[Verhaal] I walk a lonely road [16+]

http://data1.whicdn.com/images/44538198/tumblr_mbkygqAbr11rticnco1_500_large.gif

[i]I walk a lonely road
The only one that I have ever known
Don’t know where it goes
But it’s home to me and I walk alone

I walk this empty street
On the Boulevard of Broken Dreams
Where the city sleeps
And I’m the only one and I walk alone[/i]

҉ ҉ ҉ ҉ ҉ ҉ ҉ ҉ ҉

Proloog
Oktober 24, twee maanden geleden sinds de epidemie uitbrak en de wij de wereld niet meer kennen zoals we hem kende. Geen drukke winkelstraten meer, geen school meer, geen supermarkten meer. De ziekte verspreidde zich zo snel en niemand wist waar het vandaan kwam. Het enige wat we weten is dat je niet moet gebeten worden door de geïnfecteerde, want dan werd je net zoals hun. Een meedogenloze, hongerige, vleesetende zombie ook wel Walkers genoemd. De Walkers verspreidde zich razendsnel en er zijn maar een paar overlevende te vinden, het voedsel is schaar en schoon drinkwater is moeilijk te vinden. Meer mensen raakte geïnfecteerd en liepen doelloos rond opzoek naar een stukje levend vlees. Ik ben Sophia een meisje van 19 jaar die al twee maanden rondzwerft in deze wrede, woeste wereld.

Dit verhaal is gebaseerd op de serie The Walking Dead, ik zal ook enkele karakters gebruiken uit deze serie. Dit verhaal bevat geen spoilers voor de serie, so don’t worry!

http://data2.whicdn.com/images/23338209/tumblr_ltg3eddqwn1qfupqho1_500_large.gif

Oeeh klinkt leuk! ik volg :slightly_smiling_face:

The Walking Dead! :grinning: Ik ben heel erg benieuwd, er zitten wel een aantal spellingfouten in je samenvatting.

Oops ik zie het! Was weer eens te gehaast haha ik ga zodra ik op laptop ben gelijk veranderen, bedankt.

Met moeite probeerde ik mijn ogen open te houden, mijn voeten bewogen op de automatische piloot. Ik was al dagen opzoek naar een goede schuilplaats waar ik mijn pijnlijke lichaam rust kon geven. Ik liep een straat in vol met victoriaanse huizen, de ramen waren afgeplakt met karton en op enkele huizen zag je de bloedspetters nog zitten. Afval lag verspreid over de straat en kraaien vlogen in de rondte en pikte met hun snavel in de levenloze lichamen die op straat lagen. De geur van verrot vlees drong mijn neus binnen en mijn maag kneep samen. Naast mij trippelde een Rottweiler hond genaamd Diablo sinds de epidemie was hij niet meer zoals vroeger. Zijn vacht was vuil en hij was ontzettend mager geworden. De koude wind streek langs mijn wangen en ik wist dat het al snel avond zou worden en dan kwamen de Walkers tevoorschijn. De Walkers waren actiever in de avond en in de nacht, hordes struinde dan over de verlaten straten opzoek naar leven.
Ik stopte voor een huis en haalde mijn mes tevoorschijn in geval van nood. Mijn handen plaatste ik op de houten reling en hees mezelf op de trap onmiddellijk begonnen de treden te kraken onder mijn voeten. Ik schopte de deur open en scheen met mijn zaklamp naar binnen. Ik wenkte naar Diablo en liett hem naar binnen gaan, zodra we binnen staan gaf ik de deur een stoot en die viel krakend dicht. Het was pikkedonker in de kamer en ik merkte dat mijn zaklamp het niet lang meer ging volhouden. Op zoek naar wat kaarsen om de kamer toch wat verlichting te geven was gelukt. Ik haalde uit mijn tas een kleed en spreidde deze op de koude vloer en nam plaats. Met trillende handen stak ik één voor één de kaarsjes aan en de kamer werd zwakjes verlicht. Nu had ik tijd om de boel te gaan verkennen. Het was niet echt bijzonder er stonden een paar meubels in verzonken onder een dikke laag stof. Ik vervolgde mijn weg naar boven via de krakende, oude trap de meeste kamers stonden leeg waarschijnlijk hadden de vorige bewoners veel spullen meegenomen toen de epidemie uitbrak. Eenmaal weer beneden aangekomen liet ik mezelf zaken op het kleed en legde ik mijn hoofd tegen de muur aan. Diablo kwam naast mij liggen en liet zijn hoofd rustte op mijn been, mijn linkerhand kriebelde achter zijn oor en ik zag dat hij dit fijn vond. Het geluid van een omvallende afbak klonk door mijn oren steeds meer herrie bevond zich op straat waar het eerst zo ijzig stil was.
Ik sprong op en begaf me naar één van de ramen en pulkte en stukje karton los. Het was donker op straat je kon de maan zien en de bomen bewogen langzaam mee op de wind. Er liep een groepje Walkers buiten een paar aten van de lijken die op straat lagen. Ze bewogen zich langzaam langs de huizen en het gesleep van hun voeten kon je goed horen, ze gromde. Turend in de verte zag ik nog meer Walkers deze kant op komen, ze bewogen zich een stuk sneller dan de Walkers die ik zojuist had gezien. Ik werd verblind door twee grote koplampen die fel schenen en de hele straat doen verlichten. De auto, een grote pick-up truck kwam de straat inrijden en er werden kogels gelost enkele Walkers vielen kreunend en kronkelend neer. Een paar donkere gedaantes kwamen de auto uit gesprongen en namen de overige Walkers te grazen dit lukte ze makkelijk aangezien het er niet heel veel waren.
‘Daryl doorzoek jij die huizen daar aan de overkant?’ brulde een man tegen één van de groep. De man droeg een cowboyhoed en zijn outfit had wat weg van een politie-uniform. De man volgde zijn orders op hij liep waakzaam door de straten gewapend met een kruisboog. De man met de cowboyhoed trok een pistool uit zijn riem en schopte de deuren in van de huizen op zoek naar eten, drinken en wie weet wel andere overlevende.

Leuk!

Je bent bij een aantal zinnen de punt vergeten:
- Naast mij trippelde een Rottweiler hond genaamd Diablo[.] Sinds de epidemie was hij niet meer zoals vroeger.
- Mijn handen plaatste ik op de houten reling en [ik] hees mezelf op de trap[.] Onmiddellijk begonnen de treden te kraken onder mijn voeten.
- Ik wenkte naar Diablo en liett (-1 t) hem naar binnen gaan,[ik zou hier een nieuwe zin beginnen] zodra we binnen staan (stonden?) gaf ik de deur een stoot en die viel krakend dicht [dit deel loopt niet helemaal lekker, ik zou ‘en viel die krakend dicht’ ervan maken].
- Het was niet echt bijzonder[:] er stonden een paar meubels in verzonken onder een dikke laag stof.
- Ik vervolgde mijn weg naar boven via de krakende, oude trap[.] [D]e meeste kamers stonden leeg[;] waarschijnlijk hadden de vorige bewoners veel spullen meegenomen toen de epidemie uitbrak.
- Eenmaal weer beneden aangekomen liet ik mezelf zak[k]en op het kleed en legde ik mijn hoofd tegen de muur aan. Diablo kwam naast mij liggen en liet zijn hoofd rustte[n] op mijn been, [hier zou ik een nieuwe zin beginnen[ mijn linkerhand kriebelde achter zijn oor en ik zag dat hij dit fijn vond.
- Het geluid van een omvallende afbak [asbak?] klonk door mijn oren[.] Steeds meer herrie bevond zich op straat waar het eerst zo ijzig stil was.
- Er liep een groepje Walkers buiten [en] een paar aten van de lijken die op straat lagen.
Een beetje een rare zin, vooral het eraan vastgeplakte stukje ‘ze gromde[n]’:
- Ze bewogen zich langzaam langs de huizen en het gesleep van hun voeten kon je goed horen, ze gromde[n]. [ik zou er bijv. van maken 'Grommend bewogen ze zich langzaam langs de huizen … etc]
- Ik werd verblind door twee grote koplampen die fel schenen en de hele straat doen [deden] verlichten.
- …er werden kogels gelost [en] enkele Walkers vielen kreunend en kronkelend neer
- …namen de overige Walkers te grazen[.] [D]it lukte ze makkelijk aangezien het…
- De man volgde zijn orders op [en] hij liep waakzaam door de straten gewapend met een kruisboog.

Ik vind je schrijfstijl wel fijn om te lezen, maar je manier van indelen niet fijn (zoals hierboven een aantal zinnen die eigenlijk aan elkaar geplakt zijn maar los van elkaar horen en je zou ook meer enters moeten gebruiken). Verder vind ik het wel heel erg op TWD lijken, vooral wanneer op het eind ook echt personages uit TWD tevoorschijn komen. Ik zou dan ook iets duidelijk vermelden dat dit een Walking Dead fanfiction is.
Maar ik ben wel benieuwd naar je verhaallijn! :slightly_smiling_face:

Bedankt! En ik had er inderdaad al boven gezet dat het gebaseerd is op TWD, maar geen spoilers e.d. bevat.

Ah oké, dat had ik nog niet gelezen! :slightly_smiling_face:

Leuk Tess! Verderr!!! (jep je hebt dus nog een volger) :hugs:

Dadelijk ga ik ook nog echt TWD kijken hahaha.
spannend!

Upje!

Up! Ik vind het echt een heel leuk onderwerp, maar even voor de duidelijkheid: dit verhaal gaat niet hetzelfde als TWD?