[verhaal] Going to Engeland | 1D

Algemene inleiding.
De drie meisjes Miranda Britney en Lisa gaan samen naar Engeland. Zij deden mee aan een talentenjacht en braken hiermee door.
Op een dag gaan de 3 meiden uit. Een jongen genaamd Harry Styles daagt hen uit. Hoe zou dat gaan aflopen voor de meiden?

Ik word wakker gemaakt door mijn wekker. Ik sta met een glimlach op. Vandaag is het de dag. De dag dat we naar Engeland gaan. Ik pak mijn kleren die ik gister avond al klaar had gelegd. En nu even de dames wakker maken. - Britney.

001
‘’Wakker worden slaapkoppen!’’ schreeuw ik. Lisa gaapt en draait zich om. Miranda slaapt gewoon weer verder. Ik pak mijn telefoon en zet keihard een liedje op. Miranda schrikt wakker en zegt: ‘’JA JA, IK BEN AL WAKKER!’’ Miranda springt op Lisa en zegt: ‘’ OH LISA, WAKKER WORDEN! WE GAAN NAAR ENGELAND HET IS ZO VER WAKKER WORDEN JOEHOEEE!’’ Lisa mompelt iets en word rustig wakker. Miranda springt van het bed af en rent naar de kledingkast van mij. ‘’ Oh, ik ga dit aantrekken!’’ Ze houd een bloemenprint topje tevoorschijn met een baggy broek. Ik was al een hele tijd aangekleed, dus ik hoef niks te pakken. Lisa staat rustig op en loopt ook naar de kledingkast. Ze pakt een shirt met erop: JACK WILLS. En Lisa pakt ook een broek waar ook JACK WILLS op staat. Miranda en Lisa trekken de kleren snel aan en pakken een borstel. Ik zit gewoon rustig de Meidenmagazine te lezen op bed. Want ik ben inmiddels al klaar. Oh, eigenlijk nog helemaal niet klaar. Ik pak snel mijn cd in en prop die in mijn overvolle koffer. Ik zie dat Miranda en Lisa ook klaar zijn, dus ik vraag maar: ‘’ En, zijn jullie klaar?’’ Ze beantwoorden alle twee tegelijk: ‘’ Ja, wij zijn klaar!’’ ‘’ Oke, dat is dan goed, pak jullie koffers want mijn vriend Ralf brengt ons naar het vliegveld.’’ Miranda en Lisa pakken tegelijk hun koffers en gaan naar beneden. Ik pak nog wat te drinken en te eten. Opeens hoor ik luid getoeter en loop naar de deur. Daar staat Ralf met zijn mooie auto. Hij zegt: ‘’Hey, meiden zal ik jullie met de koffers helpen?’’ En hij loopt het huis binnen. Daar pakt hij mijn koffer en zegt dan: ‘’ Zo, heb jij bakstenen meegenomen Brit?’’ Ik bloos en zeg dan:‘’Nee hoor, alle spullen die belangrijk zijn.’’ Intussen loop ik naar de auto waar we omringt worden door fans. Miranda en Lisa volgen. Als ik eenmaal in de auto zit met mijn vriendinnen, doe ik mijn gordel om. Ralf pakt de laatste koffer en doet hem in de achterbak. Hij gaat zitten, pakt het stuur beet en start de auto. Lisa zegt: ‘’WOEHOE, op naar Schiphol!’’ Ralf glimlacht en Miranda en ik lachen. Ik pak mijn telefoon en tweet: ‘’Op naar Schiphol, en dan naar Engeland met schatjes!’’ Na een paar minuten rijden, zijn we op het vliegveld. Ik kijk uit mijn raam en zie hoe groot Schiphol is. Miranda die naast me zit zegt: ‘’ Wow, we zijn er meiden. Wij samen, hier op Schiphol. Op weg naar Engeland. Lisa zit rustig achter haar telefoon muziek te luisteren, totdat Miranda opeens Lisa een duwtje geeft. Lisa kijkt naar buiten en zegt: ‘’ WAUW, Schiphol here we come!’’ Ralf stopt op een parkeer plaats. ‘’ Zo meiden, hier zijn jullie dan. Uitstappen maar!’’ We doen onze gordel los, en stappen tegelijk uit. Ik pak mijn koffer en zwaai Ralf uit. Lisa en Miranda zwaaien mee. Ralf start de auto en zwaai ook naar ons en roept: ‘’Doei meiden veel plezier!’’ En hij rijdt weg.

Succes met je verhaal. :slightly_smiling_face:
(ik interesseer mij helaas niet in One Direction, dus dit spreekt mij niet aan).

Even wat tips (opbouwend bedoeld):
-Je schrijft twee keer achter elkaar samen; het is vrij duidelijk in de eerste zin dat ze al samen waren. Je kan ook schrijven: Zij deden mee aan een talentenjacht en braken hiermee door. (of zoiets).

• Getallen tot en met twintig schrijf je languit.
  • Daagt hen uit; hun is bezittelijk, met een paar uitzonderingen na.
  • ‘Krijgen de meiden iets met One Direction?’ ; ik vind dat je hier al veel ‘verklapt’; je geeft nu de mogelijkheid dat ze wat krijgen al weg.
  • Dit verhaal

(ik las alleen de proloog)

Dit* verhaal

Het verhaal boeit me echt niet, sorry, maar mijn tip is om op dit soort kleine foutjes te letten.

Oke dankje voor de tips. Ik zal eraan denken. :slightly_smiling_face:

Ik zal erop letten. :slightly_smiling_face:

Houd er rekening mee dat een “proloog” wel een inleiding op een verhaal is, maar wel al in een verhalende vorm. Wat jij als proloog hebt geschreven is eigenlijk een algemene inleiding.

Oh oke, dat schrijf ik er wel bij.

Ik heb één puntje:
Het is een beetje raar dat de titel van je verhaal een mix van Engels en Nederlands is.
Succes met je verhaal!
xoxo

Ik vind het wel een boeiend verhaal, verder x)
Ohja, niet naar slecht kritiek luisteren, maar wel naar de tips! Want die heb je nodig.

Haha dankje ik zal snel verder gaan. :slightly_smiling_face:

002
‘’Daar staan we dan. Met z’n 3en op Schiphol.’’ Zeg ik. ‘’ Ja, onze eerste vakantie!’’ zegt Miranda. We lopen tegelijk Schiphol binnen. We zien allemaal mensen heen en weer lopen. Sommige zitten ook te wachten op een stoel. Ik kijk op de klok en zie dat het al 11 uur is. We moeten opschieten, want over een halfuur gaat het vliegtuig al naar Engeland. We sprinten naar de lopende kofferband en zetten onze koffers erop. Mijn koffer is gelukkig nog op het nippertje niet te zwaar. Daarna lopen we snel naar de douane. We leggen onze tasjes met spulletjes op de band. Lisa loopt door de douane, daarna Miranda en dan ik. Hij piept gelukkig niet. Lisa en Miranda pakken snel hun tasje van de band en we rennen naar de gang van het vliegtuig. ‘’Best wel spannend om door zo’n gang te lopen.’’ Zegt Miranda. Lisa en ik knikken en zeggen gedag tegen de piloot en zijn stewardessen. We gaan op onze stoelen zitten. Ik zit bij het raam, daarnaast zit Lisa en naast Lisa zit Miranda. De stewardess biedt ons gelijk een drankje aan waar we meteen ja op zeggen. Ik pak wat geld uit mijn portemonnee en geef het aan de stewardess. We krijgen onze drankjes. ‘Dankuwel.’ Zeggen we tegelijk. Ik drink mijn water op en pak mijn telefoon uit mijn tas. ‘‘Wat ga je doen?’’ vraagt Miranda.‘’ Ik ga met oordopjes in muziek luisteren duah!’’ Lisa pakt gelijk ook haar ipod.‘’Goed idee Britney’’ zegt ze en deed haar oordopjes in haar oren. Ik keek Miranda een paar seconden aan en zag aan haar blik dat ze moe was. Na een paar minuten ligt ze al te slapen. Lisa en ik grinniken en luisteren verder naar de muziek. Een paar minuten later zie ik dat het lampje van ‘de gordel om’ aan gaat. Ik doe de oordopjes uit mijn oren en stoot Miranda aan. Ze werd geschrokken wakker. ‘Doe je gordel om, we gaan zo landen.’ Klinkt het uit mijn mond. Ik kijk naar Lisa, zij had haar gordel al omgedaan en luistert gewoon verder naar haar muziek.