Hai allemaal,
Ik schrijf al een tijdje verhalen, maar de laatste twee jaar heb ik helemaal geen inspiratie gehad. Gelukkig heb ik dat nu wel, maar omdat ik zo lang niet heb geschreven vind ik het toch wel spannend. Ik post hier een beginstukje van mijn verhaal, in de hoop dat jullie eerlijke feedback geven. Alles mag gezegd worden, ook als het negatief is, want daar kan ik alleen maar van leren. Hier komt het.
Liefde met gevoel
Vanaf het moment dat mijn ogen zijn ogen ontmoetten, was ik verkocht. Verloren, verliefd en verkocht. Niets ter wereld kon mij tegenhouden om bij deze man te zijn. Zijn ogen, zo helder als de zee bij een tropisch eiland. Als een blauwe hemel op een stralende zomerdag. De bruine krullen, waar mijn handen niet van af konden blijven. Zo zacht als dons, zo veerkrachtig als elastiek. Uren kon ik naar zijn gezicht kijken zonder verveeld te raken. Onafscheidelijk, of dat dacht ik tenminste.
Charlotte
‘Dan gaan we nu verder met Kim. Kim is vanaf leerjaar één het toonbeeld van een voorbeeldige student geweest’, vertelde de directeur. Bla, bla, bla. Ik had meer zin in het feest na afloop van deze ontzettend uitgelopen diploma uitreiking. Ik zag de wijnglazen al klaar staan en mijn verlangen naar een koel, alcoholisch drankje werd steeds groter. Tot die tijd moest ik het eindeloze gezwets van de directeur, meneer Klomp, aanhoren. De diploma uitreiking zou maar twee uur moeten duren. Inmiddels waren we al drie uur verder en er waren nog ruim zes mensen voor mij aan de beurt. Ik was de laatste op het lijstje van meneer Klomp, aangezien mijn achternaam met een Z begint. Dat is overigens heel vervelend in dit soort situaties, je kan niet stiekem wegglippen. Nee, ik moest wachten tot de hele ceremonie voorbij is voordat ik mijn papiertje mee naar huis kon nemen. In februari ben ik afgestudeerd en ik mag mezelf nu eindelijk verpleegkundige noemen. Dat is iets waar ik heel trots op ben, omdat ik er hard voor heb gevochten. Studeren is voor mij geen makkelijke opgave geweest, net zoals de relatie die ik een jaar geleden heb beëindigd. De jongen in kwestie kon daar niet zo goed mee omgaan, wat resulteerde in een omgangsverbod. Al met al mag ik trots zijn dat ik mijn diploma in ontvangst mag nemen. Meneer Klomp vertelde aan het begin van de uitreiking dat slechts negenentwintig procent van onze lichting eerstejaars studenten vandaag een diploma in ontvangst mag nemen.
Ik schrok op van mijn gedachten doordat iemand me een por in mijn zij gaf. Geschrokken keek ik op en zag dat bijna iedereen me aankeek. ‘Charlotte?’ vroeg meneer Klomp. Ik had geen idee wat hij heeft gezegd en keek hulpbehoevend opzij, naar de persoon die al tien jaar lang mijn beste vriendin was. ‘Je moet naar voren, jij bent aan de beurt’ fluisterde Kiara en duwde me zachtjes van mijn stoel. Vlug stond ik op, trok mijn rok wat rechter naar beneden en liep richting het podium. Haastig beklom ik de trap en meteen zag ik niets meer behalve een grote, felle lamp die in mijn ogen scheen. Een beetje ongemakkelijk nam ik plaats achter de grote tafel, die voor de gelegenheid bekleed was met een rode, fluweelachtige stof. Meteen pakte ik de pen op, zette mijn handtekening onder aan het diploma en meteen barstte het applaus los. Met een grote glimlach schudde ik de hand van meneer Klomp. Uit alle herrie hoorde ik mijn ouders, mijn zus Charlie en Kiara het hardste roepen. Waarschijnlijk applaudisseerden de anderen omdat zij net zo blij als ik waren dat de ceremonie eindelijk was afgelopen. Tijd voor een feest, dacht ik.