Ooit was er meisje die niet gelukkig was met haar leven. Ze vond zelf dat ze er niet uit zag die eneige die zeiden dat ze mooi was waren haar ouders. Ze was geboren met schisis en had daarom een grote neus dat altijd iedereen het eerste opvalde toen ze haar zagen. Toen het meisje naar de middelbare school ging werd ze nogal gepest met haar grote neus haar broer merkte dat en pakte alle pesters zodat ze het niet meer zouden doen. Dat hielp maar toch keken er mensen om als ze haar zagen. Ze had een goeie vriendin die er altijd voor haar was en in haar geloofde ze gaf het meisje kracht maar toen gebeurde er iets iets wat het meisje nooit verwacht had. Zij en haar vriendin kregen de ergste ruzie ooit dat ze nooit meer goed hadden gemaakt zelfs nu praten ze niet meer met elkaar als ze elkaar tegen komen op de gang. De krachtbron van het meisje verdween. Niet veel later na de ruzie was de zomervakantie al en ging ze naar de tweede klas. Daar ontmoeten ze een vriend en een 2 vriendinnen. Ze dacht dat ze eindelijk weer mensen kon vertrouwen maar niet veel later had ze het mis ze kreeg ruzie met de 2 vriendinnen die helemaal nergens over ging. De 2 vriendinnen pesten haar via ping en scholden haar uit. Het meisje was zo depressief dat ze sorry had gezegd tegen haar 2 vriendinnen terwijl ze niks had gedaan. Nadat ze sorry had gezegd gingen ze toch door met grapjes over haar maken het enige wat ze kon doen is het maar pikken en niks doen ze wou niet het meisje zijn die haar broer nodig heeft om alles. Een paar weken later raakte het meisje heel erg depressief ze wist niet waarom. Ze werd zo depressief dat ze soms zelfs dacht aan zelfmoord of erge pijn de 2 zelfmoord pogingen waren niet gelukt ze vond zichzelf zwak, zichzelf pijn doen lukte ook niet, weer vond ze zichzelf te zwak. De 2 vriendinnen merkte het terwijl maar 1 een beetje probeerde te helpen. Even later ging het wat beter met het meisje maar was nog steeds niet zichzelf. De vriendinnen dachten dat ze weer door konden gaan met haar irriteren. Ze raakte bijna weer in erge depressie maar werd geholpen door een derde vriendin en een vriend. Even later kreeg ze weer ruzie met die 2 vriendinnen WEER ging het helemaal nergens over en had het meisje helemaal niks gedaan. Na die ruzie is het nooit helemaal het oude geworden de 2 vriendinnen deden nogsteeds iritant tegen haar. Maar niet veel later kregen ze zelf ruzie het meisje was daar best blij om maar in een oogwenk werden ze weer vriendinnen dit gebeurde vaker en allebei de vriendinnen zeiden dat ze nooit meer vriendinnen met elkaar zouden worden. Weer was het een leugen en de 2 vriendinnen spraken met elkaar af om aardig tegen elkaar te doen om het meisje te irriteren. Ze kwam erachter en werd depressief het is nooit meer goed gekomen met het meisje ze heeft de lol niet meer die ze in de eerste klas wel had met de beste vriendin die ze had. Maar toch heeft ze een andere vriendin gevonden die ze kan vertrouwen en problemen bij haar kwijt kan ze is heel blij met haar. Maar toch is ze niet hetzelfde wat ze ooit was.
Dus daarom wil ik elk meisje zeggen :
Je bent mooi zoals hoe je bent, wees goed voor je vriendinnen lieg niet tegen ze want je weet niet wat je zonder ze moet !
Pfoe, wat een lap tekst.
Sorry !
Hoezo lap tekst? Valt hartstikke mee…
Maar ik geef wel de tip om zo hier en daar een nieuwe alinea te beginnen.
Ja sorry moest het een beetje van me afschrijven dus lette er niet op
Hmm, ik heb toch altijd zoiets van, je krijgt niet zomaar ruzie met allemaal mensen. Soms gebeurt het, maar vaak doe je zelf toch ook wel iets, misschien zelfs onbewust.
En tja. Als dit puur is bedoeld om iets van je af te schrijven: moet je zeker doen, schrijven kan helpen, maar ik weet niet of dit het juiste forum is (en of je het zelfs maar op internet moet zetten, maar oke). Maar wel rot voor ‘het meisje’ (en ik neem aan dat jij dat bent?).
En als dit echt bedoelt is als verhaal, om ons te vermaken of ontroeren of wat dan ook, let dan inderdaad op alinea’s, zinsopbouw, etc. Want nu is het gewoon een feitelijke opsomming van dingen, en tja, ik word er niet echt door geraakt als in ‘goh, goed verhaal!’. Hoe lullig die dingen misschien ook zijn…
Ik vind het niet echt een goed verhaal, het is echt zo’n verhaal dat kinderen in groep 5 schrijven. Dit klinkt heel lullig maar ik geef even een voorbeeld. Het is zo’n verhaal van: En toen gebeurde dit, en toen gebeurde dat, en toen gebeurde zus, en toen gebeurde zo. Daar houd ik persoonlijk niet zo van…
Ik denk dat als je het bij ‘schrijfsels’ post, je er dan beter een heel uitgebreid verhaal van kunt maken. Nu is het inderdaad eerder van je afschrijven. Niks mis mee natuurlijk, maar dat past beter bij ‘lifestyle’.
Heel veel sterkte natuurlijk!
Ik heb het begin gelezen, maar vond het niet zo fijn lezen. Misschien dat je kan proberen wat meer gebruik te maken van interpunctie en indien nodig een nieuwe alinea kan beginnen. Daarnaast even teruglezen wat je typt, zodat je niet steeds hetzelfde woord of de zelfde zinsbouw gebruikt. Succes!
Echt allemaal lieve meiden op girlscene