[Verhaal] Leugens.

Dit is het eerste verhaal wat ik dus echt schrijf enzo, verwacht er dus niet teveel van haha en ik hoop dat jullie het leuk vinden. :slightly_smiling_face:

Oké hier even een intro dan kunnen jullie oordelen of ik wel of niet beginnen.

Demi is een 13 jarig meisje, ze woont samen met haar moeder haar vader is voordat Demi geboren was overleden.
Nou… dat zegt haar moeder, tot dat Demi iets leest en begint te twijfelen of haar moeder liegt.
Sinds de dag dat Demi het had gelezen, krijgt ze elke dag ruzie met haar moeder en komt ze achter nog veel meer dingen…
Dingen die gaan zoals ze niet horen te gaan… ze krijgt problemen met iedereen om haar heen, zelfs haar beste vriendin.
Plots verandert heel Demi’s leven en dan… gaat ze op onderzoek uit.
Ze blijft zich afvragen of haar vader nog leeft of niet…

Van mij mag je beginnen, maar dan niet zoveel … gebruiken en zorgen dat de alinea mooi aansluit, dus dat er niet zulke gaten tussen de regels zitten :slightly_smiling_face: … Na het volgende stukje beoordeel ik wel verder

Demi lag op haar bed, te chatten met haar klasgenootje Cassandra.
Het gesprek:
Demi zegt:
Hoi!
Cassandra zegt:
Hee, ga je morgen mee?
Demi zegt:
Waarheen?
Cassandra zegt:
De kermis, mijn vader brengt ons en daarna gaan we uit eten jou ouders mogen ook meekomen!
Demi zegt:
Oh maar eh…
Cassandra zegt:
Oh, sorry jij hebt geen vader meer hé dan lijkt het me geen goed plan om je mee te vragen… :wink:

Demi klapte haar laptop dicht en kreeg tranen in haar ogen, altijd had Cassandra het maar over haar succesvolle vader die zo rijk was ze had alles wat ze wou. Soms leek het net alsof Cassandra gemeen wou doen tegenover Demi omdat Demi geen vader had.
“Demi ik ga even boodschappen doen ik kom er zo aan!” Riep Demi’s moeder.
“Oké mam, tot zo!” zei Demi. Demi ging naar beneden toe, ze was even alleen thuis dus besloot om even de foto’s van de pc naar haar email te sturen zodat ze ze later op de laptop kon zetten. Mariah heeft een nieuw email-bericht ontvangen klik hier om te openen. Dat stond er op het beeldscherm… Demi twijfelde, en ze opende het.
Het was een email van een of andere Jack, Demi begon het te lezen.
[i]Mariah,
ik hoop dat alles goed gaat met jou en Demi, graag zou ik bij Demi willen zijn.
Zou ik eens een dag met mijn eigen dochter mogen doorbrengen?
Ik begrijp dat je hier heel moeilijk over doet na wat er de afgelopen jaren zijn gebeurt. Maar je moet Demi toch eens de waarheid vertellen ze is inmiddels alweer 13 en we hebben te lang gelogen.
Vertel het haar alsjeblieft, ik wil dat mijn dochter weet dat ze ook nog een vader heeft ookal ben ik ver bij haar vandaan.

Afzender, Jack.[/i]

Vader… Jack?! Huh, dacht Demi en ze las de email nog eens door. Ze kon het niet geloven Demi en een vader hij was toch al jaren dood? Demi hoorde de sleutels in de deur gaan en haalde de email snel weg, de foto’s verstuurde ze later wel. Demi zette snel de tv aan en ging op de bank liggen.
“Hee mam! Nu al thuis?” Zei Demi snel, “Ja, maar ik ben er vanavond niet ik ga naar een feest samen met Marie en Claire!” Zei Demi’s moeder.
“Oh oké gezellig, mag ik trouwens even op de PC? Dan kan ik mijn foto’s naar mijn email sturen.” Zei Demi. “WAT?! BEN JE OP DE PC GEWEEST?!” Zei Demi’s moeder boos. “Nee mam! Ik vroeg of ik erop mocht, pff.” Zei Demi geïrriteerd.
“Oh, ja tuurlijk straks ja als ik wegga.”

Even wat tips :slightly_smiling_face:

1. als je een gesprek beschrijft zorg dat dat er meteen achter zegt: komt te staan wat er gezegd wordt, niet eronder!
  2. Zorg dus dat de ruimtes tussen de zinnen goed is opgevuld.
  3. Niet typen met caps lock aan. Zorg dan dat het op een andere manier duidelijk wordt dat iemand boos is!

Succes! :grinning:
Ik ben benieuwd naar stuk 3

Bedankt voor de tips! Haha over het “zegt” gedeelte, ik had het erachter gezet maar het komt er automatisch onder ofzo ;o ik weet niet hoe dat komt. :astonished:
Oh haha, ik weet al hoe het komt kwam door mijn firefox dat ik steeds verkeerd klikte. :stuck_out_tongue:

proberen of je dat met backspace kan veranderen :wink:

Pc = computer, dus dan ozu ik computer typen, dat loopt beter in de zin.
&Wat hierboven gezegt werd.

“Trouwens mam, mag ik je iets vragen?” Zei Demi. “Nu niet, even geen tijd ik ben druk bezig met het uitpakken van de boodschappen doe jij dat anders even dan kan ik gaan douchen en klaarmaken!”
“Pfff… oké mam.” Demi begon de boodschappen uit te pakken en sorteerde alles in de goede kastjes ze pakte een zak chips en ging weer op de bank tv kijken. Het was inmiddels al half 7 en Demi’s moeder was nog steeds boven aan het klaarmaken. “Mama, wat eet ik eigenlijk?” Schreeuwde Demi. “Bestel maar pizza of chinees of iets anders wat je lekker vind ik leg zo wel geld neer!” Schreeuwde Demi’s moeder terug. Demi’s moeder kwam naar beneden en pakte haar tas. “Demi, het kan dat ik vandaag niet thuis kom en bij Claire blijf dus 50 euro is genoeg toch?” Zei Demi’s moeder. “Ja hoor mam, ik bestel wel pizza.” zei Demi en ze pakte de huistelefoon, ze belde en bestelde haar pizza haar moeder was nog steeds niet weg. “Demi ik heb het idee dat ik iets ben vergeten, weet jij wat?” Zei haar moeder. “Nee mam, je bent niks vergeten… ga nou maar!” Zei Demi, haar moeder liep naar de deur maakte hem open en weg was ze. Demi wist niet hoe snel ze naar de computer moest gaan, haar moeder was namelijk vergeten haar dingen bij de computer af te sluiten! Demi begon de andere emails ook te lezen, ze had een stuk of 3 emails gelezen en toen las ze een email ze kon haar ogen niet geloven…

nieuwe lezer!!
snel veder

[i]Beste Mariah Hoogmoed,

We hebben alle gegevens over u dochter Demi Hoogmoed ontvangen en hopen haar zo snel mogelijk over te kunnen brengen naar het gezin: “De wasse” we willen u vragen of u maandag 2 augustus aanwezig kunt zijn in het kantoor (hierover bellen wij u nog) zodat de handtekeningen gezet kunnen worden.
Gelieve u dochter mee te nemen voor een kennismaking met haar “nieuwe” gezin.
Meer informatie hierover volgt, bedankt voor u medewerking.
Met v.d.g, Adoptiebureau Beheerder, W. Hasselt.[/i]

Demi kreeg tranen ik haar ogen haar eigen moeder wou Demi laten
adopteren?! Weggeven aan een ander gezin, dat kon toch niet waar zijn? Ze las de mail nog eens door en daarna nog eens en begon nog meer mails te zoeken van deze afzender. Demi’s eigen moeder, had zoveel gelogen tegen haar ze kon het gewoon niet geloven. Trrrrring… de deurbel ging, Demi liep ernaartoe het was de pizza bezorger ze pakte de pizza aan betaalde en deed meteen de deur dicht. Demi begon haar pizza langzaam te eten en dacht na, ze moest weglopen weg van huis weg uit deze stad weg zodat niemand haar ooit nog zou vinden…

Nouja, ik ga verder als er meer reacties zijn ik vind het niet leuk om een verhaal te schrijven terwijl niemand leest.:stuck_out_tongue:

Iemand die leest? :slightly_smiling_face:

Ik lees! go on! … Wil je ook die van mij *Verlangende liefde II* lezen :blush:

sorry :blush:
up dan maar

Ja isgoed hoor. <3

Jeej ^^ misschien dat ik dan nog reacties krijg, ik blijf hier iig lezen, alleen heb ik niet altijd commentaar, sorry! :frowning_face:

snel veder!!!

Ik ga … morgen verder!

verder?

Persoonlijk vind ik verhalen prettiger te lezen in de ik-vorm.
Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.