Verhaal: Jong zijn is niet makkelijk.

Het leven van een jonge persoon is niet altijd zo makkelijk als men denkt. Mensen denken vaak dat het leven van een jongere bestaat uit maar een aantal dingen: school, vrienden en jong zijn.
En ik kan deze mensen geen ongelijk geven want eigenlijk is dat ook zo. Alleen brengen deze 3 dingen vaak meer problemen mee dan mensen verwachten. Het zijn 3 “simpele” dingen maar vaak brengen ze niet zo “simpele” dingen met zich mee.
Vervolg komt bij veel lezers…
Het verhaal gaat over een meisje dat haar verhaal vertelt.

Wat leuk dat je weet wat mensen vaak denken!

En ik kan deze mensen geen ongelijk geven want eigenlijk is dat ook zo.
Nee hoor. Jongere mensen zijn vooral bezig met zichzelf, zeker in de puberteit, waarin ze zich ontwikkelen van kind tot volwassene. Verder kan hun leven bijvoorbeeld ook bestaan uit liefde, ziekte, rouw of iets totaal anders, of kunnen ze met school zijn gestopt en geen vrienden hebben.
Alleen brengen deze 3 dingen vaak meer problemen mee dan mensen verwachten.
Wederom: wat knap dat je kunt invullen wat mensen denken/verwachten/etc.
Het zijn 3 “simpele” dingen maar vaak brengen ze niet zo “simpele” dingen met zich mee.
Wat voor dingen dan? Probeer concreet te zijn. Hiermee vertel je niets over je verhaal.
Vervolg komt bij veel lezers..
Dus je schrijft niet omdat je van schrijven houdt, maar je schrijft omdat je van aandacht houdt?
Het verhaal gaat over een meisje dat haar verhaal vertelt.
Nou, ik denk dat dat het allereerste verhaal op girlscene is met dat onderwerp. Wat origineel zeg, geweldig!

Ik ben niet zo’n trut als ik nu overkom. Ik wilde je alleen laten zien wat er mis is met deze inleiding. Op deze manier verkoop je je verhaal niet en zal je waarschijnlijk niet heel veel lezers aantrekken. Probeer te laten zien waarom mensen dit verhaal moeten lezen, waarom ze dat beter kunnen lezen dan alle andere verhalen op girlscene. Vertel waar het over gaat zonder vage bewoordingen te gebruiken. Controleer je spelling en grammatica en schrijf getallen onder de twintig voluit, zodat de tekst eruit ziet alsof je er moeite voor hebt gedaan.

Je titel, en eigenlijk de hele tekst hierboven, is een inkoppertje. Je vertelt me niets wat ik niet weet. Probeer me nieuwsgierig te maken, probeer origineel te zijn, probeer meer te doen dan stellingen op papier zetten.

Veel succes met je verhaal. Ik hoop oprecht dat je schrijft omdat je het leuk vindt. Natuurlijk zijn reacties motiverend, maar in de eerste plaats doe je het voor jezelf (toch?), anders houd je het niet vol om maandenlang aan dezelfde tekst te werken.

jeetje, waarom pas schrijven als mensen eerst zeggen dat ze gaan volgen?
Ik snap dat nooit.

weet je hóe hard ik (en vele anderen hier) heb moeten knokken om een beetje volgers te krijgen hier? Daar moet je best wat voor doen… en je schrijft toch in eerste instantie voor jezelf en niet voor een ander?

Het lijkt mij het handigst als je eerst een stukje post waar over geoordeeld kan worden :slightly_smiling_face: Of op z’n minst een heldere synopsis!

Precies, het is best wel raar om iets te volgen als je nog niet precies weet waar het verhaal over gaat. Ik denk dat je bedoelt dat volgers/geïnteresseerden voor meer motivatie bij jou zorgen? Ik ben wel benieuwd naar een duidelijkere inleiding als je die nog wilt delen! :wink: