Verhaal: Jolene 16+

Oh god.
Ik vind dit echt dood-en doodeng.
Ik heb vroeger veel geschreven maar dit is het eerste verhaal sinds járen waar ik echt serieuze ideeën over heb en af wil maken, ook onder druk van enkelen hier trouwens. Tips zijn áltijd welkom, ik weet dat ik nog veel moet leren en sta hier absoluut open voor, ik word ook al geholpen door een ontzettend goede schrijfster van dit forum :slightly_smiling_face:. Ik hoop dat ik toch een paar mensen kan vermaken met mijn verhaal.

Het is trouwens 16+ omdat er over een tijdje ook seksueel getinte scenes in voor komen, zijn jullie vast voorbereid :wink:.

-

Eigenlijk is dit een beetje een cliché liefdesverhaal, al weet ik nog niet - en kan ik ook nog niet weten - hoe dit afloopt. Het verhaal draait om de achttien jarige Jolene. Ze heeft geen ervaring met serieuze relaties en zoent maar wat in het rond. Ze heeft al maanden een crush op een vriend van haar, Max. Een hele tijd terug is ze al door hem afgewezen maar ze kan hem maar niet vergeten.

-

HS 1

​Ik loop een rondje door de kamer. ‘Het is echt heel mooi Lisa!’ Roep ik terwijl ik vol bewondering naar het appartement van mijn vriendin kijk.
​Lisa knikt trots. Ze is eerstejaars student Psychologie en woont sinds twee weken op kamers in Groningen.
​Vandaag is het zaterdag en hebben we besloten om de stad in te wijden. We gaan eerst lekker drankjes doen op haar kamer en dan dansen, de hele nacht dansen.
​’Ik wil zoenen vanavond Lies. We moeten echt opzoek naar leuke jongens, hier zijn ze tenminste!’ Lisa lacht en geeft me het eerste glas vodka redbull.
​’Dat is echt zo, hier lopen ze overal rond en in ons nederige dorpje bestaan ze niet meer… Het moet goed komen hier, doen we!’
​Wij hebben wel vaker zulke avonden. Het is niet zo dat ik met iedereen het bed induik maar een beetje zoenen kan geen kwaad vinden wij.
​Lisa en ik hebben allebei nog nooit een vriend gehad, er was simpelweg niemand leuk genoeg. Nou ja… Max.
​Max was leuk genoeg. Hij is een vriend van mij en ik heb al meer dan een jaar heel veel gevoelens voor deze jongen. Vorige zomer hebben we gezoend maar hij liet al vrij snel weten dat het daarbij zou blijven.
​Ik ben er nog niet overheen, ik weet ook niet of ik überhaupt ooit over hem heen kan komen.

​’Zal ik hem gewoon appen? Ik heb hem echt al heel lang niet gesproken, ik mis hem…’
​’Nee!’ Schreeuwt Lisa en ze pakt hardhandig mijn mobiel af. ‘Niet doen, sterk blijven nu. Zo komt het nooit goed.’
​Ik weet ergens dat ze gelijk heeft.
​’Oké ik doe het niet,’ zeg ik en ik pak mijn mobiel terug. Ik drink mijn glas snel leeg en geef hem aan Lisa die haar eigen glas al aan het bijschenken is.
​ Ik voel me aangeschoten worden en weet dat ik Max toch een berichtje ga sturen. Stiekem kijk ik of Lisa me kan zien en als dat niet zo is typ ik snel wat en druk ik op verzenden.
​Ik weet dat ik zwak ben, ik ben altijd zwak als het over hem gaat.

​’Max! How are you? Vanavond ook stappen? :slightly_smiling_face: x

​Binnen een minuut trilt mijn telefoon.

’Lang niet gesproken! Gaat goed hoor, met jou? Ja natuurlijk ga ik op stap :wink:, ga ik jou daar tegenkomen? X’

​Mijn hart maakt rare sprongen en mijn hele lichaam begint te trillen. Waarom kan ik niet gewoon normaal doen als ik zijn naam op mijn beeldscherm zie staan?
​’Ehm… Lisa?’ begin ik voorzichtig.
​’Oh god, je hebt het gedaan hè?’ gromt Lisa. ‘Sukkel. Wat zegt hij?’
​ Ik laat mijn mobiel aan Lisa zien.
​’Hmm… Hij doet wel leuk nu, antwoord nu toch maar! En zeg er even bij dat ik zwoele selfies zou sturen als hij snapchat zou hebben.’ Lisa staat op en wankelend loopt ze naar de koelkast om weer bij te schenken.
​Ik moet lachen, ik houd van dit soort avonden. Ik reageer op Max en laat me dan op de bank vallen. Als het kon had ik de bus terug naar Friesland genomen, ik wilde hem zo ontzettend graag zien. Nee, zo mocht ik niet denken. Eindelijk gingen Lies en ik in ‘de stad’ stappen en dat zou ook hartstikke leuk worden. Wie weet wie ik tegen zou komen.
​Op dat moment krijg ik een melding van een nieuwe snapchat en zie dat deze van Robert is, Max’ beste vriend.
​ Met trillende vingers open ik hem en verschijnen de hoofden van Max en Robert op mijn beeldscherm. ‘Proost’ staat erbij en ik moet lachen. Snel roep ik Lisa om een selfie terug te sturen.

Jeeeeej! Goed bezig chick! Ik volg!

‘Onder druk van enkelen’
Ik voel me aangesproken hehehe

Hahahaha jij snapt me @nien

Leeeeeuk!!!
+ 1 volger!

Dankjeweeeel :hugs:

Ik volg :slightly_smiling_face:

Dankjewel perrooo :slightly_smiling_face:

-
Klein stukje!

Lisa slingert gevaarlijk heen en weer op haar fiets terwijl ik bij haar achterop zit.
Gierend van het lachen probeer ik een snapchat filmpje van dit tafereel te maken, maar ik kan mijn mobiel ook niet meer zo goed recht houden.
Ik verzend het toch maar naar Max en Robert. Al snel krijg ik een appje.

‘Wat doen jullie gevaarlijk! Doe je wel voorzichtig? Ik wil je levend terug zien! :wink:

Ik glimlach van oor tot oor en ben niet van plan daar vannacht nog mee te stoppen. Nog nooit hebben we zo lang met elkaar gewhatsappt, en foto’s gestuurd.
Schreeuwend lees ik het berichtje voor aan Lisa, die hard lacht. ‘Niks gevaarlijk, dit gaat hartstikke goed! Zeg dat maar tegen hem.’
Op dat moment vliegen we bijna tegen de stoeprand aan en houd ik me stevig vast aan de dikke winterjas van Lies. ‘Ja hoor, hartstikke goed!’ schater ik.

‘Ik moewt van Lisazeggen dat het hartstikee goed gaat. Hebebn jullie ook een leuke avodn?’

Ik ben me pijnlijk bewust van mijn dronken getyp, maar neem niet de moeite om het te verbeteren.
Lisa is ondertussen vrolijk een liedje gaan zingen en bij het refrein doe ik met haar mee. Ik houd van dit lied. Ik houd van Lisa. Ik houd van Groningen. Ik houd van deze avond. Ik kan wel janken van geluk. Ik besef me nogmaals hoe dronken ik ben.

Het is zes uur ’s ochtends en brak lopen Lisa en ik terug naar het grote plein waar we de fiets neer hebben gezet.
Mijn lange donkerblonde krullen die ik die avond ervoor had gemaakt zijn compleet uitgezakt en mijn mascara zit ergens op mijn kin, maar dat weerhoudt mij er niet van om nog steeds te glimlachen. Wat een avond. Wat een nacht.
Lisa zoende met een jongen die vrijwel meteen daarna wegliep. Ik heb me ingehouden.
Door die hele conversatie met Max hoefde ik niet meer zo nodig andere jongens te zoenen, ze waren toch allemaal minder leuk, ze hadden niet dat warrige, bruine haar van Max, die mooie blauwe ogen. Niet die stem, die geur. Er was weer eens niemand goed genoeg.

Meer, Meer, MEEEER

‘Jolene! Ben je wakker?’ Ik open mijn ogen en zie Lisa naast me liggen. ‘Sorry dat ik je wakker maak, maar het is laat en we moeten over een uur de bus terug nemen.’
Kreunend kijk ik op de klok. Half 1. Mijn hoofd doet zeer en ik voel me misselijk. Ik drink nooit meer, ik zweer het.

Als ik dit later tijdens ons ‘ontbijt’ – een zak doritos en een blikje energy van de vorige avond – aan Lisa vertel beaamt ze dit. ‘Maar toch, dan had je Max niet geappt, en was dit allemaal niet gebeurd!’ zegt ze daarna.
Shit! Max! Ik pak snel mijn mobiel die nog op het tweepersoonsbed van Lisa ligt. De kans is natuurlijk klein, want we whatsappten nooit, maar wie weet heeft hij nog wat gestuurd. Maar nee, het laatste was van mij. Om kwart voor 7, shit man.

‘Wij liggen eindelijk in bed… Slaap lekker xxx’

HS 2

Het is zondagavond, half 9 en ik lig plat op de bank een serie te kijken met mijn ouders. Ik voel me nog steeds brak.
Ik ben in mijn trainingsbroek en chill trui de bus in gestapt en mijn haar zit nog steeds boven op mijn hoofd in een knoet gepropt. Hij zou me nu eens moeten zien… Ik grinnik zacht om mezelf.
Mijn Iphone trilt in mijn hand en niets vermoedend open ik het scherm. MAX! Met mijn hart in mijn keel open ik zijn berichtje.

‘En, brak? :wink:

Ik begin weer te glimlachen en voel me warm worden van binnen. Oh, wat is dit fijn.

J ‘Ik heb me wel eens beter gevoeld… Jij?’

M ‘Dat is goed verwoord… Ik drink nooit meer…’

J ‘Haha! Dat zei ik vanochtend ook…’

Ik word zenuwachtig, ik stelde hem nu geen vraag. Hij antwoordt vast niet meer. Maar vrij snel daarna hoorde ik weer de vertrouwde trilling van mijn mobiel. Oh god, oh god.

M ‘Aanstaande zaterdag wel gewoon hier op stap?’

J ‘Ik heb nog geen plannen… Jij dan?’

M ‘Ik ook nog niet echt… Je kunt ook met Lisa hier komen, doen we samen een drankje?’

Wat was dit?! Ik probeerde zo luchtig mogelijk te antwoorden en appte ondertussen Lisa. Dit móest door gaan.

-

Laatste stukje van vandaag, bedankt voor de reacties :kissing:

I followwww

Ah welkom, dankjulliewel :slightly_smiling_face:!

Morgen meer!

Goed bezig chick!

IK VOLG!!

ik volg ook! (:

Ik vind jullie leuk, had dit niet verwacht :flushed:

Tips enzo zijn welkom hoor!

Oh wat leuk dat je ook schrijft! Ik volg wel, ben benieuwd.

En is dit je eigen verhaal wat je weleens over hebt verteld op GS?

Je schrijft trouwens goed :grinning:

Ah dankje holy! :hugs:

En wauw, dat was snel geraden hahaha

Geweldig chickie!
Ga zo door!
Morgen is echt mijn geluksdag: een stukje Jolene EN een stukje Lust :slightly_smiling_face: