Ik en mijn beste vriendin, Lotte, zaten in de auto, op weg naar zomerkamp. We zongen uitbundig mee met de liedjes op de radio en ik moest steeds lachen met de grappen van Lotte. Ze was zo’n geweldige vriendin, ze maakte me altijd aan het lachen met haar droge humor. Dit kamp zou zeker en vast geweldig worden met haar! Ik had er zoveel zin in.
Mijn moeder reed vijf minuten rond op de parking, op zoek naar een plaats. Als ze uiteindelijk een plaats had gevonden, zuchtte ze opgelucht en sprongen Lotte en ik opgewekt de auto uit. We pakten onze bagage en doordat ik zo opgewonden was, vergat ik bijna afscheid te nemen van mam. ‘Dag mam, ik zal je missen!’ riep ik en omhelsde haar. ‘Dag lieverd, amuseer je en wees voorzichtig!’ ‘Ja natuurlijk, mam, doei!’ Lotte en ik huppelden vrolijk op de parking. ‘Ik hoop dat er leuke jongens in onze groep zitten!’ zei Lotte. Dat was zo typisch Lotte, ze had een soort obsessie voor jongens. Zelfs nu ze al vijf maanden met Pieter was, keek ze nog steeds naar elke jongen die voorbij kwam en flirtte ze erop los. ‘Ik hoop het ook,’ zei ik. Ach ja, de meeste jongens hadden alleen aandacht voor Lotte. Ze had een mooi lichaam, lang blond haar en een prachtige glimlach. Ikzelf was klein en had pluizig haar dat altijd slecht lag.
Verder?