Ik zit al heel lang met een verhaal in mijn hoofd, en nu had ik zin om dat op papier te zetten. (nouja papier… girlscene ) Ik post ff een beginstukje
4 uur ´s nachts. Ik lig lekker te slapen in mijn warme bed, maar daar komt al snel een einde aan. De wekker, die zowat naast mijn oor staat, begint keihard te piepen. Ik draai me langzaam om en tast met mijn hand in het donker, om het knopje van de wekker te vinden. Shit, waar is dat ding, het houdt maar niet op met dat irritante gepiep! Eindelijk vind ik mijn wekker en ik zet hem snel uit. Nu zou ik me het liefst weer omdraaien en gaan slapen, maar dat kan niet. Ik ga vandaag naar Kenia! Met die gedachte sla ik mijn dekbed van mij af en ga rechtop zitten. Ik doe mijn nachtlampje die net iets boven mijn bed hangt aan. Waarom had ik daar net niet aan gedacht, toen ik de wekker uit wou doen? ‘Goedemorgen Mariek!´ roep ik vrolijk. Ik weet dat ze een enorm ochtendhumeur kan hebben, Marieke heeft een hekel aan opstaan. Ze draait zich om, en kijkt me bloedchagrijnig aan. Ik zeg gauw sorry, maar voor dat ik het weet veranderd de boze blik in een lieve glimlach. ‘Grapje!´ Marieke gaat rechtop zitten, en trekt haar tas naar haar toe. Ze haalt iets uit het zijvakje. Haar mobiel, zie ik. Ze zet hem aan en kijkt of ze een sms´je heeft. Ik kijk haar raar aan. ‘Mariek, niemand gaat jou om 4 uur ´s nachts sms´en hoor!´ Ik kom naast haar zitten, en kijk wat ze doet. ‘Ik ben niet aan het kijken of ik een sms heb, ik kijk welke dag het vandaag is.´ Ze klapt haar mobiel weer dicht, en stopt hem in haar tas. Ik schiet meteen in de lach. ‘Schat, we gaan vandaag naar Kenia! Hoe kan je dat nou weer vergeten, de 24ste!´ Ik geef haar een klopje op haar schouder. Ze tuit haar lippen en haalt haar schouders op. ‘Geen idee, maar ga jij eerst?´ vraagt ze. ‘Met wat?´ Ik kijk haar niet-begrijpend aan. Ze schudt haar hoofd en grinnikt. ‘Ga nou maar naar de badkamer, mevrouwtje!´ en ze duwt me de kamer uit. Marieke loopt naar het raam en opent de gordijnen. Buiten is het nog donker, en de andere huisjes zien er levenloos uit.
Als jullie het wat vinden, schrijf ik verder
-xXx-