Fleur verliest haar beste vriendin Sarah, die om het leven kwam door kanker. Fleur is 13 dagen na haar dood jarig. Sarah wist al dat ze dood zou gaan, dus gaf ze Fleur alvast een dagboek. Dan kan ze altijd haar geheimen in opschrijven, zoals ze haar geheimen vroeger kon vertellen aan Sarah. Als Fleur in haar dagboek schrijft, schrijft ze het naar Sarah, in een brief.
[i]Lieve Sarah,
Het is zo leeg en stil naast mij op school.
Ik begon te huilen toen ik moest zitten.
Meneer van Vloed begon zo gek te worden van mijn gesnik, dat hij me naar mevrouw Mellon, onze mentor, stuurde.
Die wist niet wat ze moest doen en stuurde me maar naar huis.
Ohh Sarah, ik mis je zo.
Vandaag kwam onze lievelingsfilm weer op RTL 4, Bridget Jones Diary.
Meestal moet ik huilen van het lachen, maar vandaag vond ik er niks meer aan. Ik heb het zelfs afgezet. En Joshua, mijn oppaskindje had vandaag een poepluier. Het was zo erg dat het ook op zijn kleren zat. Ik heb het maar in dat bad gegooit. Het stonk zo erg! Ik kon geen emmer vinden om ze erin te doen. Toen de ouders thuis kwamen, werd Josuha’s vader woest. Maar zijn moeder zei dat ik het goed deed en dat ik niet kon weten dat de emmer in de bijkeuken staat. En Robin, mijn broer, die is aangenomen voor het toneelstuk T-sivas. Hij zei dat het er heel vet uitzag, want ze hadden het wel eens geoefend. Ik ga slapen, maar ik denk aan jou!
xxx, je beste vriendin Fleur.[/i]