Verhaal; ik weet nog geen titel;$

Dromerig keek ik uit het raam naar buiten. De zon scheen het lokaal binnen. Bo? Let je even mee op? Verschrikt uit mijn gedachten keek ik op. Meneer Corin keek me verbijsterd aan. Je bent de laaste tijd vaak aan het dromen he? Ik keek hem even aan, en keek daarna naar mijn boek. Wat een sul was die man toch. Ik keek even opzij naar Lisa. Hihi was je weer aan het dromen bootje? Ik glimlachte en knikte. Ik zag hoe meneer Corin ons weer aankeek. Snel keken we naar het bord, en schreven zijn aantekeningen over. Totdat de bel ging. Yes! We zijn uit! riep Lisa blij. Jaa pff gelukkig wel wat duurde het vandaag lang zeg. We pakte snel onze tas in, en liepen het lokaal uit. Vanaf morgen hebben een nieuwe jongen in de klas! Ik ben benieuwd naar hem! Lisa knikte. Ja ik eigenlijk ook wel, ik hoop dat het een lekkerding is. Laten we dat maar hopen grinnikde ik. Thuis aangekomen liep ik naar mijn kamer, zette mijn laptop aan om te kijken wie er online was.
Bo zegt:
heee schatjee
Floor zegt:
Heyy moppie
Bo zegt:
Voel je je al wat beter? Het was saai zonder jou vandaag!
Floor zegt:
Jaaajaa het gaat alweer gelukkig, morgen kom ik natuurlijk naar school. Hoef je me niet meer te missen. En die nieuwe jongen hoeft me dan ook niet te missen!
Bo zegt:
Haha gelukkig maar. Jaaa hadden lisa en ik het strakjes ook al over.
Floor zegt:
aah oke :slightly_smiling_face:
Bo zegt:
Maarjaaa. We zien het morgen wel. Ik ga nu het huiswerk vast maken, spreek je nog wel! xx love you
Floor zegt:
okeee moppie loveuu

Ik zet mijn status op offline en begin aan mn huiswerk. Pff wat gaven die leraren veel op! Alsof ik niks beters te doen had. Net begonnen gaat mn mobieltje. Ik kijk op het schermpje. David? De jongen die sinds een paar maanden leuk vind. Wat moet hij nu? Ik neem op.
Heeee bootje.
Hee
Ik wou even weten hoe het met je ging.
Oh, nou het gaat goed hoor.
Oke mooi!
Zullen we dit weekend wat afspreken?
Ja lijkt me leuk!
Zaterdag om 1 uur bij het parkje?
Okee is goed, tot morgen!
tot morgen!
Ik had op. Omg, ik heb gewoon met hem afgesproken! Booooooo? Kom je eten? Ja kom eraan! Snel ren ik de trap af. Wat eten we? Stampot. Oh jakkie. Uhm mam, ik eet niet mee. Ik eet bij Lisa. Ik liep weer naar boven. En bekeek mezelf in de spiegel. Ik was 1.68 en behoorlijk dun. Toch vond ik mezelf dik. Ik keek op de klok. Oh het is al 8 uur! Ik keek nog wat tv, en ging daarna vroeg naar bed. Ik wou er natuurlijk goed uitzien voor de nieuwe jongen! Om 7uur schrok ik wakker van mijn wekker. Ik drukte hem af en stond op. Ahh, vandaag is de grote dag. Ik deed mijn kledingkast open en bekeek mijn kleren. Hmm, wat moest ik nou aantrekken… ik haalde een leuk hempje uit mijn kast. En deed hem aan. Ja deze word het. Ik pakte nog een leuke skinny spijker broek en leuke laarsjes. Nu even wat eten dacht ik. Ik smeerde een boterham en at hem snel op. Even nog wat make uppen en dan klaar voor school. Ik bekeek mezelf. Ik was best mooi. Tenminste ik was blij met mezelf! Ik trok mijn jas aan en fietste naar school. Op school aangekomen, liep ik naar het lokaal. Ik was nog net op tijd. Ik liep naar mijn plek, en keek de klas rond. Lis, waar is die nieuwe jongen? Ja raar he… hij is er nog niet! Toen werd er op de deur geklopt. Een verschrikkelijk knappe jongen stapte het lokaal binnen. Hoi, ik ben Justin! Lisa en ik keken elkaar aan. Wauw!

verder?

leestekens als iemand praat
dus :

‘Wat ga je doen?’ vroeg Pietje.
En het gaat een beetje snel
en ik snap niet dat ze zegt dat ze bij Lisa eet, vervolgens naar boven gaat en de hele tijd daar blijft? Ze ging toch naar Lisa ?

niet verder

“Ik had op”, moet dit niet hang op wezen?
altijd eventjes je eigen werk nalezen, en dan haal je meestal dit soort fouten er wel uit.
Het verhaal spreekt mij persoonlijk niet aan, dus voor mij hoef je niet door te gaan.

Ik zet mijn status op offline en begin aan mn huiswerk. Pff wat gaven die leraren veel op! Alsof ik niks beters te doen had.

het dikgedrukte deel is tegenwoordige tijd en het niet dikgedrukte deel is verleden tijd… dat klopt niet??

Ooit van alinea’s gehoord?

Je schrijfstijl is niet geweldig, werk daar aan.
En ook aan de grammatica, interpunctie etc. kan nog wat verbeterd worden.
O ja, en niet in 2 verschillende tijden schrijven!

(en anders zou ik gewoon niet verder gaan… ;$)

Ik vind het opzich wel een leuk verhaal, maar je moet echt nodig aan je spelling, de tijd van je verhaal en de indeling van je verhaal gaan werken !