Liset is populair. Ze is niet heel slim, heeft altijd ruzie met haar ouders en de leraren kunnen ook niet met haar overweg, maar toch, ze is populair.
‘Als jij zo door gaat…’. Mijn mentor schreeuwde al een aantal minuten over mijn toekomst. Ik deed te weinig mijn best, ik was te veel met jongens bezig en te weinig met wat echt belangrijk was. bla bla bla bla bla. Na twee zinnen was ik al afgehaakt. Netwerken, dat is pas belangrijk. Je kunt ten slotte niets bereiken als niemand je kent en niemand weet wat je kunt. Ik kende iedereen. Iedereen die er toe doet in ieder geval.
Ik zag haar weer lopen vandaag. Ze loopt nooit alleen, altijd in een groepje. Ze had een veel te kort en te strak jurkje met tijgerprint aan. Ik had een week geleden dezelfde gepast, maar volgens mij moeder ‘tekende’ hij teveel. Met andere woorden: ik was te dik voor zo’n jurk.
Charlot is slim. Ze heeft geen vrienden, is stevig en altijd alleen, maar toch, ze is slim.
{new}
‘En Charlot, dat valt me van je tegen, hoor’.
Met een bezorgd gezicht legde de wiskunde leraar mijn toetsblaadje op mijn tafel. Ik bekeek het cijfer en haalde mijn schouders op.
‘Een zeven en half’, mompelde ik.
Waar maakte hij zich toch zo druk om? Gelukkig ging al snel de bel en verliet de klas het lokaal. Toen zag ik haar weer lopen. Deze keer hing ze bijna aan de armen van Lars. Was ik dat maar. Lars was al een paar maanden mijn ‘sectret crush’ en Valentijnsdag duurde ook nog een tijdje. Alsof ik hem een kaartje durf te sturen, dacht het niet. Waarom zijn sommige mensen zo perfect? Lars was perfect. Mooie gezicht, mooie stem, die helaas nog nooit een woord tegen mij had gezegd, en een mooi lichaam. Daar kon ik nog iets van leren.
Eindelijk was het pauze. Ik had zo langzamerhand hoofdpijn gekregen van de laatste les. Mijn mentor had geregeld dat ik bijles zou krijgen in wiskunde. Alsof ik daar op zat te wachten. Net kwam er een jongen naar mij toe. Hij vertelde dat hij graag iets wilde afspreken met Liselotte, mijn beste vriendin. Met mijn domme hoofd had ik dat nog geregeld ook. Terwijl ik degene ben die iedere keer een bonzend hart heb als hij naar me kijkt.