[Verhaal] Ik kan niet zonder je.

Dit is een begin van een kort verhaaltje, zeg maar of ik door moet gaan.

[i]Ik zat op de schommel, naast me zat Tom. Net zo als vroeger, het was alweer een tijdje geleden dat we voor ons huis hadden gezeten. Tom was mijn beste vriend, eigenlijk was hij meer een soort broer. Hij was een jaar ouder en mijn buurjongen. Ik ken hem al zolang ik me kan herinneren. We deden altijd alles samen, maar de laatste tijd werd dat minder.
‘Dit is een tijd geleden, zeg’ zei ik.
‘Inderdaad, jij bent de hele tijd met Mike’ zuchtte hij.
Mike was mijn vriendje, hij zat bij Tom in de klas en was super leuk. Het was waar sinds dat ik met hem had hadden was het niet zo als anders.
Ik knikte,
‘Je rijd ook al niet meer mee naar school’ zei hij.
‘Ja, Mike brengt me met zijn brommer’ zei ik blij.
‘Normaal was je er altijd zo tegen!’ zei hij fel.
‘Sorry hoor, ik ben gewoon verliefd’ zuchtte ik.
‘Roos, hoe vaak moet ik je nog zeggen dat hij je niet waard is’
‘Hou nou maar op, ik weet het nou wel. Hij houd van mij en ik hou van hem. Dat doet hij heus niet. Ben je jaloers of zo?’ zei ik boos.
‘Nee, ik wil gewoon dat je weet dat hij je straks gewoon laat vallen.’ Zei hij chagrijnig.
‘Kan je nou niet gewoon blij voor me zijn?’ vroeg ik.
‘Ja ik wil heus wel blij voor je zijn, maar dat lukt niet met hem’ zei hij boos.
‘Als je er niet tegen kan dat ik een vriendje heb dan ga je toch lekker weg’ riep ik, gelijk had ik spijt wat ik gezegd had.
‘Nou dan ga ik maar’ zei hij boos en liep weg, weg naar zijn huis.
’Tom wacht!’ riep ik hem achterna, maar ik wist dat het geen zin had.

Ik bleef alleen achter, ik zuchtte. Hem achterna lopen werkte toch niet, hij zou wel weer bij draaien. Waarom accepteert hij het gewoon niet. Ik voelde me verdrietig. Had ik nou ruzie met hem? We hadden wel vaker meningsverschillen. Maar zover was het nog nooit gekomen. Ik bleef nog een tijdje zitten, na te denken. Waarom doet hij dat nou? Ik had het niet gemeend wat ik zei. Dat zou hij toch wel weten? Ik kreeg het koud en ging naar binnen, naar mijn kamer.
[/i]

Mooi gescheven! Alleen het doet me een beetje denken aan “Get back up” :stuck_out_tongue:

ben erg benieuwd naar het volgende stuk.
ik kan nog niet echt zeggen :; woow goed verhaal xD

??

Wat is dat?

Heey,
ik vind het wel leuk, alleen dat gesprek, gaat zo plotseling over in twee boze mensen. Er is verder niets over de omgeving of over uiterlijk enz. Misschien kan je dat iets meer toevoegen.
Snel verder :slightly_smiling_face:

verder :]

Dat is een bekend verhaal hier op gs

Oke, ik ben hier net pas. Dus ik heb er nog nooit van gehoor dik ga zo wel even kijken! :grin:

[i]Ik bleef alleen achter, ik zuchtte. Hem achterna lopen werkte toch niet, hij zou wel weer bij draaien. Waarom accepteert hij het gewoon niet. Ik voelde me verdrietig. Had ik nou ruzie met hem? We hadden wel vaker meningsverschillen. Maar zover was het nog nooit gekomen. Ik bleef nog een tijdje zitten, na te denken. Waarom doet hij dat nou? Ik had het niet gemeend wat ik zei. Dat zou hij toch wel weten? Ik kreeg het koud en ging naar binnen, naar mijn kamer.
Ik deed mijn computer aan en logde me in om MSN. Toen ik zag dat Mike online was schoot er een invasie van vlinders door mijn buik heen.
, Mike (L) I love you!
Hoi mop!
Floor (L) Mike.
Hi!
Mike! (L) I loveyou!
Zullen we morgen wat afspreken, we hebben dan een maand!
Floor (L) Mike.
Ja is goed!
Mike (L) I love you!
Dan kom ik je om 5 uur ophalen.
Floor (L) Mike.
Oké, gezellig!
Mike (L) I love you
‘k moet gaan! Mazzel, ik hou van jou mijn mijsje!
Floor (L) Mike.
Doei! Hou van je!,

Ik had moeite om hem niet te gaan verbeteren, meisje. Zelfs een klein kind wist nog wel dat je dat niet zo schrijft. Ik wou het wel, maar deed het niet. Ik wilde niet dat hij weer boos op mij werd. Net als de vorige keer. Ik dacht steeds aan Tom, hij zou zo iets nooit schrijven. Hij hielp me altijd met Nederlands als ik iets niet snapte. Ik pakte de telefoon en toetste zijn mobiele nummer in. Ik kreeg zijn voice mail. Ik zuchtte dan maar een sms’je.
[/i]

verder!

:slightly_smiling_face:

haha ik dacht ook gelijk aan dat verhaal
maar lijkt me wel leuuk :’) so verderr!!

[i]In het sms’je vroeg ik of hij zondag mee ging fietsen. We fietsen heel vaak, eigenlijk al vanaf we konden fietsen. Ik ging op mijn bed zitten en zuchtte eens diep. Ik staarde lang naar mijn roze muur, ik had hem samen met Tom geschilderd. Ik probeerde ergens anders aan te denken. Dat lukte niet, elk ding in mijn kamer had wel een herinnering aan hem. De foto’s op mijn bureau, de planten, mijn muur, mijn bed eigenlijk alles. Ik zocht en liet mijn ogen langs de spullen in mijn kamer glijden. Ik bleef steken op mijn nachtkasje, ik keek naar een fotolijstje met een foto van Mike erin. Ik had hem gekregen toen we naar de stad gingen met zijn tweeën. Toen had Tom afkeurend gekeken naar de foto. ‘Wie gaat er nou een foto van zich zelf geven’ had hij gezegd. Ik had er niet op gereageerd, zou hij jaloers zijn?

Ik had zin in morgen, een maand, een maand alweer. De tijd was voor bij gevlogen. Hij was mijn eerste echte vriendje, misschien deed Tom daarom wel zo raar. Misschien wilde hij me alleen maar beschermen. Het was lief, maar het hoefde niet. Ik was oud en wijs genoeg om voor mezelf te zorgen, toch? Ik werd uit mijn gedachte gehaald door mijn mobiel. Tom! Schoot er gelijk door mijn gedachte. Snel nam ik hem op,
‘Tom?’ zei ik snel.
‘Nee Jasmijn!’ zei ze lachend aan de andere kant van de lijn.
Normaal zou ik blij zijn geweest als Jasmijn had gebelt, maar nu ging er een teleurstelling door me heen.
‘oh, hoi’ zei ik teleurgesteld.
‘Is er wat?’ vroeg ze bezorgt.
‘Nee, nou ja eigenlijk wel’ zei ik bijtend op mijn lip.
‘Floor, ik kom nu naar je toe’ zei ze vast besloten.
‘Oké’ zuchtte ik.
‘Tot zo!’
Jasmijn was mijn beste vriendin, ze was er altijd voor me. Net als Tom, ik praatte met haar over hele andere dingen. Dingen die je met Tom niet kan bespreken, ‘meiden dingen’ noemde hij het.[/i]

leuk (: ik ga dit wel volgen hoor! ik ben benieuwd!

Dooorgaan?

Leuk! Maar heet ze nou roos of floor?
In je eerste stukje noem je haar Roos, maar in het msngesprek floor.
Let verder wel een beetje op spelfouten met werkwoorden, en op het gebruik van komma’s.

Ik vind het indd wel een beetje op Get back up lijken!:wink:

Jaaaa ^^

leukk! :slightly_smiling_face:
verder.

:upside_down_face:

Ik zal op de spellingsfouten letten! :grin:
Ben ik niet zo goed in!
Ze heeft Floor, komt door een ander verhaal wat ik schrijf daar heet de hoofdpersoon Roos in. Dus raak ik soms in de war! ;$