[Verhaal] Horror vakantie.

Hallo! Ik ben begonnen aan een verhaal en ik zou graag willen weten wat jullie er van vinden en of ik verder moet schrijven. Verbeteringen etc. zijn altijd welkom! Verder vind ik de titel niet echt leuk dus weet iemand een betere? x

Mirthe en Bianca zijn beste vriendinnen, beide 17 jaar en gaan samen met een reisgroep naar het Amazonegebied in Zuid-Amerika op vakantie. Maar de vakantie verloopt niet zoals ze gehoopt hadden…

Hoofdstuk 1. Op weg
‘Mirthe, schiet op!’roept Bianca naar me. ‘jahaaaa, ik kom al!’ schreeuw ik terug. Bianca loopt al dagen te stressen over wat ze mee moet nemen, of de boeking wel goed is gegaan en of we het vliegtuig niet gaan missen. Ik kan we om haar lachen, zij kwam met het idee om een tocht door de jungle te maken. Eerst lachte ik haar uit, maar toen ik zag dat ze het meende zei ik dat ik erover na zou denken. En ja, vandaag is het zover, We gaan 3 weken rondtrekken in de jungle. Eerst dacht ik bij jungle alleen aan bos met wat apen in de bomen, maar Bianca heeft een soort obsessie voor jungles gekregen en heeft me verteld dat er zoveel meer is. En ik geef toe, nadat ik wat plaatjes heb opgezocht leek het me inderdaad nog best indrukwekkend.

‘waaah!’ schreeuw ik, oh ja we zaten in het vliegtuig. Ik begin te blozen als ik zie dat er nogal wat mensen de hoofden mijn kant op gedraaid hebben. Maar Bianca schud me nog steeds door elkaar. ‘zo slaapkop, we gaan bijna landen!’ zegt ze lachend. ‘Bi, heb jij wel geslapen?’ zucht ik. ‘nou, een paar uurtjes maar.’ Zegt ze. Ik kijk haar grijnzend aan. Ze heeft er echt heel erg veel zin in, ze is ook echt wel toe aan vakantie. Ze heeft heel erg haar best gedaan om haar havo diploma te halen en ze heeft daarbij ook nog eens heel erg hard gewerkt voor deze vakantie. Ik heb er soms best wel tegen op gezien omdat ik mijn lieve Robin drie weken lang niet meer zie, normaal zien we elkaar om de dag. Maar gelukkig hebben we als afscheid een nogal ‘leuke’ nacht gehad. ‘dagdromertje Mirthe, we gaan landen, doe je gordel eens vast joh!’

Iemand? :blush:

Leuk!!
Schrijf verder :wink:

Leuk!

Ah, fijn om te horen (:

Leuk, maar denk aan hoofdletters aan het begin van zinnen en aan het begin van dingen die gezegd worden. Ook een paar keer op de enter knop drukken kan geen kwaad :slightly_smiling_face:

Verder!

Nieuw stukje!
‘Bianca, waar moeten we nu heen, jij wist dat toch zo goed?’ zeg ik boos. ‘Ja hallo, onze gids moet ergens met een bordje staan. Hoe kan ik nou weer weten waar?’ zegt Bianca. ‘En wat staat er op dat bordje dan?’ zeg ik boos. ‘Weet ik veel. Maar Mir, maak je nou niet zo druk. We zijn hier pas tien minuten.’ ‘oké, ik doe al rustig. Sorry hoor.’ Dit hebben we wel vaker, we noemen het een “miniruzie”, echt een grote ruzie hebben we nooit gehad gelukkig. ‘Mirthe, kijk daar staat een groep en een man met een bordje en ze zijn Nederlands!’ ‘Yes, Bi je bent geweldig!’ We knuffelen elkaar en lopen naar de groep toe. ‘Hallo, dat duurde lang!’ zegt de man. Ik kijk op mijn horloge en besef dat het wel meevalt maar goed, het zal wel. ‘Oké, nu snel naar de bus voordat we te laat komen!’ zegt de man. ‘Trouwens, ik ben Tim.’ ‘Hoe kan een mens zo lelijk zijn?’ fluistert Bianca naar me. Ik lach zachtjes en we lopen de bus in.

[Als we eenmaal lekker zitten en de bus begint te rijden kijk ik om me heen. Hé bah, allemaal mensen van rond de 50. Ik had van Bianca begrepen dat het vooral op jongeren gericht was. ‘Deze mensen zullen zich allemaal nog wel heel… jong voelen.’ Fluister ik tegen Bianca en ze knikt geërgerd.

Na een half uurtje rijden begint een vrouw achter ons tegen ons te praten. ‘Wat leuk dat ook jongere mensen geïnteresseerd zijn in oude bouwwerken en musea!’ ‘huh?’ zeg ik. Net als ik besef dat er wat fout is gegaan begint Bianca nogal luid te vloeken. Alle mensen in de bus kijken haar geërgerd aan. ‘Bi, hou je kop even!’ zeg ik sissend. Maar in plaats daarvan loopt ze haar stoel uit en begint de gids allemaal erge dingen te wensen. ‘Zou ik misschien mogen weten wat hier aan de hand is?’ zegt hij. ‘Ja! Had jij niet even met het stuk hersenen dat je hebt kunnen bedenken dat wij niet goed zitten hier! We zitten bij de foute groep en we gaan de andere kant uit dan we moeten. Stop nu want ik houd het geen seconde langer uit tussen al die oude taarten!’ Mensen beginnen te boos te mompelen maar de bus remt af bij een parkeerplaats. Ik schaam me heel erg voor Bianca, maar zo is ze en niemand zou de grote bek die ze heeft kunnen veranderen.
‘Ik heb net even met de mensen gebeld die door jullie nog op het vliegveld staan en die komen nu met een taxi naar het hotel. En jullie…’ Hij gooit onze koffers de bus uit. ‘jullie zoeken het maar uit!’ zegt de gids. En de bus rijdt weg.

Ik moet echt weten of mensen mijn verhaal ook lezen. Anders stop ik met posten, dus reacties zijn welkom!

Leuk,(: verder!

UUUUUUUUUUUP :astonished:

Leuk! ik ga je volgen als je meer gaat posten. :slightly_smiling_face:

Wij staan op de weg en de bus rijd weg. Bianca flipt helemaal en schopt heel hard tegen een steen aan, schreeuwt au, en begint weer te vloeken.
Bianca zit in elkaar gedoken op een steen als ik aan kom lopen. ‘Zó, ik heb even gebeld en alles komt goed.’ Zeg ik, en ze kijkt me vragend aan. ‘de gids zei dat het niks uitmaakte en het gebeurde wel vaker. Er zijn toch nog wat mensen die vertraging hebben en de gids heeft een taxi voor ons geregeld. Bianca glimlacht.

Hoofdstuk 2
Mike, onze gids, roept om dat we over een kwartier bij het hotel zijn. We zitten in een hele grote bus terwijl we in totaal toch maar met z’n tienen zijn. Het zijn allemaal mensen van rond de 20, onze leeftijd ongeveer dus. Bianca noemt alle namen nu al op, daar is ze echt goed in. Meestal weet ik namen pas na een paar dagen echt goed. Alle meisjes zijn: Lynn, Lucy, Lorijn, Anna en natuurlijk Bianca en ik. Lennon, James, Merlin en Alain zijn alle jongens. ‘Merlin, is écht hot!’ Fluistert Bianca tegen me. Ja, alle jongens zijn knap maar Merlin is gewoon perfect. ‘ja hé!’ fluister ik terug. ‘Jij hebt Robin Mir, hij is van mij!’ gilt ze iets te hard. James kijkt om en knipoogt naar ons. ‘Heren, we hebben meiden in de meerderheid dus voor iedereen één. Maar voor deze man zijn er natuurlijk twee beschikbaar. Ik heb alvast die blondine hier achter me, ik weet dat ze me leuk vind!’ zegt Lennon. Iedereen begint te lachen waarnaar alle jongens wilde verhalen aan elkaar vertellen over meisjes die ze ooit “hebben gehad”. Merlin is de enige die rustig zit en af en toe een beetje meelacht. ‘Mir, Mer kijkt de hele tijd naar je!’ Ik kijk Merlin aan en hij kijkt snel weg. Op een gegeven moment heb ik zijn blik en hij glimlacht, ik glimlach terug.

‘Shit, ik ben mijn stijltang vergeten!’ gilt Bianca. ‘Gebruik die van mij maar. Zal je vast nodig hebben, wil je apen gaan versieren?’ zeg ik. ‘Nee, de olifanten natuurlijk. Schat, we hebben zoveel knappe jongens in onze groep en ze zijn allemaal single geloof ik. Daar ga ik van profiteren natuurlijk.’ Zegt ze. ‘Wou je de stekker in een boom steken dan?’ zeg ik lachend. Ze houd een zonnepaneeltje met aan de onderkant een soort stopcontact omhoog. ‘Ik heb overal aan gedacht Mirthe, ik kan hem aan mijn rugzak vastmaken zodat telkens als ik in de zon loop dat ding oplaad. ‘juist ja.’ Zeg ik. ‘We hebben een minibar.’ Zegt Bianca en ze houd een flesje met heel sterk spul omhoog.

hmm, ik vraag me af of mensen mijn verhaal echt volgen. :dry:

niemand leest, slotje!!

Verder! En er komen vanzelf wel mensen op je verhaal af als je gewoon upt zodat je verhaal op de eerste pagina blijft staan en mensen hem lezen. Of geduld hebben, kan ook.

oké, ik ga nog wel eens stukje verder.

go on (: