[verhaal] Jij koos het verkeerde pad.

Dit verhaal gaat over de vriendschap van mijn vriendin en mij, als jullie meer willen moeten jullie dat maar zeggen :slightly_smiling_face:

-----------------------------------------------------

Sinds groep 3 zitten we bij elkaar in de klas, en we zijn nooit uit elkaar gegaan, geen enkel schooljaar. Jij was altijd al dat meisje dat zo opviel, en ik was meer degene die op de achtergrond stond. Maar omdat jij juist zo opviel, vond ik je zo leuk en aardig, in groep 6 zijn wij daarom dus echte vriendinnen geworden. Op het schoolplein, dansen op het liedje van Kid Cudi, crookers. En in de pauze in het fietsenhok, met de jongens ‘spelen’, ja, zij moesten ons ‘vangen’, en als ze ons dan te pakken hadden mochten ze ons een vraag over de liefde stellen. Ik weet het nog precies.
Of even naar de rijdende supermarkt in de straat, chips, drinken en gezichtsmaskertjes halen, daarna even naar de videotheek om een leuke film te huren zodat we op een zaterdagavond gezellig met ze tweëen bij elkaar bleven logeren. Dat was echt typisch Jacky en Mara. Of 's middags na school, even langs het dorp om de nieuwe nagellak van Essence te bekijken, en dan daarna warme chocolademelk met slagroom bij jou thuis drinken en even bijkletsen over de schooldag. Ik weet het allemaal nog zo goed, maar ik betwijfel het of jij dit nog allemaal weet…

meer? :grinning:

Wooow, je vliegt er doorheen. Heeft dat een speciale reden of?

En getallen onder de twintig moeten voluit. En zoon is zo’n, lijkt mij.

^Oui!
Het is niet echt een verhaal te noemen, het is eerder een ‘mini samenvatting’.
Omschrijf wat meer van jullie vriendschap dan. Waar was ze aan te herkennen? Wie ben jij? Wat hielden de dingen precies in die jullie deden? Wanneer spraken jullie af? Detaaaaails!

Anders krijg je dit:
"Sinds groep 2 zaten we bij elkaar in de klas. Jij was altijd de lolbroek, ik de kleine grijze muis. We spraken vaak af en we lachten ons altijd suf.

Totdat we allebei naar een andere middelbare school gingen."

Schets meer een beeld, schrijf het zo dat wij ons kunnen voorstellen hoe jullie vriendschap is/was.

oke, ja wel bedankt voor de tips!
dit is de eerste keer en toen ik het had gepost dacht ik ook, hmm dit is niet echt een verhaal te noemen.
ik zal het even veranderen, sorry!

Geen sorry nodig, van feedback en oefenen leer je het meest :slightly_smiling_face:

Probeer het voor je te zien en schrijf zoveel mogelijk daarvan op! Schrijven is schrappen; liever teveel dan te weinig!

uppp

Hmm, ik vind je nieuwe stukje ook niet zo denderend.
Maar ik weet zo snel even niet waar het aan ligt. Misschien dat je niets vertelt over de hoofdpersonen en teveel herinneringen in dat kleine stukje stopt of zo.

Ik vind het eerlijk gezegt wel leuk!