{Verhaal-idee}Verraad

Ik zal graag willen horen wat jullie van mijn idee vinden en of ik er aan moet gaan beginnen om het uit te schrijven. (Het spijt me voor verkeerd geplaatste komma’s of punten of typfouten, ik ben dyslectisch en weet dat dat niet een excuus is maar het is aardig als je er rekening mee houd) + Onderaan staat een kleine samenvatting van alles. (Voor als je geen zin hebt alles door te lezen haha)

Vooraf gaande informatie:
Elanor (de dochter van meneer en mevrouw Dehalpe) is een jonge meid van nog maar zeven jaar als haar vader haar, haar broer en haar moeder helemaal alleen achterlaat met de woorden ‘Ik haat jullie, jullie zijn niks meer voor me. Bekijk het allemaal maar’
Sinds die tijd, had haar broer die toen nog maar 15 was alles thuis overgenomen doordat haar moeder omkwam in de tranen. Een aardig normaal iets lijkt dit? Tot je de rest leest.

Basis informatie:
Het is 2290, het jaar waarin de wereld compleet onder de roet zit. Alles is zwart, de wereld is net een zwart gat. Men leeft op amper nog wat te eten en de mensheid begint uit te sterven. Maar niemand kan hier wat aan doen, dat komt omdat wij als de mensheid op de aarde een ‘feestje’ hebben gevierd. We hebben alles stuk gemaakt en zo ook de toekomst voor onze over-over-over grootkinderen! Zij leven in deze wereld die langzaam stukje bij beetje aan het afsterven is. De mensen die nog leven zijn vermagerd, dun en nog jong. Ouder dan 50 zie je men niet meer worden. Want dat is geen mogelijkheid in de wereld zoals hij is 2290 is.
De ziekenhuizen die we van nu kennen (2013) zijn in 2290 veel anders. Er lopen amper mensen meer rond omdat niemand het werk meer aan gaat. Het verdient weinig doordat mensen niet genoeg geld hebben om zich te laten behandelen. Zo gaat het al jaren en elk jaar na 2290 zal het nog slechter gaan. Voornamelijk na 5 mei, de dag waarop Tyrphe in West-Ukre (Ukre = de naam van de wereld in 2290, de wereld is opgedeeld in 4 delen, Noord, oost, zuid en west)

Deze man is een machtig man, want hij is niet zomaar iemand. Deze man heeft een zeer krachtige gave, hij kan mensen namelijk op andere ideeën brengen en hun gedachtegang beïnvloeden.
Deze man zal er alles aan doen om de wereld de zijne te maken, maar dan heeft hij wel nog een ander extra hulp middel nodig. Namelijk een leger dat voor hem zal vechten, en niet zomaar tegen ‘iemanden’. Nee deze legers zullen moeten vechten tegen een soort wat de Numb ook wel word genoemd.

Een Numb is een wezen met zwarte ogen, zwarte ogen en een kwaadaardige uitstraling terwijl ze zo van binnen niet eens hoeven te zijn. Een Numb word niet geboren, maar gemaakt. Waarneer een mens het bloed van een numb zal aanraken zal diegene ook veranderen in dit wezen.
Maar een Numb is niet zomaar iets, net zoals Tyrphe heeft een Numb een kracht en zo heeft elke Numb weer een eigen kracht. Zij zijn niet met veel maar kunnen zich snel en handig uitbreiden waardoor deze man, Tyrphe, ze wil bestrijden. Om te ‘voorkomen’ dat de wereld nog zwarter word dan dat hij al was. Hij zal met zijn leger van ‘normale’ mensen deze soort bevechten tot hij zijn door onder ogen zal komen.

De lijn:
Elanor haar broer en moeder worden opgepakt, om in het leger te gaan om de Numben te bevechten. Elke jongen/man van zijn leeftijd word opgepakt en meisjes/vrouwen die er een beetje gevoed uit zien zullen ook worden mee genomen. Tegen zin in.
Hierdoor blijft dit meisje van in dit verhaal 15 achter zonder haar broer of moeder, helemaal alleen in een achterbuurtje. Mensen zien haar niet eens staan, want iedereen is te druk met zich zelf bezig. In de hoop te overleven en geen Numb te worden. Deuren zijn gesloten en mensen komen amper meer op de straat. Bang voor de dood.
Zomer 2291 begint danTyrphe toch echt aan zijn plan en word zijn leger los gelaten om beetje bij beetje de hele wereld door te kammen en alle Numben af te slachten zonder enig pardon.

In deze zomer van 2291 schuild verraad waarneer Elanor in contact komt met Numben bloed. Maar haar lichaam blijkt uitermate sterk en het Numben bloed te bestrijden waardoor ze ziek word. Haar lichaam stoot de transformatie af en laat hem tot gelijk ook door. Hierdoor word Elanor een '‘half Numb’ De eerste van haar soort.
Wat zal er gebeuren als Elanor haar broer thuis komt? Om te kijken of zijn zusje nog leeft waar hij haar aantreft met donker bruine ogen in plaats blauwe en zwarte lokken haar. Het verraad voor haar is zo dichtbij en toch zo ver weg. Zal haar broer haar meenemen? Zal de band tussen haar en haar broer na een jaar toch nog sterk genoeg zijn of zal dit het ‘verraad’ worden. Welkom in de strijd tussen de Numben en de mensen.

Kort samengevat:
De wereld is in strijd tussen 2 soorten, Numben (wezens met lange zwarte haren, donkere ogen, alles is donker aan ze met een kwaadaardige uitstraling) en de mensen. Dit komt doordat de mens zegt dat de Numben de wereld al zwarter maken dan dat het is (de wereld is enorm verslechterd. In het jaar 2290 lijkt alles zwart. Mensen zijn zwak en hebben amper eten) waardoor 1 man de Numben zal willen afslachten.

Het lijkt me een leuk verhaal :slightly_smiling_face:

Bedankt haha, heb je nog tips ofzo?

Ik zou zeggen, schrijven en hier plaatsen, want ik ben erg benieuwd nu! :wink: Ik las eerst alleen je samenvatting, maar dat vond ik zo interessant klinken (ik ben dol op dit soort fantasy/sience fiction verhalen) dat ik het helemaal heb gelezen. Het lijkt me echt heel leuk, dus mijn tip is: Gewoon gaan schrijven!

Alleen dat je niet afdwaalt van je verhaallijn. Zorg ervoor dat het lijkt alsof het zoiezo realistisch is dat de wereld in 2029 langzaam verandert in een zwart gat. :wink: En zoals al gezegd: ‘Gewoon lekker schrijven.’