Dit verhaal gaat over de vriendschap van mijn vriendin en mij, als jullie meer willen moeten jullie dat maar zeggen
-----------------------------------------------------
Sinds groep 3 zitten we bij elkaar in de klas, en we zijn nooit uit elkaar gegaan, geen enkel schooljaar. Jij was altijd al dat meisje dat zo opviel, en ik was meer degene die op de achtergrond stond. Maar omdat jij juist zo opviel, vond ik je zo leuk en aardig, in groep 6 zijn wij daarom dus echte vriendinnen geworden. Op het schoolplein, dansen op het liedje van Kid Cudi, crookers. En in de pauze in het fietsenhok, met de jongens ‘spelen’, ja, zij moesten ons ‘vangen’, en als ze ons dan te pakken hadden mochten ze ons een vraag over de liefde stellen. Ik weet het nog precies.
Of even naar de rijdende supermarkt in de straat, chips, drinken en gezichtsmaskertjes halen, daarna even naar de videotheek om een leuke film te huren zodat we op een zaterdagavond gezellig met ze tweëen bij elkaar bleven logeren. Dat was echt typisch Jacky en Mara. Of 's middags na school, even langs het dorp om de nieuwe nagellak van Essence te bekijken, en dan daarna warme chocolademelk met slagroom bij jou thuis drinken en even bijkletsen over de schooldag. Ik weet het allemaal nog zo goed, maar ik betwijfel het of jij dit nog allemaal weet…
meer?