Ja, ik weet. Het is een lange titel, maar die verander ik op een gegeven moment nog wel. Dit verhaal gaat eigenlijk over alles en nog wat (Lees: Ik verveelde me, dus begon maar met een verhaal :’)) Mijn hoofdpersoon is Andreas, pas zestien jaar, arrogante homo met een hart van goud. Wanneer het zomervakantie is krijgt hij een schitterend idee, hij gaat op zoek naar de ware prins op de roze scooter (Ja, roze scooter.) Ik weet, het klinkt nogal corky en fake maar volgens mij wordt het uiteindelijk wel een goed verhaal.
God, Jezus. Wat een hete dag, het voelt alsof mijn T-shirt aan mijn lijf blijft plakken, en ik zweet niet eens. Meisje en ik hadden net ons ijs op. Ja, ze heet Meisje, en ik weet het is een aparte naam, geen standaard Nederlandse naam, zoals Loes of Karlijn. Nee, Meisje heet Meisje. Waarom ze zo heet? Volgens mij hadden haar ouders een jongen verwacht, want ze zei ooit tegen mij dat als ze een jongen had geheten ze Jim Marcus Thomas (ofzoiets) zou heten. Maar nee, Meisjes mama had een meisje uitgepoept. Meisje ziet er ook uit als een ‘Meisje’. Ze heeft blond haar dat het bijna wit is. Ze is dun, en al zit ze 24/7 in de zon, ze wordt nooit bruin.
We lopen door de P.C. Hooftstraat, en we bekijken de prachtige sieraden die voor de etalage hangen bij Cartier. Opeens haalt Meisje haar fotocamera uit haar tas en roept vrolijk: “Pose, Vogue.” Met Vogue weet ik meteen wat ze bedoelt, ze wilt extraoverdreven, fabulous, glamorous, America’s Next Top Model. En aangezien ik een aanstormend talent ben poseer ik voor haar. Ooit zullen deze foto’s miljoenen waard zijn, en dan delen Meisje en ik de buit. Zij de helft, en ik de helft. Niet dat ik de helft nodig zal hebben. Wanneer deze foto’s miljoenen waard zijn, zit ik heerlijk in mijn zomerlandhuis in L.A., alcoholvrije martini’s te drinken terwijl Marc zijn allernieuwste design showt aangezien ik zijn muze zal worden. Nu vraag je je misschien af: Marc wie? Nou, de enige echte Marc Jacobs. Ooit zal hij mijn vriendje worden, mijn lover, mijn boyfriend, mijn mon amour, mijn beau, mijn whatever.
Dus madammekes, wat denken jullie :’)? Een bestseller of een grote afknapper?