(verhaal) Grandioos Goud

Hallooooo! :kissing:
Dit is mijn tweede verhaal hier op girlscene. Ik zal hieronder even kort vertellen waar het over gaat:

Lola wordt thuis altijd onderschat. Haar oudere zus, Juliette, is thuis de stralende ster. Juliette is perfect. Ze is knap, haalt goede cijfers en atletisch. Naarmate Lola ouder wordt, wordt ze steeds jaloerser op haar grote zus. Lola wil net zoals Juliette zijn en streeft naar het onmogelijke, perfectie. Als ze op een dag Juliettes kamer insluipt om make-up en kleren van haar te lenen, vindt ze een flesje met een gouden vloeistof erin. Ze steelt het flesje en als ze het op haar gezicht smeert, krijgt ze per ongeluk wat binnen van de vreemde vloeistof. Voor ze het weet wordt ze net zoals haar zus. Ze besluit het middel te blijven drinken. Maar wat gebeurt er als haar zus ontdekt dat Lola haar wondermiddel slikt. En wat is het precies voor spul? En wat doet het met je?

Genre: fantasie

Ik hoop dat jullie het wat vinden.
xxx

Proloog

‘Daar is het dus.’ De stem van Juliette galmt door mijn hoofd. Alsof ze het honderd keer hehaalt. Ik draai me met een ruk om. Het flesje verberg ik achter mijn rug.
‘Wat is waar?’ vraag ik en probeer onschuldig over te komen. Al weet ik dat ze het al gezien heeft.
‘Doe nou niet alsof je van niets weet, Lola. Ik heb je al lang door. Ik moest het alleen nog bewijzen,’ zegt ze en komt dichterbij. Haar hand verdwijnt achter mijn rug en al snel is het flesje amper èèn centimeter verwijdert van mijn ogen.
‘Kom niet aan de dingen waarvan je niets weet, anders krijg je problemen.’
‘Waar heb je het vandaan?’ vraag ik.
‘Haha, alsof ik dat jou zal vertellen. Zo naief,’ zegt ze lachend en neemt een slok. ‘Doe geen stomme dingen en blijf hiervan af, of anders…’ Ze verdwijnt uit de badkamer en laat mij verbijsterd achter.