Dit verhaal gaat over vier meisjes die op dezelfde verdieping wonen in een flat. Ze hebben allevier een appartement op de vierde verdieping. De flat is nieuw gebouwd dus ze kennen elkaar allemaal niet. Lees maar verder! Ik schrijf telkens over een van de vier meisjes. Nu komt het verhaal van Jackie.
Jackie
Jackie zette haar koffers neer in het nieuwe appartement. Aandachtig keek ze rond. De huiskamer was niet groot en nog heel kaal. Jackie wist niet wat ze ervan moest denken. Haar moeder daar in tegen was door het dolle heen. “Oh, wat is het mooi! In het echt is het zelfs leuker dan op de foto.” Jackie’s moeder fladderde door de kamer van de ene naar de andere hoek. “Mam, doe niet zo stom!” Jackie liet een geërgerde zucht ontsnappen. “Ik ga naar mijn nieuwe slaapkamer.” Jackie sjorde haar koffer mee en deed de deur van haar nieuwe kamer open. Jackie kon haar ogen niet geloven. De woonkamer was dan nog kaal en saai, haar nieuwe slaapkamer was heel anders. In Jackie’s kamer stond een groot tweepersoonsbed, een hardloopmachine, en overal posters van bekende voetballers. Jackie was namelijk gek op voetbal. Al haar hele leven wil Jackie alleen maar voetballen, voetballen en nog meer voetballen. Jackie had ook eigenlijk meer jongens dan meisjes als vrienden. Veel meisjes vonden dat wel handig, maar Jackie niet. Tuurlijk was ze wel eens verliefd geworden op een jongen. Alleen zag die jongen haar meer als een vriend. Chris heette hij. Eigenlijk voelde Jackie nog steeds wat voor hem, maar Jackie was verhuist en woonde nu hier. Ze keek verwonderd om haar heen. Nee, Chris was verleden tijd. Ze ging het fijn hebben hier. Al wist ze niet echt waar ze moest beginnen.