hooi meiden, ik ben bezig met een verhaal, ben nog een beginner. Iemand tips voor mijn begin? en als het goed is zal ik dit forum recent houden met mijn verhaal
Ik zou liegen als ik zei dat ik nu gelukkig was, maar mijn leven is te doen zo. Ik sta elke dag om 6 uur op, maak mijn ontbijt, ga naar school, dan kom ik thuis, ga ik eten, nog even huiswerk maken en dan slapen. Er is niet veel speciaals aan, maar ik ben zeker niet ongelukkig. Mijn moeder daarentegen wel. Ze staat op, gaat naar der werk, komt thuis en in de avond gaat ze weer eens aan de drank, zoals iedere avond. Ik ben er aan gewend en ik ga ook niet meer naar beneden in de avond. De laatste keer toen ik dat deed lag ze laveloos op de grond zonder kleding, ze had te veel op. Mijn vader is nooit thuis, daar heb ik het alleen liever niet over.
Wanneer de wekker gaat sta ik op en ik volg weer mijn normale ochtendritueel. Ik maak twee bruine boterhammen met pindakaas om nu op te eten en 2 voor tussen de middag op school. Er zitten bruine pitten in dit brood, ik heb er nooit van gehouden, maar mijn moeder is altijd te laat met boodschappen doen, waardoor dit het enige brood is wat over is. Ik hoor ondertussen dat ik mijn brood smeer mijn moeder naar beneden komen. Ze zal wel chagrijnig zijn door der kater, dus ik ontwijk der. Terwijl ik alles netjes in mijn schooltas doe en naar boven wil lopen om mijn tanden te poetsen, houdt mijn moeder me tegen. ‘’Doe jij voor mij even de boodschappen vanmiddag en kook je dan gelijk het eten. Je hebt vast meer tijd dan ik.’’ Terwijl ze dit zegt rookt ze der peuk en ze kijkt me nog niet eens aan. Ze zal vast ook weer vergeten zijn dat ik altijd tot half 5 op school zit en dat zij vandaag vrij is van der werk. Dus dat zij de gene is die tijd heeft en niet ik. Eigenlijk wil ik nee antwoorden, maar ik weet dat als ik dat doe ik vanavond beter weg kan blijven, want als ze dan gedronken heeft en nog boos op me is loopt het niet goed af. ‘’Ja hoor is goed mam.’’ Ik probeerde dit nog met een glimlach op mijn gezicht te zeggen, maar toen ik haar gezicht zag, vertrok die glimlach snel. Ik liep snel naar boven toen ik op de klok zag dat het al kwart voor 8 was. Terwijl ik mijn tanden aan het poetsen was, kamde ik mijn haren en deed ik mijn lenzen in. Ik liep daarna weer naar beneden, haalde mijn fiets uit de schuur en fietste snel, op mijn veel te kleine fiets, naar school.
Nederlands is mijn eerste les, we kregen onze toetsen terug. Ik heb een 8, daar zal mijn moeder niet blij mee zijn. ‘’He nerd, hoe gaat het met je moeder?’’, ik keek om wie dat zei en het was natuurlijk Jasper. ‘’Morgen is weer een ouderavond, gaat je moeder er weer dronken naar toe, zodat ze niet goed beseft wat voor sukkel je bent.’’ Ik probeerde er niet naar te luisteren en ik deed mijn muziekoortjes in. Terwijl ik mijn oortjes pakte liet ik mijn etui vallen. Alle pennen lagen op de grond en ik kon wel dood gaan van schaamte. ‘’Oke jongens, pak je boeken er bij en we gaan door met hoofdstuk 5.’’ Zei meneer van der Plas terwijl hij binnen kwam lopen. Ik heb hem altijd al raar gevonden, hij heeft een rare knobbel op zijn neus en zijn ene been is langer dan zijn ander. Maar het maakt het erger dat hij alles wat er gebeurt voor zijn ogen ziet gebeuren en er ik niks van zegt. Ik pak mijn boeken en begin alvast aan hoofdstuk 6, aangezien ik al klaar ben met hoofdstuk 5. ‘’Megan, je weet dat we nu met hoofdstuk 5 bezig zijn, dus leg je boek even open op hoofdstuk 5.’’ Ik wilde zeggen dat ik al klaar was met hoofdstuk 5, maar aangezien ik dan weer opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd zou krijgen, hield ik mijn mond en bleef de hele les staren naar mijn boek.