Verhaal; "Holiday horror." - Doorgaan?

Alicia gaat met haar allerbeste vriendin tot in den eeuwigheid op vakantie naar Frankrijk.
Zoals het er uit ziet blijkt het een fantastische vakantie te worden! Maar dan ontdekt
Roos iets wat de eigenaar van de camping geheim had willen houden, Roos vertelt
Alicia het in vertrouwen en samen gaan ze op onderzoek uit. Maar dan komen ze in een
kat en muis spelletje terecht waar ze niet zo makkelijk uit komen als ze denken …

Holiday horror.

Hoofdstuk 1
“Roos met mij!.” Schreeuwt Alicia in de telefoon, ze wil nog even de laatste dingen bespreken
voordat ze samen op vakantie gaan! Ze heeft er zó ontzettend veel zin in, voor het eerst
in jaren gaan ze naar het buitenland! Ze gaan naar een camping in de buurt van een groot
kasteel in Frankrijk. “Hoho! Ik hou graag nog een paar jaar een goed trommelvlies. Wist je
namelijk dat het kan scheuren bij te harde geluiden?” zegt Roos. Dat is nou precies Roos
altijd bezig zijn met medische kwaaltjes en andere dingen. “Haha, zal wel.” Lacht Alicia.
“Ik wilde alleen even weten hoeveel pyjama’s jij meeneemt.” Zegt Alicia. “Ik weet, het klinkt dom
maar m’n moeder zegt dat ik er 3 moet meenemen, dat dat genoeg is voor 2 weken maarja. Dadelijk
raken ze vies ofzo. Hoeveel neem jij er mee?” Aan de andere kant blijft het even stil.
Daaruit merkt Alicia op dat Roos even haar koffer checkt om het zeker te weten.
“Uhm, even kijken.” Ze hoort wat geruis. “Ik neem er 4 mee!.” Zegt Roos uiteindelijk.
“Okee, dan weet ik dat ook meteen! Dank u zeer.” Grinnikt Alicia.
“Kom je vanaaf nog even op msn?” vraagt Roos “Yep.” Zegt Alicia en dan hangt ze op.
Ze moet nog even naar het dorp, volgens haar moeder heeft ze te weinig “sokken” als of
je die nodig hebt in Frankrijk, maarja beter als de hele dag thuiszitten en wachten. “Doei mam!
Ik ga even he.” Roept Alicia. “Jaja, ga maar snel!” hoort ze haar moeder nog zeggen.
Alicia fietst hard door, het is al half vijf en de winkels gaan zo dicht. Als ze ook nog even bij haar
lievelings winkel binnen wil kijken voordat ze gaan, dan moet ze snel zijn!
“Alicia!.” Hoort ze opeens achter zich. Als ze omkijkt ziet ze dat het Amy, haar andere beste
vriendin is. Ze stopt even om met haar te kletsen en fietst dan weer door.
“Daag! We smsen he!.” Roept Alicia nog naar Amy. “Zéker wel.” Roept Amy.
Alicia grinnikt, Amy moet altijd ergens de klemtoon op leggen.

Nadat ze het goedkoopste paar sokken in het dorp heeft gekocht gaat ze nog even langs bij
“Mia’s Accessoires.” Haar lievelingswinkel. Overal om haar heen glinsteren oorbellen,
kettinkjes en edelstenen. Ze pakt een vriendschapskettinkje op, er zitten 2 steentjes op
een roze en een witte. Samen is het een hartje maar als je het uit elkaar haalt dan heeft de ene
het roze steentje en de ander het witte. Alica beslist dat dit het perfecte cadeau is voor Roos
om op vakantie te geven! “Deze alstublieft.” Zegt Alicia tegen het verkoopstertje.
Het is nog een jong meisje, en je kunt zien aan de slordigheid dat ze het werk nog niet lang doet.
“Dankje!.” Roept Alicia. “Graag gedaan hoor.” De stem van het meisje bibbert een beetje,
ze zal we nerveus zijn, bedenkt Alicia. Misschien is het haar eerste dag.

Wat vinden jullie ervan? Doorgaan? Tips zijn trouwens welkom :wink:

?

Ik vind het wel een leuk verhaal, ben wel benieuwd hoe die verder gaat

^dankje!;
nieuw stukje;
Hoofdstuk 2.
Haar moeder was te lui geweest om echt te koken, dus aten ze voor de laatste keer friet.
Vanavond om half negen rijden ze samen aan naar Frankrijk! Onder het eten zat Alicia bijna
te stuiteren, zoveel zin heeft ze erin. Vanavond eten ze ook samen met de familie
de Wit. Zodat als ze klaar zijn ze niet meer langs hun huis hoeven te rijden.
Alicia kon het toch niet laten en gaf het kettinkje meteen aan Roos na het eten!
Ze vindt het prachtig, zegt ze tegen Alicia. “Haha, nou ben ik al bij je, dus nou hoef ik ook niet meer op msn.” Zegt Roos. “Zal je moeder zeker wel blij mee zijn!.” Grinnikt Alicia, Roos moeder is nog erger
als Roos zelf wat ziektes enzo bevat. “Ik ga nog even op hyves oke?” hoort ze Roos zeggen.
“Yep!.” Antwoordt Alicia. “Omg Alice!.” Roept Roos, dat doet ze alleen als iets écht de moeite waard is.
“Wat?” vraagt Alicia vol opwinding. “Rick heeft eindelijk teruggekrabbeld!.” Zegt Roos.
Alicia doet voor haar vriendin als of dat het beste van de hele wereld is, terwijl toch echt duidelijk
is dat Rick op Amy valt en niet op Roos. “Wat typt hij?” vraagt ze. “Roos, kan je me alsjeblieft met
rust laten? RICK.” Zegt Roos met tranen in haar ogen. “Wat een lul!.” Roept Alicia verontwaardigt uit.
Zelf heeft ze nog nooit een vriendje gehad ook al is ze 14 maar ze voelt hoe het moet zijn voor Roos.
“Pff, hij is me niet waard ik ga helemaal los in Frankrijk.” Grinnikt ze, en direct kijkt ze op haar horloge. Het is al acht uur, nog een half uur en dan gaan ze al! Beneden roept Alica’s moeder al
“Meiden, ga vast je spullen in de auto zetten. Dan kunnen we nog even kletsen samen.”
roept ze. “Ja!.” Roepen ze allebei tegelijk.

verderrr :grinning: superleuk!

haha dankje!

Doe maar veder ;]

ik ben nog niet zo ver, dus het duurt even hoofdstuk 3 :blush:

In de auto is het zo saai dat ze alle twee in slaap zijn gevallen,
behalve slapen, auto’s kijken en tien kilo aankomen van al het snoep dat ze uit verveling
zijn gaan eten hebben ze niks kunnen doen. Maar dat is ook niet verassend voor een auto rit.
In de auto van Alicia hangt zo’n spanning dat er elk moment ruzie uit kan barsten,
volgens haar vader let haar moeder niet op en vise versa. In de auto van Roos is het een stuk
rustiger, we noemen hun altijd familie de wit maar eigenlijk bestaat de familie alleen uit Roos
en haar moeder. Haar vader is weggegaan toen ze nog maar 2 jaar was, hij kon het niet aan
om een kind te hebben. Dat vertelde Roos haar tenminste. En toen, kort samengevat
waren ze er! Na 10 uur in de auto zitten. Voor een camping is het echt prachtig!
Wat Alica kon zien waren er ongeveer 3 zwembaden in totaal! En overal stonden
allemaal tentjes en huisjes door elkaar. Meteen toen ze binnen kwam viel haar het grote
standbeeld op. Haar vader wilde natuurlijk metéén een foto van haar als ze ernaast stond.
“Nog een Alicia! Kom op nou. Als je later groot bent dan wil je toch zien hoe je er vroeger uit zag?”
haar moeder knikt er ook nog zo mooi bij, en net nog in de auto…
Ik wrijf zachtjes met mijn hand over de textuur van het standbeeld, heel raar
maar het lijkt hol te voelen. Ik roep Roos erbij. “Moet je voelen, dat is toch raar.?”
maar net als ze dat wil doen roept mijn vader dat we ons moeten melden bij de receptie.

We hebben namelijk een tent gehuurd en we wisten niet wanneer we er nou precies in mochten.
“Ja uhm, de tent is klaar voor gebruik. Gangpad E5 2de tent.” Zegt het meisje van de receptie.
Ze moet nog aardig jong zijn, ongeveer 25 maar voor die leeftijd ziet ze er erg oud uit,
ze draagt ook nog eens een mantelpakje en dat maakt het er niet beter op. Ik ga bij Roos en haar
familie staan want die zijn al klaar, gelukkig zitten ze naast ons! Want ik heb dus echt geen zin om
elke keer de hele camping door te lopen. “Wat gaan we vanavond eigenlijk eten?” vraag ik,
als ik weer bij pap sta. “Tjaa, we zijn in Frankrijk he. Dus dan moeten we maar genieten
van een franse baguette.” Zegt pap, en hij laat zijn bulderende lach horen. Roos moet het hebben
gehoord want ze komt bij ons staan. “Die komen oorspronkelijk uit Oostenrijk hoor.” Lacht ze
“Of was het nou Zwitserland?” ze trekt een verbaasd gezicht. “Haha, i don’t know.” Zeg ik tegen haar.

Ik zie mijn moeder nog een praatje maken met de receptioniste, dan zwaait ze haar uit en proberen
we onze tent te zoeken. Dat is nog best moeilijk, want alle huurtenten zijn precies hetzelfde.
Hadden ze toch maar beter een staanplaats kunnen kopen, dan was de tent tenminste uit elkaar
te houden! “Mogen we zwemmen?!” als een klein kind zo blij vraag ik het ze.
Roos komt er ook meteen bij staan en samen gaan we springen. “En die zijn dan veertien.”
zeggen de ouders van Roos. “Yep dat zijn we!.” Zeg ik.

doorgaan?

Je schrijft een beetje vervelend.
Ik zal een voorbeeld geven

“Hoi” zegt Jantje. “Hoi” zegt Piet. “Hoe is het?” zegt Piet.

In plaats daarvan kun je het zo doen:
‘Hoi’ zegt Jantje.
‘Hoi’ antwoord Piet. ‘Hoe is het?’

Ook maar 1x ’ doen als iemand wat zegt.
Dat leest een stuk prettiger.
Verder heeft je verhaal wel potentie, ben benieuwd hoe het verder gaat.
Oh en BTW een uitroepteken heeft dezelfde functie als een punt. zet dus geen punt na een uitroepteken AUB:P

Leuk verhaal =]
Gebruik wel even je spellingscontrole… En wat andisayWHATEVER zegt.

Haha dankjewel! Ik zal er voortaan op letten :wink:. dadelijk nieuw stukje [a]

Hoofdstuk 4
Bij het zwembad aangekomen zijn we meteen onder de indruk! Het is echt prachtig
en super groot voor een camping. Wel is het er erg druk en ze besluiten dat ze eerst gaan zonnen
om hun spierwitte tintje bij te werken. Want ook al klinkt Alicia erg buitenlands,
het is toch een meisje met blond haar, blauwe ogen en dus ook een witte huid.
Roos is niet heel anders, met haar Rode haar en Groene ogen is ze ook blank en verbrandt
ze ook nog eens snel als ze in de zon gaat! In het zwembad ziet ze ouders met kinderen,
meisjes, jongens en zelfs een ouder stelletje dat samen aan het zwemmen is.
Het ziet er heel schattig uit, maar dan valt het ook van Roos op een rare man.
Hij loert erg om zich een en heeft een voorwerp in zijn hand, Roos negeert het.
Ze heeft te vaak sherlock holmes gelezen waardoor ze altijd denkt dat ze iets ziet
terwijl het toch niet waar is. En trouwens, Alicia ziet ook niks dus erg zal het wel niet zijn.
Roos ontspant zich en pakt een blikje cola uit de tas die ze hebben meegenomen,
eigenlijk moet je iets kopen bij de kantine die bij het zwembad zit maar er is geen
badmeester in de buurt dus bang zijn ze niet dat ze gesnapt worden.
“Ga je mee zwemmen?” hoort ze Alicia vragen. “Het is niet zo druk nou.”

Eenmaal in het zwembad kan Roos de man niet uit haar hoofd zetten,
hoe hij deed. Hoe hij eruit zag. Dadelijk is hij wel iets slechts van plan! De andere gedachte
in Roos haar hoofd zegt; “Jah hallo! Jij denkt altijd bij iedereen dat hij of zij slechte
bedoelingen heeft. Het is vakantie! Geniet en zet het uit je hoofd.”
Ze besluit erna te luisteren!

In het zwembad zijn een paar jongens aan het overgooien met een bal. Ze mogen mee doen
van ze. Roos is in topvorm en de jongens hebben moeite om haar ballen te vangen,
terwijl Alicia juist heel rustig doet en sexy haar haar heen en weer zwiept.
De jongens hebben duidelijk oog voor haar want zo goed als ze eerst overgooiden
zo slecht deden ze het nou. Behalve een jongen, Ryan. Roos vindt hem meteen de leukste!
Hij heeft licht blond haar en een gebruinde huid, wat erop wijst dat hij hier al langer is als vandaag.
Ook heeft hij mooie groene ogen met lichtbruine spikkeltjes erin.
Ryan gooit steeds vaker naar Roos en Roos steeds vaker naar Ryan.
De anderen beginnen zich er mee te bemoeien; “Als jij romantisch over wilt gooien,
dan koop je zelf maar een bal.” Roepen de jongens naar Ryan en ze geven elkaar een high five.
Ryan gooit op een onverwacht moment naar een van de jongens. “Tja, dan moet je wel opletten
he. Anders krijg je dit.” Roos moet lachen en Alicia doet mee. De jongen weet niet meer wat hij moet
zeggen en houdt met een rood hoofd z’n mond dicht.
“Wij gaan!.” Hoort Roos, Alicia zeggen. “Er staat een Franse baguette op ons te wachten.”
grinnikt ze en ze geeft de jongens een knipoog. Misschien is het wel beter zo, ze moeten niet denken
Dat ze hopeloos onder de ban zijn van ze.

reacties :]

Hoofdstuk 5
Onder het eten denkt Roos nog even terug aan het zwembad, Ryan is echt super leuk.
Hoe langer ze over hem na denkt hoe leuker ze eigenlijk vindt. “Hey t was wel erg
gezellig in het zwembad, of niet?” zegt haar moeder opeens en ze geeft haar een knipoog.
Roos wordt rood en begint snel aan haar baguette. Dan ziet ze opeens dezelfde man weer,
de man die zo raar deed bij het zwembad.
Alleen nu heeft hij een lange zwarte jas aan, wéér valt niemand hem op maar Roos wel.
“Ik moet even naar de wc.” Verzint ze en ze vlucht snel weg, de kant van de wc’s op.
Maar onderweg stopt ze en draait ze om, ze komt langs een klein parkje wat ook bij de camping zit
en verschuilt zich achter een grote boom. Ze zit nu ongeveer 20 meter van de man af en ze ziet
dat hij achter de bosjes, waar ze hem net ook al zag zitten, een klein pakketje in z’n handen heeft.
Hij heeft niks door en gaat door met zijn werk. Vloekend zegt hij iets in zichzelf. Waarschijnlijk lukt
het hem niet om het pakketje open te krijgen, denkt Roos.
De man stopt het weer in zijn zak, als hij rustig de camping overkijkt ziet hij dat iedereen druk bezig
is met zichzelf. Hij steekt zo vlug als hij kan gangpad E5 over, en begeeft zich richting de receptie.

Roos volgt hem en ziet dat hij het bordje van openingstijden dat bij de receptie hangt bekijkt.
Roos probeert nog iets dichterbij te komen, maar dan kijkt hij opeens om! Roos bukt zo snel als
ze kan en hoopt dat hij haar niet gezien heeft. De man heeft niks door en gaat door met
bestuderen, Roos haalt opgelucht adem. Dit maal is hij van me af, maar ik weet dat je iets verbergt
denkt Roos.

Roos kruipt op haar knieën door het gras en begeeft zich terug naar gangpad E5.
“Dát duurde lang zeg!” roept Alicia, en ze geeft haar een knipoog.
“Weet ik iets niet?”. Nee, je weet inderdaad iets niet! Maar het heeft niks te maken met Ryan
of wat je ook denkt! Denkt Roos. “Nou ja.” Zegt Alicia en ze buigt zich over het toetje,
Roos is zo lang weggebleven dat iedereen zijn of haar baguette al op had behalve Roos
zij begint er nu aan. Dan valt haar moeders oog op haar knieën! Hoe kon ze dat nou vergeten!
“Hoe kom je daar toch aan?” vraagt haar moeder verschrikt.
“Oh, onderweg ging ik rennen, alleen toen struikelde ik over de wortel van een boom.”
zegt Roos, ze verbaast zich dat het zo makkelijk gaat.
Nadat Roos haar baguette en haar toetje heeft opgegeten gaan ze meteen slapen.
De lange reis heeft ze allemaal uitgeput.

Hoofdstuk 6
Als Roos wakker wordt, dan pakt ze haar boek en leest ze altijd een paar bladzijdes.
Dit doet ze om goed wakker te worden! Alleen nou ging het iets anders,
Roos was dood op en wilde zich nog een keer omdraaien toen … ze iets onder
haar kussen voelde. Ze pakte het eronderuit en opende het.
Het was een klein, verfrommeld briefje. Wat ze zich kan herrineren lag het gisteren
nog niet onder haar kussen! Met een angstig gevoel opent ze het;

Ik weet niet wie je bent, maar laat me met rust!
Zo niet dan weet je wat er te wachten staat.

Roos ontdekt dat haar vader en moeder buiten al aan het ontbijten zijn,
ze vinden het leuk om sommige dingen ook als “gezin” te doen.
“Goedemorgen!” roept Roos naar ze en loopt daarna meteen door.
“Goedemorgen lieverd! Waar ga jij nou weer naar toe?” vraagt haar moeder
meteen.
“Alicia had nog iets laten liggen bij me, ik breng het even terug!”
“Oke dan, maar eet dadelijk nog wel iets!”

Nou, daar kwam ze een keer makkelijk vanaf. Ze weet dat ze het aan iemand moet vertellen,
en Alicia lijkt haar nog de persoon waarbij ze het kwijt kan.
Roos loopt de tent van Alicia’s familie binnen en loopt door naar het gedeelte waar
Alicia ligt.
“Alice, ik moet je iets vertellen.” Begint ze.
Alicia maakt een geluidje en draait zich weer om.
Roos kijkt wanhopig rond. “Alicia! Alsjeblieft wordt wakker.” Roept ze nou harder.
“Hè? WAT?” vraagt Alicia.
“Ik moet je echt iets belangrijks vertellen!” zegt Roos.
“Het is allemaal begonnen bij het zwembad!”
“Nou vertel op dan!” Alicia is meteen klaar wakker en gaat recht op zitten op haar matras.
“Oke, maar je moet beloven dat je het aan niemand verteld!” zegt Roos op haar hoede.
“Ze geloven me toch niet.”
“Oke ik zeg het tegen niemand!” zegt Alicia ongeduldig, ze wil nu graag horen wat
haar vriendin te vertellen heeft.
“Toen wij bij het zwembad waren zag ik een rare man lopen. Hij viel echt supererg op
en ik vertrouwde het niet helemaal.” Zegt Roos. “Nou, toen zag ik gisteren die man weer
lopen en ben ik hem gaan volgen!”
“Dus dat naar die wc gaan was helemaal niet waar!” roept Alicia verontwaardigt uit.
En met een frons zegt ze: “Ik dacht nog wel dat je naar Ryan was.”
“Nee dus.” Zegt Roos een beetje geïrriteerd. “Mag ik mijn verhaal nou afmaken?”
“Sorry hoor.” Zegt Alicia, en verder houdt ze haar mond dicht.
“Ik heb die man dus gevolgd. En ik zag dat hij naar het bordje bij de receptie tuurde.
Toen hoorde hij me denk ik, want hij keek om.” Zegt Roos. “Ik dook achter de bosjes
en ik dacht dat hij me niet had gezien, alleen nou vond ik dus vanmorgen dit briefje onder mijn kussen.” Roos geeft Alicia het briefje. Als ze het heeft gelezen zegt ze: “Dan weet je wat je te wachten staat? Ik snap er niks van.”

Hey! Ik schrijf nog niet zo lang en als je tips hebt mag je ze altijd geven!
x

Je gebruikt een beetje veel uitroeptekens, en meer enteren zou het fijner maken om te lezen.

Okee, bij het volgende stukje zal ik erop letten! En bedankt voor je tip he!
Ik heb er veel aan :wink:. Vinden jullie het verhaal eigenlijk wel leuk? Dit gedeelte is namelijk nog een beetje saai, vanaf hoofdstuk 8 wordt het pas spannend.