[Verhaal] Ik geef je een week

http://fc04.deviantart.net/fs70/f/2013/062/9/c/bos_by_theplumgarden-d5wtlms.png

Stel je eens voor: je wordt wakker in een bos dat je niet kent waar geen paden te vinden zijn, en je vind een briefje waar je naam op staat. En een dringende boodschap die je leven in een klap verwoest.

Hoofdstuk 1
Een rare, prikkelende geur kwam mijn neus tegemoet en ik snoof. Het rook absoluut niet naar mijn kamer waar een zoete zeepgeur hing. Het rook rauw en nat, naar oude bladeren en vochtig boomschors. Ik opende mijn ogen en bestudeerde het beeld wat ik zag: bladeren en takken - en een strakblauwe lucht. Voor zover ik wist had mijn kamer een wit plafond met een lichtroze kroonluchter. Mijn blik gleed over mijn lichaam; ik had nog wel dezelfde kleding aan als… als wanneer? Van gisteren kon ik me niks meer herrineren. De pijpen van mijn spijkerbroek waren nat en bruin en ik ging met mijn vingers door mijn haar; modder. Onder mijn nagels zat een donker randje en op mijn handpalmen zat donker zand. Ik walgde van mezelf en van deze plek. Het was me duidelijk geworden dat ik in een bos lag - waarom in godsnaam weet ik niet. En een boswandeling kan leuk zijn, maar er wakker worden niet. Absoluut niet. Ik ging zitten en checkte of er geen mieren, spinnen of slakken mijn mouwen ingekropen waren. Dat was niet het geval, gelukkig.

Kort stukje en niet het hele hoofdstuk natuurlijk al haha, maar moet nu echt Engels leren! Hoop dat jullie het wat vinden en tips hebben.

Leuk, ik volg

Ik ga volgen!

Ik ga proberen te volgen! (:

Leuk! :upside_down_face: Ik volg

Wauw, dankjullie meiden! Morgen schrijf ik een lang nieuw stuk! :grinning:

Jippie! :upside_down_face:

Klinkt leuk, ik ga (proberen) volgen:)

Leuk, ik volg ook nu! Snel verder! :upside_down_face:

Beetje dom stuk, heb volgende week proefwerkweek dus heb niet zo veel tijd :[

Met een diepe zucht ging ik staan en ik klopte alle viezigheid van me af. De zachte bries tegen mijn vochtige kleding deed me huiveren en ik ademde mijn koude handen warm. Mijn blik gleed over de grond om een pad te ontdekken, maar helaas; het enige wat er te zien was was afval, dorre bladeren en een rugtas. Een rugtas? Ik voelde mijn buik samentrekken en vroeg me af wat een rugtas, duidelijk schoon en nieuw, hier deed. Nieuwsgierig liep ik ernaar toe en zag dat er een gerafeld briefje met uitgelopen inkt op de tas geplakt was en trok het eraf. ‘Jenna.’ Stond er in scheve letters opgeschreven. Mijn naam. Toeval bestond niet. Toch? Ik keek om me heen en vouwde het briefje open.

Jenna. Ik geef je een week om Jacob Delra te vermoorden. Doe je het niet, dan maak ik je dood. Succes ermee. - K

Mijn ogen schoten nog zo’n duizend keer over de zin totdat hij in mijn geheugen gebrand stond. Een stikkend gevoel bekroop me en ik ademde diep in en uit, steeds sneller. Mijn borst ging op en neer en ik probeerde mezelf te kalmeren. De rugtas. Oja. Het was een simpele legergroene Eastpak, duidelijk met vulling. Ik maakte de rits snel open en bekeek de inhoud: een mes, een foto en een briefje met een adres. Op de foto stond een getinte jongen met wild, zwart haar en stralende goudbruine ogen. Zijn spierwitte tanden hadden een sterk contrast gevormd tegenover zijn huid en hij lachte breeduid en spontaan. Kortom, hij was knap, ik kon het niet anders noemen. Er schoot een pijnscheut door me heen; dit was waarschijnlijk Jacob. Deze jongen moest ik… vermoorden? Ik schoot in de lach, schudde en gierde. Waar was ik mee bezig? Dit was een idiote grap die nergens op sloeg en ik trapte er nog in ook - wat ben ik toch weer naief. Grinnikend stopte ik alles terug in de tas en sloeg hem om mijn schouder; het handschrift had wat weg van dat van mijn broer. Hij was het vast. Grinnikend zette ik vastberaden stappen door de bladeren en na een kwartiertje lopen kwam ik op een pad terrecht dat me naar een autoweg leidde die ik herkende.

kan het zijn dat ik dit ergens van ken? heb je je verhaal al eens eerder gepost of ben je misschien geïnspireerd op een boek?

Ik heb het wel op wattpad staan, maar verder nergens. Heb het ook niet ergens op gebaseerd, maar het kan natuurlijk dat er zoiets al is - het is niet mega origineel natuurlijk :slightly_smiling_face:

Leuk, ik ga het volgen! Verder :grinning:

Ik volg het ook!

Leuk