[Verhaal] Kikker of prins?

Al anderhalf jaar is Lotte verliefd op Jasper ter Horst. Ze werd op slag verliefd toen ze z’n lach op school hoorde. Ze zag hem niet, totdat ze zich omdraaide en recht in een gezicht keek met grote, met lange zwarte wimpers omlijstte groene ogen. En een tandpasta smile. Een jongen met een zwarte spijkerbroek een een wit T-shirt aan keek haar stralend aan. Hij had prachtige, zacht uitziende krullen. ‘Hoi,’ had hij gezegd. En ze was verkocht.

Doorgaan of niet?

Wel heeel kort en de titel lijkt een beetje op prinsesjes vallen nu eenmaal voor kikkers, maar ik ben wel benieuwd naar meer.

Het is het begin stukje.
O haha, en ik denken dat ik origineel was.

Nog een stukje dan maar.

Ik weet niet hoe ik dit moet zeggen. Ik hou van je.

Nee, dat komt te direct over. Lotte Myra Anne Hudson drukt op Backspace tot haar scherm op msn weer leeg is. Het moet wel een beetje subtiel over komen. Ze zit achter haar laptop, en kijkt naar haar lege scherm. Ze typt verder.
Jasper, al die tijd was jij het.
Nee, dan gaat hij vragen wat ‘het’ is. Lotte zucht en haalt haar hand door haar lange, goudblonde haar. Haar blauwe ogen kijken naar de foto van Jasper op het scherm. Ze beseft opeens dat ze dorst heeft. Jasper komt straks wel. Ze wil net opstaan als ze een geluid van de laptop komt. Pling! Hoopvol draait ze haar gezicht naar haar ouwe trouwe laptop.

Jasper zegt: Ik heb je gemist in Italië.

Haar hart klopt alsof ze net een marathon heeft gelopen. Ik jou ook, meer dan jij mij ooit hebt gemist bij elkaar. In plaats van te typen wat ze voelt, typt ze wat anders.

Lotte zegt: Geen leuke vakantiechick ontmoet?

Hij typt onmiddellijk wat terug.

Jasper zegt: Nope, hoe kan je je hart aan iemand geven als het altijd al bij iemand anders is geweest?

Waarom zegt hij dat soort dingen nou altijd zo ongelofelijk romantisch, alsof hij ook op haar verliefd is?

Lotte zegt: Geen idee, jij bent hier de filosoof.
Jasper zegt: Ik moet eten. Zie ik je morgen op school?

Als ik dan niet flauw ben gevallen door aan jou te denken.

Lotte zegt: Sure, eetze! Xxx.
Jasper zegt: Lotte, je bent echt leuk. Xxxxx

Jasper is afgemeld.

De vlinders fladderen rond alsof ze een dozijn Red Bull hebben gedronken. Hij vindt me leuk, denkt Lotte dolgelukkig. Lotte huppelt, nee, zwéeft bijna de zoldertrap af naar beneden. ‘Lotte , heb je je pyjama nog stééds aan?’ zegt haar vader verontwaardigd. ‘Jep,’ antwoordt Lotte, en gaat nog een trap naar beneden.

verder!
lijkt me leuk verhaaal

Leuk stuk, ga maar verder!
Maar … Misschien beschrijven hoe ze gekregen hebben
en iets over zijn vakantie in Italië, dan heb je meteen en langer verhaal
en is het nog leuker om te lezen :slightly_smiling_face:

Goed idee, dankje! =)

Bzzzzzzz. Bzzzzzz.
Lotte’s ogen vliegen open. Lotte is de enige in de familie Hudson die al helder is als ze net wakker is. Het is vandaag maandag. Dé maandag. Vandaag gaat ze voor het eerst weer naar school. Ze voelt de familie vlinder in haar buik tekeergaan. ‘Goeie morgen, vlindertjes van me,’ zegt Lotte liefkozend. Ze slaat haar dekbed van zich af en springt onder de douche. Als ze zich heeft afgedroogd en haar badjas heeft aangedaan loopt ze naar haar klerenkast. ‘Hmm,’ zegt Lotte in zichzelf, en pakt haar lievelingsbroek uit de kast. Nee, te slobberig. Dus pakt ze haar gebloemde taillerok van de Zara, en de bijpassende zwarte tailleriem met grote strik aan de voorkant. Eronder doet ze een zwart T-shirt en een witte legging. Ze doet ook haar zwarte All-stars aan. Almost perfect, denkt ze, en betrapt zich er weer op Engels te denken.
Haar ouders waren toen ze klein was met Lotte’s zus, Hayley, en zichzelf naar Amerika verhuisd. Toen ze op haar derde terugkwam, leerde ze weer gewoon Nederlands. Maar toch praat en denkt ze soms automatisch Engels. Lotte loopt naar de badkamer en maakt zichzelf op. Onder haar ogen foundation, bruintinten oogschaduw en mascara. Geen lipgloss. Lotte is altijd al een lipgloss hater geweest. Het plakt, staat nep, en het blijft bij Lotte nooit langer dan tien minuten zitten.
Als Lotte beneden is ziet ze dat haar ouders en zus nog slapen. Haar zus had ’t eerste uur vrij. Bofkont. Omdat ze laat is pakt ze een appel. Haar mobieltje en wat kleingeld grist ze van het aanrecht, en stopt het in haar schooltas, die ze zoals altijd de avond van te voren had ingepakt met haar schoolboeken. Nadat ze haar jas heeft aangedaan loopt ze naar buiten, stapt op haar fiets en gaat op weg. Op weg naar het Sint Laurens College.

Verder!

‘Hey chicka!’ Roos Hutten loopt naar Lotte toe en slaat een arm om haar heen. Ze zijn sinds zes jaar onafscheidelijk.
Roos wilde op de schommel, waar Lotte opzat. Toen probeerden ze samen te schommelen op één schommel. Geen goed idee. Maar dat soort dingen maken je band samen sterker. Ook als je zeven bent. ‘Hoi!’ zegt Lotte met een enorme grijns. Ze kijkt in de richting van Jasper. Hij staat ver weg, maar die goddelijke krullen zou ze overal herkennen. Bijna overal, dan. En hij draagt een felblauw jack. Dat maakt hem ook wel een beetje zichtbaarder. ‘Lot,’ begint Roos, ‘Je moet echt eens actie gaan ondernemen! Hoe hij naar je kijkt, dat is echt niet gelogen.’ Roos slaat zwijmelachtige zucht. ‘Ik weet het,’ zegt Lotte. ‘Ik durf m’n hart nog niet opnieuw aan hem te geven. Nog niet.’

‘Gozer, kijk hoe ze naar je kijkt.’ Timo geeft z’n beste vriend een klap op z’n rug. Jasper kijkt richting Lotte. ‘Ik zie hoe ze naar me kijkt, man. Maar ik heb het verpest.’ Jasper kijkt Timo met een gekwelde blik aan. ‘Verpest? Verpést?! Je hebt het duidelijk niet verpest. Je ging vreemd, oké? Dat is anders.’ Jasper kan bijna niet geloven dat z’n beste vriend dat zei. Maar ja, hij kan ook niet geloven dat hij is vreemdgegaan. Hij was dronken, en het gebeurde gewoon. Terwijl Lotte echt alles is wat hij wilt. Ze is grappig, slim, en prachtig. Ze springt echt uit de andere meisjes in school. Ze kijkt niet het grootste deel van de dag in de spiegel. En ze is ook niet graatmager. ‘Er is niks anders aan!’ De tranen schieten in Jaspers ogen. Timo ziet het. ‘Sorry man, ‘ zegt hij. ‘Maar als zo’n chick naar mij zou kijken hoe ze naar jou kijkt, had ik nu al met ‘r gehad.’ De bel gaat. Met een zucht pakt Jasper z’n rugzak en slaat hem om z’n schouder. Hij loopt naar binnen.

Ik vraag me eigenlijk af of ik verder moet gaan, er zijn toch geen reactie’s?

verder

verder

Met een zucht ploffen Roos en Lotte op een stoel neer. Mevrouw Smedema had hun volkomen uitgeput tijdens wiskunde. En gym ging ook al niet zo soepeltjes. Lotte wrijft over haar been die vol met blauwe plekken zit. ‘Man, ik heb honger.’ Roos knikt instemmend en ondertussen graait Lotte in haar tas en haalt dan triomfantelijk wat kleingeld uit haar portemonnee tevoorschijn. ‘Eureka!’ brult Lotte. De halve aula kijkt op. Roos begint heel hard te lachen. Great, waarom moet ik toch altijd op de verkeerde manier de aandacht trekken? ‘Kom Roos!’ Lotte trekt haar vriendin mee naar een van de automaten.

‘EUREKA!’ die stem herkent Jasper uit duizenden. Hij draait zich om richting het geluid, wat van Lotte blijkt te komen. Ze heeft rode wangen en trekt haar vriendin richting de snoepautomaten. Ze is zo mooi.Hij glimlacht intuïtief. Opeens krijgt hij een idee. ‘Hé, Tim!’ Timo loopt naar Jasper toe. ‘Wazzup?’ zegt hij met een overdreven accentje. ‘Ik heb een idee,’ begint Jasper. ‘Vanavond is onze birthday party, weet je nog?’’Hoe kan ik zoiets vergeten?’ antwoordt Timo. Jasper lacht. ‘We nodigen Lot uit!’ Twee seconden kijkt Timo z’n vriend verbijsterd aan, en dan begint hij hard te lachen. ‘Dus, dat was nog niet in je opgekomen?’ Timo giert het uit. Jasper begint rood aan te lopen. ‘Eh, ik ben nou eenmaal niet zo tactisch in de liefde.’ ‘we noticed that. Maare, ga maar naar je prinses toe, ik hou je stoel wel bezet. Succes gozer!’ Ze geven elkaar een high-five, en dan loopt Jasper richting Lotte.

Lotte stopt geld in de snoepautomaat terwijl Roos tegen de automaat geleund staat. Opeens schrikt Roos op en kijkt verbijstert naar iets achter Lotte. ‘Lotlotlotlot. O God, LOTTE!’ Lotte schiet in de lach. ‘Wat is er?’ ‘J-jasper!’ Lotte draait zich met een ruk om en kijkt recht in Jaspers onweerstaanbare gezicht. ‘Hai!’ zegt Lotte zo normaal mogelijk. ‘Hé,’antwoordt Jasper. ‘Ehm, ik vroeg me af of jullie vanavond op Timo’s en mijn party willen komen?’ ‘JA!’ zegt Lotte. Roos kijkt geamuseerd naar haar beste vriendin. ‘Ik bedoel ehm, mij best.’ Wat ziet hij er geweldig uit. ‘Oke, tot dan!’ hij geeft Lotte een knipoog. ‘Leuk rokje trouwens.’ En hij loopt weer richting de aula, terwijl Lotte en Roos een vreugdedansje maken. ‘Lot, er gaat vanavond iets geweldigs gebeuren, ik voel het.’ ‘Ik voel het ook!’ Lotte heeft een grote grijns op haar gezicht. ‘Maar…’ En weg is de grijns. ‘Wat is er Lot?’ Roos slaat bezorgd haar arm om haar vriendin heen. ‘Straks… krijgen we weer iets, en gaat hij weer vreemd.’ ‘nee!’ Schreeuwt Roos bijna. Wow. Roos klinkt zo vastbesloten. Lotte kijkt verbaasd naar haar vriendin. Sinds wanneer is ze zo’n powerchick? Roos was altijd onzekerder dan Lotte. Tot nu. ‘Hij had spijt, dat zei hij. En hij is wanhopig Lot, wanhopig naar jou. Dus jij gaat vanavond naar dat feestje in dat geweldige jurkje van je. Oké?’ Lotte knikt instemmend, en neemt een hapje uit haar broodje gezond.

Verder! Ik hou van dit soort verhalen haha. en het is natuuurlijk heel goed geschreven :bowing_man:

nee laat maar hoeft niiet door te gaan :stuck_out_tongue:

nee hoor gaa maar door spanneeenddd :yawning_face:

ManjanaManjana, dankjewel =)

Yssierif.
aha. (:
Ik ben nu bezig met een stukje, komt zo.

Lotte kijkt in de spiegel. Ze heeft een zwart ballonjurkje aan, haar lievelings. Hij is tot haar knieën en het is van een hele zachte stof, strapless, en onder haar borsten loopt een satijnen lint. Ze heeft ook kleine zwarte hakjes aan. Haar krullen glazen (wonder van glansspray) en vallen los om haar schouders. Ze heeft zich zo mooi mogelijk opgemaakt, maar niet te donker. Ze zucht. Is dit feestje wel een goed idee? Ze heeft tot nu toe niks bij hem gedaan, en dat wilt ze eigenlijk zo houden. Ze wilt niet weer haar hart zo breken. De bel gaat. Geen weg terug nu, Lotte. Je gaat naar dat feestje en doet koel. Je gaat je niet wanhopig op hem springen en zeggen hoe je zijn zachte handen mist, en z’n prachtige verdrink-ogen. Nope, je gaat gewoon rustig doen. Ze loopt haar kamer uit en gaat de trappen af, waar Roos op haar wacht.

De muziek galmt door het grote, vrijstaande huis van Jasper, die zenuwachtig heen en weer loopt in de woonkamer. Een aantal zoenende stelletjes kijken geïrriteerd naar hem op. ‘Sorry,’ zegt hij, en gaat weer door met ijsberen. Timo ziet het en loopt naar hem toe. ‘Ze komt echt wel, ze had het toch gezegd?’ ‘Ja,’ zegt Jasper, en hij smelt weer bij de herinnering van haar, met haar handen tegen de snoepautomaat rammend. ‘Maar dat betekent niet dat ze het ook echt doet.’ Timo lacht. ‘Geloof me, hoe ze naar jou kijkt, ze komt waarschijnlijk rennend de kamer binnen en duikt meteen op je af.’ Jasper, die altijd al een te groot inlevingsvermogen heeft gehad, schiet in de lach bij het idee van een hysterische Lotte.

‘Ik kan dit niet, Roos.’Lotte staat voor het grote witte huis, met naast zich haar vriendin. ‘Yes you can!’ zegt ze en duwt haar bijna de voordeur in. Als ze binnenstaan, herinnert Lotte zich opeens hoe prachtig dit huis was. Ze krijgt flashbacks met het kijken naar de gang. Jasper en zij in de winter die binnenkomen in een sneeuwstorm. Lotte zegt dat ze het koud heeft. Hij kust haar teder. ‘Ik geloof dat ik van je hou,’ fluistert hij met z’n fluweelachtige stem. De tranen schieten in Lotte’s ogen. Roos ziet het gelukkig niet.

Lotte dwingt zichzelf om weer aan andere dingen te denken en loopt met Roos mee. ‘Dit gaat zo gezellig worden!’Roos huppelt bijna de kolossale woonkamer binnen. ‘Hoi!’ roept ze naar de mensen die ze kent, en zij groeten haar hartelijk terug. Lotte loopt er maar een beetje achteraan. Ze heeft haar jas uitgedaan en gooit hem op een grote hoop in een hoekje. Daar ziet ze hem staan. Jasper. Z’n kleine krulletjes dansen op en neer. Hij kijkt bijna verbijsterd naar haar. ‘Roos!’ sist Lotte. ‘heeeh?’ Roos draait zich om. ‘zit m’n make-up wel goed?’ ‘prachtig.’ Antwoordt Roos. Lotte is niet helemaal gerustgesteld. Waarom kijkt hij haar dan op zo’n vreemde manier aan? Hij vindt je lelijk, denkt een klein stemmetje in haar hoofd. Natuurlijk niet, denkt een vrolijker stemmetje, waarnaar Lotte luistert. Ze loopt zo zelfverzekerd mogelijk naar hem toe.

O, god. Jasper kijkt naar Lotte, die de kamer binnen komt lopen. Ze is bijna engelachtig mooi. Lotte, ik hou van je. Ik denk het nu niet meer, ik weet het zeker. Elke keer als ik je zie lachen hoop ik dat het om mij gaat, en ik wil als ik bij je sta je gewoon kussen, je zachte lippen voelen. Je lach horen. In plaats van dat te zeggen zegt hij zo normaal mogelijk ‘hoi’, en pakt een glas cola voor haar. Er komt opeens in de halfdonkere kamer een zwijmelmuziekje op. Met een schok beseft hij zich iets. Dit was ons liedje. Lotte weet het ook, dat ziet hij aan haar. Het is nooit zo moeilijk om aan haar gezicht te zien wat ze voelt. Hij kijkt bijna wanhopig naar Timo, die het stelletje in de gaten heeft lopen houden. Dit is je kans, Romeo, lipleest hij. Het is waar, dit is m’n kans. En misschien wel m’n enige.

VERDEURR xD Haha echt cool verhaal

ga maar verder poepie.