijn hakken collectie kan ordenen op de bovenste planken. Ik glimlach en loop nog een rondje door mijn kamer. Ik plof neer op mijn opgemaakte bed – had mijn vader dat gedaan? – en pak mijn telefoon er bij. Blijkbaar heeft mijn moeder me gewhatsappt.

‘Hey liefje, hoe is het daar? X ik mis je nu al’

Ik negeer het.

----
Let me know what you think! :grinning:

Lijkt me leuk!