(Verhaal) Ik had je lief.

http://img694.imageshack.us/img694/9694/boekomslag.jpg

Hallo,
ik ben manon en ik hou heel erg veel van schrijven. later wil ik ook schrijfster of journaliste of iets in die richting worden. ik plaats meestal verhalen op www.kindertent.nl en daar reageren op dit moment niet veel mensen. het is er nogal döod, haha, dus dacht ik; laat ik het eens op GS proberen! Nou, hier komt het verhaal dan (eindelijk):

Saar is een grijze muis. Ze valt niet op. Ook niet op school. Ze heeft één vriendin, Mel(anie). Samen hebben ze lol. Evelien, Malou en Yara zijn de drie populairste meiden van de school. Evelien regeert het drietal en ze belagen iedereen die hun pad kruist. Maar als Saar het een keer opneemt tegen Evelien, worden ze ineens beste vriendinnen… maar weet Saar wel alles over Evelien?

Ik loop half hinkelend - mijn enkel is verzwikt bij die barbeque van tante Hennie gisteravond - en mijn schouder masserend - mijn tas is zo zwaar dat ik denk dat mijn schouders het binnenkort begeven - en kauwend op een roze kauwgom door de gang. Mel is nu bij gym. Ik moet naar Biologie. Ik zie Evelien, Malou en Yara op de trappen zitten die leiden naar de toiletten. Terwijl Malou Evelien’s lipgloss bijwerkt roept Evelien gemene kreten naar voorbijgaande brugpiepers. Ik snel er langs en stap het lokaal binnen. Ik hoor nog wat gekwek over mijn rug. Het zal me wat. Ik spuug mijn kauwgom uit in de prullenbak naast het bureau van mevrouw Gelig. Ja, dat is echt haar achternaam.

ps: o ja, voor de duidelijkheid ik schrijf stukjes verhaal als iemand ‘‘verder’’ zegt of iets dergelijks.
pps: bij mij is dikgedrukt een e-mail of msn of iets dergelijks in het verhaal, schuingedrukt is iets wat geschreven is zoals een briefje, of een dagboek of zo. en het verhaal normaal schrijf ik gewoon zo.
ppps: is het nou pps of pss? :stuck_out_tongue:
pppps: kritiek/tips etc is van harte welkom!

verder gaan/beginnen/reacties? =)

oeps, foutje.

ach, niemand reageert dan plaats ik gewoon een stuk verhaal. xD

De les is afgelopen. De drie heksen hebben gespijbeld. Ze doen het zo vaak dat mevrouw Gelig het niet eens meer merkt dat ze drie kinderen mist.
“Hé, meisje, hoe was de les?” roept Evelien schel naar me. Haar dure hair-extensions veren mee met haar hoofd.
Ik staar naar mijn voeten terwijl ik tegen de muur aan leun.
“Zeg dan wat! Hebben je ouders je niet geleerd dat je antwoord moet geven als je iets gevraagd wordt?” sist Malou.
Ze lacht hard om haarzelf terwijl ze Eveliens haar begint te vlechten.
“Ik kan denk ik wel een antwoord bedenken, niet zoals jullie lege schedels.”
Voordat ze nog iets terug kunnen zeggen stoot Mel me aan.
“Ik moet hoognodig naar de wc! Loop je even mee?” Mel wilt me meetrekken maar ziet dan dat de trap is bezet door Evelien, Malou en Yara.
“Doe niet zo bang Mel.” zeg ik glimlachend en trap hardhandig Yara opzij die bezig was nagelak op te doen. Het kwastje vliegt uit haar handen, maakt een verschikkelijke vlek op haar gezicht en het potje wordt leeggezogen door haar dure bodywarmer.
Ze gilt het uit. Ik en Mel proesten het uit en rennen snel de treden verder op.
“Ik krijg je nog wel, trut!” Hoor ik Evelien krijsen.
Nadat Mel en ik van de toiletten af kwamen waren de drie heksen verdwenen als sneeuw voor de zon. Niemand heeft ze meer gezien.
Mel bedacht dat ze gewoon naar de achterkant van de school zijn gerend, op hun bezemstelen zijn gesprongen en weg zijn gevlogen.
Ik zit op een houten bankje voor een grote vijver.
Naast mij zit een grote doos met negerzoenen. God, wat hou ik toch van die dingen.
Eerst pulk ik de chocolade eraf, laat de stukjes op mijn tong smelten, lik dan het schuim op alsof het een ijsje is en laat dan ook het koekje op mijn tong smelten.
Ik wordt er slaperig van. Het is een soort ritueel.
Na nummer twee voel ik me een beetje misselijk maar prop dan toch nummer drie, vier en vijf en zes in mijn mond.
“Hallo,” zegt een bekende stem.
Ik draai me om en kijk recht in de twee blauwe ogen van Shane.
Om het even uit te leggen: Shane is mijn ex, waar ik in totaal tweeëntwintig dagen, vijftien uur en drieëndertig minuten verkering mee heb gehad.
Ik kijk weer voor me uit. Ik was zo verliefd op hem, maar hij wilde meer dan zoenen. En daarmee bedoel ik dat ik met zijn ‘kleine vriend’ - zo noemt hij hem, hoe zielig is dat? - moest spelen.
Geen denken aan! En toen heeft hij me gedumpt.
En toen ik mijn hart aan het lijmen was met dozijnen junkfood, brak hij het nog een keer door met Evelien te gaan.
Ik kan hem wel schieten, en dat weet hij ook. Maar toch blijft die gast daadwerkelijk overal opduiken om mij vervolgens zwoel aan te kijken en het me lekker in te wrijven hoe goed Evelien kan zoenen. Hij komt naast me zitten en schuift de doos met ‘ZOENEN’ erop op de grond.

Ik vind je schrijfstijl echt heel leuk.
Het verhaal sleept me ook helemaal mee.
Ik wacht op het volgende deel!
Jente x

bedankt! =D
ik zal snel een nieuw stukje plaatsen!

Leuk geschreven. Alleen de ik-vorm krijgt nooit een T :]

Echt een superleuk verhaal :slightly_smiling_face:

Meer ? ^^
i like it! <3

oh, ja kan best dat ik spelfouten maak. (:

*update; nieuw stukje verhaal.*

Het irriteerd me, kan hij het niet gewoon in de dichtsbijzijnde vuilnisbak mieteren?
“Wat kom je doen?” vraag ik toonloos terwijl ik naar de eendjes in het water kijk. Moedereend doet moeite om al haar jongen bij elkaar te houden, het is een grappig gezicht. Als Shane geen reactie geeft, vervolg ik: “Ik neem aan dat je vriendinnetje het verhaal al in geuren en kleuren aan je verteld heeft?” Dit keer kijk ik hem strak aan.
“Ik zag je gewoon zitten, Saartje.” Shane kijkt me nu ook aan. Ik smelt even van het kuiltje in zijn kin en zijn spierwite haar. Hij heeft een schattig kuifje gemaakt met zijn gel.
“Je weet dat je me zo niet moet noemen, Shane.” mompel ik. Mijn onderlip trilt. Ik probeer het te verbergen door erop te bijten, maar het lijkt erger te worden.
“Je hebt een pony,” zegt hij dan, alsof hij het nu pas ziet, “Het staat je sexy.”
Zijn knipoog geeft een rillend gevoel over mijn buik. Houd me vast, kus me, streel me. Ik schud de gedachte weg. Die kerel heeft me laten zitten, ik moet zo niet denken!
“Luister Shane, ik-” Opeens slaat Shane zijn arm om mijn hals. Ik probeer hem van me af te slaan maar hij houdt de leuning van de bank vast.
In een moment kijk ik naar zijn kruis, ik weet niet waarom, mijn ogen vlieger erheen. Ik zie het moment weer voor me. Hij liet zijn broek zakken en gaf me een bevel.
Ik wordt misselijk, en de negerzoenen helpen daar zeker aan mee. Ineens draait Shane zich naar me toe, schuift dichterbij, schopt de doos met ‘ZOENEN’ weg en pakt mijn kin vast met zijn vrije hand. Mijn hand zweten en zitten steenvast gevouwen tussen mijn benen. Ik wil hem wegduwen met mijn schouder, maar hij reageert niet. Zijn mooie lippen komen dichterbij.
“Nee, Shane niet doen…” mompel ik.
De misselijkheid wordt erger. Ik voel het naar boven komen. Met een hand probeer ik Shane van me af te duwen, maar hij is te zwaar. Tegelijkertijd voel ik zijn lippen op de mijne, én een zuur mengsel door mijn strot.
Het is in een keer gebeurt. Shane springt van me af en kijkt me vol walging aan.
Ik leun voorover en, hop- daar ga ik nog een keer.
“Trut!” sist Shane.
Hij veegt verafschuwend zijn kin af en loopt dan naar de waterkant.
Een kokhalzend geluid klinkt nu ook aan de waterkant.
Arme Shane, hij zit helemaal onder; zijn joggingsbroek, zijn nike-sweater en zijn kin. Ik bekijk mezelf, ik ben nog brandschoon.
Snel sta ik op, en zonder nadenken spring ik op mijn pimpelpaarse fiets die nonchalant tegen de boom staat geleund. Ik zet mijn voeten op de trappers, en weg ben ik.

meer ?

Haha geweldig! Meer :]

dankje. (;
kga kopieeren want heb het op kindertent staan.
maar het is niet zo veel, dus straks moet ik zelf in het wilde weg typen. (:

*update; nieuw stuk verhaal.*

Ik sta thuis in de badkamer en hang boven de wastafel. Ik ben al een kwartier mijn mond aan het schoonspoelen met water. Mama moet overwerken, er was een post-it geplakt op de koelkast dat er nog pizza lag in de vriezer.
“Gore sukkel.” roep ik nog een keer hardop. Ik moet Shane haten, ik mag hem niet leuk vinden. Hij is een eikel.
Ik veeg mijn mond af met een stuk toiletpapier en loop naar mijn kamer. ik plof neer op bed en open mijn laptop op mijn schoot. Ik móet Mel spreken. Hyves, daar ben ik niet kapot van, maar dat is het enigste contactmiddel dat ik met Mel heb via internet.
Yes, ze in online!
Ik open een kwekkerrooster.

Saar is home alone!!! zegt: heey lieverd.
Meltje zegt: dag dag kindje!
Saar is home alone!!! zegt: raad eens wie er zojuist een kots-zoen heeft gehad…
Meltje zegt: wat?! dat meen JIJ niet?
Saar is home alone!!! zegt: ja, ik vrees van wel. en je raad nooit met wie. het begin met de S, en eindigt op hane (klinkt als: heen).
Meltje zegt: neeee! Shane? bah!
Saar is home alone!!! zegt: uhu, en ik kotste toen hij me bijna wilde zoenen!
Meltje zegt: wauw, net goed! jammer dat ik het gemist heb… :frowning:
Saar is home alone!!! zegt: haha, het was niet erg plezierig nee.
Meltje zegt: jeetje meid, vertel me morgen meer! ik moet nu eten, sorry, dag lieffie!
Saar is home alone!!! zegt: doei, tot morgen!

Ik sluit mijn laptop en laat me achterover vallen op bed. Als ik mijn ogen sluit zie ik alle nare gebeurtenissen weer voor me. Ik voel me misselijk. Ik heb dus echt geen zin in die pizza met extra kaas, uien en salami. Getver.
Ik maak wel een verse salade, maar daarvoor moet ik naar de supermarkt.
Ik sta op en rek me uit, loop mijn kamer uit en ren de trap af. Ik grijp mijn portemonnee van de salontafel en loop de voordeur uit. Ik pak mijn fiets die tegen de muur staat geleund en fiets de straat uit.

Zalig gewoon!
Meer (:

ik was even met mijn hondje lopen.
er komt zometeen en nieuw stuk aan! :wink:

*update; nieuw stukje verhaal.

Ik loop langs de winkeltjes, zwaaiend met de boodschappentas in mijn linkerhand. Mijn rechterhand zwiept langs mijn lichaam.
Ik kom aan bij de supermarkt en stap door de schuifdeuren naar binnen. Het is verbazingwekkend rustig. Ik loop naar de groenteschappen om een verse krop sla te pakken. Ik zie de rug van een jongen die bezig is trossen tomaten bij te vullen. Zijn zwarte haar is met gel in vorm gebracht en ik zie zijn schouderbladen lichtelijk uitsteken door zijn witte overhemd. Ik sta hier te kwijlen, houd je hoofd erbij Saar! Zometeen komt er nog een medewerker met een dweil om mijn plas kwijl op te dweilen en me vervolgens vriendelijk te verzoeken deze supermarkt te verlaten omdat ik anders een gevaar ben voor de zwakke enkels van de mensen die hier over de vloer komen.
Ineens draait de jongen zich om en kijkt mij glimlachend aan.
“Kan ik je ergens mee helpen?” vraagt hij behulpzaam.
Ik loop langzaam naar hem toe druk mijn lichaam tegen het zijne en snuif de heerlijke prikkelende aftershave lucht op. Hij zoent me teder en zijn tong speelt met het mijne. Hij tilt me liefdevol op en draagt me de supermarkt uit. Hij zet me op zijn witte paard, klautert er vervolgens zelf op en pakt de teugels beet.
Ik sla mijn armen om zijn lichaam en we galopperen door de winkelstraat.
Maar zo is het natuurlijk niet gegaan.
Ik heb hem slungelig aangekeken tot hij zijn wenkbrauwen fronste en erachter kwam dat ik een complete idioot was en zonder wat te zeggen weer verder ging met zijn tros tomaten. Ik kon wel door de grond zakken, zo erg schaamde ik me.
Ik heb snel een krop sla gepakt en ben op mijn gympies naar de kassa gaan sprinten. Wonder boven wonder dat ik niet ben uitgegleden.

oké dit was het laatste stukje verhaal dat ik kant en klaar had zegmaar dus nu - als jullie tenminste willen dat ik verder ga natuurlijk - moet ik in het wilde weg gaan typen. (; niet dat dat een groot probleem is of whatever. (:

leuk verhaal, ook grappig beschreven, alleen soms staan er wel storende zinnen in. (ik hoop dat je iets aan mijn kritiek hebt, niet negatief bedoeld) zoals in het laatste stuk heb je de laatste 6 zinnen ofzo allemaal met ik laten beginnen, en verder heb je veel korte zinnen, zoals: Ik heb een doos negerzoenen. Ik neem een hap. Een misselijk gevoel overvalt mij. Ik leg de doos negerzoenen weg.
Ipv dat zou je ook kunnen zeggen: Ik heb een doos negerzoenen en ik pak er eentje. Na nog een paar begin ik me een beetje misselijk te voelen en besluit de doos weg te leggen. (slecht voorbeeld haha) maar snel verder igg

Heel leuk geschreven weer :slightly_smiling_face:. Ik ben benieuwd naar de stukken die je nog moet schrijven :slightly_smiling_face:. Verder heb ik niet echt commentaar.

Ik vind het een leuk verhaal en het leest lekker! (:

Ik snap wat je bedoelt! bedankt voor je commentaar, ik kan er echt wel wat mee doen. het klopt inderdaad dat ik soms heel veel zinnen heb die achter elkaar met ‘‘ik’’ beginnen. ;p
ik snap niet waar die korte zinnen vandaan komen, ik zal er zeker op letten!
ik moet even eten voor de dieren maken en dan schrijf ik zo snel mogelijk een nieuw stukje!

xoxo (: