[Verhaal] Het meisje met de blauwe ogen

Na een paar mislukte pogingen,
begin ik toch maar weer met een verhaal :wink: Enjoy!

Synopsis
Als Julie in haar achtertuin een meisje ziet, begint ze te piekeren. Wie is dat meisje?
Maar het blijft niet bij die ene keer. Ze komt het meisje telkens weer tegen. Haar ouders en vrienden geloven haar niet. Ze zeggen dat ze gek is. Totdat…

Hoofdstuk 1
Ik kijk door het raam naar buiten. Het is een koude novemberdag.
Een beweging in de tuin trekt mijn aandacht. Wat was dat?
Het lijkt wel alsof er iemand bij de rand van de tuin loopt, waar de tuin overgaat in bos.
Ik ga naar beneden. Snel schiet ik mijn sneeuwlaarzen aan.
Voorzichtig doe ik de klink van de achterdeur naar beneden.
Ik loop een stukje de tuin in. Ik schrik als ik opeens oog in oog sta met een meisje. Zij kijkt mij net zo verschrikt aan.
“Wie ben je?” vraag ik.
Ik krijg geen antwoord, enkel twee grote blauwe ogen die me aanstaren.
“Wie ben jij?” herhaal ik: “Wat doe je hier?”
Weer antwoordt ze niet en ze wendt haar ogen af
Dan draait ze zich om en snelt weg. Ik kijk haar na tot ze tussen de bomen verdwijnt. Had ik erachteraan moeten gaan?
Ik wacht nog een tijdje. Bewegingsloos sta ik in de kou. De tuin is prachtig, alles is wit van de sneeuw.
Stap voor stap loop ik in de richting waarin ze verdwenen is. Ze heeft geen spoor achtergelaten, omdat daar geen sneeuw ligt.
Mijn tenen voelen bevroren aan en ik ril van de kou, ondanks mijn dikke trui.
Ik denk iets te zien glinsteren
“Julie!” klinkt het vanaf het huis.
Mijn moeder staat bij de achterdeur. “Kom!”
Ik zucht. Ik kijk nog even naar de grond. Wat ik net dacht te zien, kan ik nu niet meer ontdekken.
Gehaast ga ik weer naar binnen. Mijn moeder houdt niet van wachten en daarbij heb ik geen zin om kou te vatten.
“Wat stond je daar nou te doen? Dek de tafel eens,” moppert mijn moeder als ik de keuken binnen stap.
Ik zucht en pak een, stapel borden uit de kast, die ik netjes op tafel zet.

Ik moest aan boek denken die ’ Het meisje met de groene ogen’ heet :grinning:

Hm oke ken ik niet… waar gaat dat over dan? Want als het erop gaat lijken :flushed: :cold_sweat:

Niet je verhaal, maar je titel, haha !

Hahaa ik moest ook aan dat boek denken jaa

Enne Whatever: goed dat je ook met een verhaal begonnen bent!! :upside_down_face:
Volgerrr :hugs: