Ik ben ooit aan dit verhaal begonnen en heb een deel geplaatst, maar was hier niet tevreden over. Heb dingen verandert en ben eigenlijk deels opnieuw begonnen met schrijven.
-----------------------------------------------------------------------
[i]Wat verlangde ik er naar… Iemand die mij wel leuk vond en mij wilde hebben. Wat verlangde ik er naar dat iemand mij nam zoals ik ben, met mijn verleden en problemen. Iemand die mij begreep, begreep wat ik doormaakte. Maar niemand wist het, niemand wilde het weten of ze zagen het gewoon niet.
17 jaar en nog geen relatie gehad. Zelfs geen enkele jongen die een poging deed tot. Was ik zo lelijk? Oke, misschien was ik niet perfect. Misschien moest ik mode bewuster worden, of misschien… was ik toch echt lelijk? Misschien was ik wat verlegen? Ik durfde eigenlijk geen jongens aan te spreken en staarde snel naar de grond. Misschien… ? Ik wist niks zeker. Het leven was zo makkelijk nog niet. Ruw werd ik uit mijn gedachtes gestoord door een por in mijn zij. ‘He, dagdromer!’ Grinnikte Lisette, een van mijn beste vriendinnen. ‘Zou je niet even opletten wat onze wiskunde lerares te vertellen heeft?’ Ja, dat is waar ook. Ik zat in de klas. Om mij heen zaten Lisette, Anne en Mischa, mijn beste vriendinnen. Ik kende ze al sinds de eerste klas van de Havo. Op het moment zaten we in de 5de klas, ons examenjaar. Het was altijd gezellig met hun en trouwens ook met de rest van de klas. We waren een hechte groep. Even lette ik op de les wiskunde, maar al gauw was ik weer in gedachten verzonken. Wat konden mij wortels, kwadraten en lineaire verbanden interesseren? Je had ze nergens voor nodig, helemaal niet als je communicatie wilde studeren. Ik kon mijn gedachtes beter af laten dwalen naar andere dingen. Wat verlangde ik naar liefde… echt liefde. Of alleen gewoon naar de aandacht. Maar oh, wat was ik daar ook bang voor na alles wat er gebeurd was…
‘Hay!’, riep ik. Er werd niet gereageerd in het grote lege huis. ‘Nou, dan niet…’ mompelde ik. Jullie hebben vast nog geen idee wie ik ben? Nou, Chayenne, aangenaam kennis te maken. Ik woon in een rustig dorp buiten de grote stad. Mijn ouders zijn zakenmensen, wat ze doen… i don’t know. Eerder gezegd: I don’t care. Ze verdienen veel geld en zijn vaak weg. Buiten mijn naam en huis om ben ik niet zo duur, eigenlijk heel onzeker. Dat is ook mijn probleem. Ik kijk als een berg op tegen alles en iedereen, terwijl ik door mijn geld dit makkelijk zou kunnen omdraaien. Ik ben echter niet zo fashionable aangelegd. [/i]
-----------------------------------------------------------------------------
Graag reacties en tips!