(verhaal) Ja zo gaan die dingen.

kritiek is altijd welkom ;dd

het gaat over maud een meisje van 14. ze is net 3 maanden in rotterdam. ze is smoor verliefd op de beste vriend van haar buurjongen. en meer zeg ik niet

Ik hoor het water in de douche en word wakker. Ik pak me sweater en doe me pantoffels aan. ‘’Mam?’’ . Ja schat? Ow haha ik dacht dat je er niet was. ‘’nou ik ga nu schat. Ik kom vanavond laat pas thuis, eten staat in de magnetron. ‘’Alweer? Je bent de laatste tijd nooit thuis! ‘’ Ja sorry, er moet hier iemand voor het geld zorgen sinds je vader een nieuwe vriendin heeft. ‘’Doeg , doei. Ik sms sofie. Om 3 uur bij mij xoxox. Loop naar de koelkast en pak blikje cola. Ik hoor gepiep en haal mijn mobieltje uit mijn zak. Ik kom er nu aan! Moet je nu spreken xxx. Dan hoor ik twee tellen later de bel. ik kan nog niet eens hee zeggen voordat sofie binnenkomt. ‘’Ook hoi. Oh ja sorry ik had oliver gezien! Echt? Wat zei hij dan? Nou niet veel. Vroeg hij niets over mij?

Als ik eerlijk mag zijn, kan je je zinnen iets langer maken met woordjes zoals:
-dat
-daarom
-omdat
-daardoor

zeg maar
dan wordt het een boeiender verhaal.
het is maar een tip ; )

me = mijn
hoofdletters gebruiken
hoeft geen 2x aanhalingstekens te gebruiken als er door wordt gepraat.
Hele zinnen maken
geen aanhalingstekens vergeten
oke sorry hiervoor. idee is wel leuk bedacht enzo.

dankuuu ;p

Ik hoor het water in de douche en word wakker. Ik pak me sweater en doe me pantoffels aan. Mam? .ja schat? Ow haha ik dacht dat je er niet was. nou ik ga nu schat. Ik kom vanavond laat pas thuis, eten staat in de magnetron. Alweer? Waarom ben Je de laatste tijd nooit thuis! Omdat er hier iemand voor het geld zorgen sinds je vader een nieuwe vriendin heeft. Doeg schat. Doei. Ik sms sofie. Om 3 uur bij mij xoxox. Loop naar de koelkast en pak blikje cola. Ik hoor gepiep en haal mijn mobieltje uit mijn zak. Ik kom er nu aan! Moet je nu spreken xxx. Dan hoor ik twee tellen later de bel. ik kan nog niet eens hee zeggen voordat sofie binnenkomt. Ook hoi. Oh ja sorry ik had oliver gezien! Echt? Wat zei hij dan? Nou niet veel. Vroeg hij niets over mij? Hij deed je de groetjes. Is dat alles?

Verbeterd stukje :grinning:

me sweater = mijn sweater
me pantoffels = mijn pantoffels
“Mam? Ja schat?”
oke sorry ik stop al haha, maar je snapt 'm wel volgens mij. succes ermee! x

zonder aanhalingstekens leest het echt irritant.

inderdaad.
er kan nog veel verbeterd worden.

Ik hoor het water in de douche en word wakker. Ik pak mijn sweater en doe mijn pantoffels aan.
‘Mam?’ Roep ik.
‘Ja schat? Ik dacht dat je al weg was. Maar ik moet nu echt gaan, schat. Ik kom vanavond pas laat weer thuis. Het eten staat in de magnetron.’
‘Alweer? Waarom ben je de laatste tijd nooit thuis?’
‘Omdat er hier iemand voor het geld moet zorgen sinds je vader een nieuwe vriendin heeft. Doei, schat.’
‘Doei.’ Zeg ik kortaf terug.
Daarna sms ik sofie.
Om 3 uur bij mij xoxox.
Ik loop naar de koelkast en pak een blikje cola. Ik hoor gepiep en haal mijn mobieltje uit mijn zak.
Ik kom er nu aan! Moet je nu spreken xxx.
Dan hoor ik twee tellen later de bel. ik kan nog niet eens hoi zeggen, voordat sofie binnenkomt.
‘Ook hoi.’ Zeg ik.
‘Oh ja sorry ik had oliver gezien!’ Zei ze.
‘Echt? Wat zei hij dan?’
‘Nou niet veel.’
‘Vroeg hij niets over mij?’ Vroeg ik nieuwschierig.
‘Ik moest de groetjes doen aan je.’
‘Is dat alles?’ Vroeg ik teleurgesteld

zie je?
dat is toch een betere opbouw?

Ik hoor het water in de douche en word wakker. Ik pak mijn sweater en doe mijn pantoffels aan.
‘Mam?’ Roep ik.
‘Ja schat? Ik dacht dat je al weg was. Maar ik moet nu echt gaan, schat. Ik kom vanavond pas laat weer thuis. Het eten staat in de magnetron.’
‘Alweer? Waarom ben je de laatste tijd nooit thuis?’
‘Omdat er hier iemand voor het geld moet zorgen sinds je vader een nieuwe vriendin heeft. Doei, schat.’
‘Doei.’ Zeg ik kortaf terug.
Daarna sms ik sofie.
Om 3 uur bij mij xoxox.
Ik loop naar de koelkast en pak een blikje cola. Ik hoor gepiep en haal mijn mobieltje uit mijn zak.
Ik kom er nu aan! Moet je nu spreken xxx.
Dan hoor ik twee tellen later de bel. ik kan nog niet eens hoi zeggen, voordat sofie binnenkomt.
‘Ook hoi.’ Zeg ik.
‘Oh ja sorry ik had oliver gezien!’ Zei ze.
‘Echt? Wat zei hij dan?’
‘Nou niet veel.’
‘Vroeg hij niets over mij?’ Vroeg ik nieuwschierig.
‘Ik moest de groetjes doen aan je.’
‘Is dat alles?’ Vroeg ik teleurgesteld

Een verhaal schrijven is makkelijker gezegd dan gedaan !
denk dat ik nietmeer verderga:P

als je het leuk vind, dan moet je het blijven proberen, anders dan is het zonde, en geef je het naar mijn mening te snel op. Maar als je het niet zo leuk vind, en eigenlijk maar een dotje deed, dan zou ik als ik jou was ook niet verder gaan, omdat het al die moeite dan toch niet echt waard was…