[VERHAAL] Ghost project

Hi Girls!
Aangezien ik heel erg van schrijven hou, heb ik een nieuw verhaal voor jullie. Ik zal even kort uitleggen waar het verhaal over gaat, zodat jullie zelf kunnen bepalen of jullie het gaan volgen of niet;
Claire, Jake, Jenna en Michael moeten voor school een project maken wat te maken heeft met ‘het verleden’
Ze besluiten om naar een verlaten school te gaan om achter verhalen van vroeger te komen.
Maar dan wordt het pikkedonker en kan de groep de uitgang niet meer terug vinden. Ondertussen ligt er overal gevaar op de loer…

Omdat jullie zo niet echt achter mijn schrijfstijl kunnen komen post ik alvast een klein stukje.
IK WIL JULLIE WEL WAARSCHUWEN; ER ZITTEN SCHOKKENDE ZINNEN IN EN MISSCHIEN WEL GIFS!
Veel plezier met lezen!

Hoofdstuk 1: Het project
‘Goed dames en heren, mag ik even jullie aandacht?’ Meneer Smith slaat met zijn houten hamertje op de tafel. Een harde klap vult de collegezaal. Alle gezichten zijn op Smith gericht.
Met een zacht gemompel wat lijkt op een ‘hé hé’ legt hij zijn hamer neer. 'Zoals ik jullie dus al verteld heb, enkele weken terug, is het tijd voor het project. Elk jaar moet de tweede klas van de hogeschool voor films & fotografie zich verdiepen in een bepaald onderwerp. Dit jaar hebben wij gekozen voor ‘‘het verleden’’ ’ zegt hij. Enkele enthousiaste stemmen duiken op uit de stilte. ‘Mag ik nog even de complete aandacht? Oke. Speciaal hiervoor heb ik iemand uitgenodigd die jullie meer gaat vertellen over het project. Mag ik een applausje voor Mrs. Williams!’
Een vrouw van rond de zestig loopt de collegezaal binnen. Ze heeft een apart uiterlijk. Haar haar is knal rood geverfd en op haar hoofd draagt ze een apart wit mutsje van vroeger. Wat kleding betreft draagt ze een bruin kleurige jurk met een beige jasje erover heen geknoopt.
Claire kijkt haar beste vriendin Jenna lachend aan. Jenna buigt zich naar Claire toe. 'Is ze uit het geschiedenis boek weggelopen of zo? ’ Claire proest het uit. Geërgerde blikken richten zich op haar. Mrs. Williams kijkt Claire strak aan. Dan begint Williams vrolijk te vertellen. ‘Hallo studenten. Zoals jullie dus al gehoord hebben ben ik Abigail Williams. Ik kom jullie ondersteunen tijdens dit project.’ Ze pakt de afstandsbediening van het DigiBord en drukt wat toetsjes in. In een ogenblik verschijnen er een paar plaatjes waar verschillende dorpjes van vroeger op te zien zijn. ‘Het doel van dit project is; maak een filmpje waar je een duidelijk beeld van het verleden van krijgt. Het mag van alles zijn, als je het maar gaat presenteren! Jullie mogen dit doen in groepjes van vier en het project moet over twee weken ingeleverd worden bij Mr. Smith en mij. Vragen zijn altijd welkom!’ Mr. Smith staat op en geeft Mrs. Williams een hand. Williams gaat op de eerste rij zitten en Mr. Smith pakt de microfoon. ‘Jullie mogen nu groepjes gaan vormen en gaan brainstormen’ zegt hij.
‘Jenna, zullen wij samen?’ zegt Claire. Jenna knikt. In de verte komen Michael en Jake aanlopen.
‘Hey Chickies. Jullie willen vast wel met mij en Mich hé?’ zegt Jake. Stoerdoener, denkt Claire. Eigenlijk wil ze niet met Jake, maar als het niet anders kan… Ze kijkt zoekend om zich heen, kijkend naar de groepjes. Jammer genoeg zijn alle groepjes al vol.
‘Hmm oke dan’ zeggen Claire en Jenna. Ze kijken elkaar giechelend aan. De jongens gaan op de stoelen naast de meiden zitten.

Het vervolg komt later! Laat weten wat je er van vindt! :woman_student:

Het is moeilijk te beoordelen omdat ik alleen dat stukje heb gelezen, maar ik vind het niet slecht!

Dankjewel! Het begin is inderdaad nog niet echt spannend, sorry daarvoor! Maar leuk dat je het niet slecht vindt, Whaha.

het is niet slecht, ik ben benieuwd wat er verder komt

Haha dit verhaal doet me een beetje denken aan the blair witch project.
Wel een leuk begin!

Wow. Het kan zijn dat het op andere verhalen lijkt maar ik ken al die verhalen die opgenoemd worden echt niet :flushed: Whaha. Toeval?

https://lh3.googleusercontent.com/-Cczlz0u--wU/UxvWHeTiSVI/AAAAAAAAg2c/JH84cFkVJB4/w500-h213/tumblr_mfbv10J2JL1qb340yo1_500_large.gif

Hoofdstuk 2: Brainstorm
‘Kom op zeg, we hebben nog helemaal niks’ zegt Jenna. Ze kijkt naar Jake en Michael die met papieren vliegtuigjes aan het overgooien zijn. Het is twee uur in de middag. Normaal gesproken waren ze nu allang thuis geweest, maar omdat het brainstormen niet echt op wil schieten zitten ze nog even op school.
‘HEY, HEBBEN JULLIE JENNA GEHOORD?’ schreeuwt Claire. De jongens leggen hun vliegtuigjes neer en kijken naar de meiden. Jenna zucht.
‘We moeten echt het perfecte idee hebben. Wij willen toch die prijs winnen?’ zegt ze. Meneer Smith heeft verteld dat het beste project een prijs kan winnen. Wat die prijs is, dat is een verassing. Maar het zal in ieder geval een top prijs worden.
‘Oke. Misschien kunnen we eerst wel wat informatie van vroeger opzoeken? Dan hebben we meteen een beter beeld het verleden’ zegt Michael. De groep knikt.
Jenna pakt haar pen en schrijft wat op een kladblaadje.
‘Jake, heb jij nog een idee?’ zegt Claire. Jake staart wat voor zich uit. Hij reageert niet. Claire zucht. ‘Fijn dat je ook mee helpt denken’ mompelt ze. Jenna schiet in de lach. Jake stelt zich vijandig op. ‘Rustig rustig. Ik ben aan het denken’ zegt hij.
‘Goed dan. Ik heb nog wel een idee! Misschien kunnen we een ouder persoon vragen naar het verleden?’ zegt Claire. Jenna knikt. Ook Michael en Jake stemmen in. ‘Jake, heb jij al een idee?’ vraagt Claire. Jake schudt zijn hoofd.
‘Misschien moeten we gewoon eerst informatie op het internet of in boeken gaan zoeken’ antwoordt hij. Michael glimlacht en staat op. ‘Nou, zullen we dat nu meteen gaan doen dan?’ zegt hij. De groep staat op en loopt naar het computer lokaal. Het is rustig in het lokaal. De meeste studenten zijn natuurlijk al vrij. Jenna gaat achter een computer zitten. De anderen pakken overige stoelen en schuiven aan. Jenna klikt internet explore aan en typt; VROEGER in.
Er komen veel resultaten. Te veel zelfs om allemaal door te lezen.
‘Jenna, je doet het ook weer helemaal verkeerd’ zegt Jake en hij duwt Jenna aan de kant. ‘AUW’ roept Jenna en boos kijkt ze Jake aan.
‘Jake, wacht!’ roept Michael. Claire, Jenna en Jake kijken hem alle drie vragend aan. Michael schraapt zijn keel. ‘Wat dachten jullie van de geschiedenis van verlaten gebouwen?’
Claire kijkt hem verrast aan. ‘Super goed idee!’ roept ze. De andere twee zijn even verrast. Jake legt zijn vingers op de toetsen van het toetsenbord en typt in; VERLATEN GEBOUWEN. Tientallen zoek resultaten duiken op. De groep laat hun blik glijden over de blauwe letters. Dan kijkt Jake op. ‘Hier! VERLATEN SCHOOL BURSBERRY’ Hij klikt de link aan en al snel verschijnen er foto’s van een lelijk verlaten gebouw. Aan de buitenkant zit mos en in de ramen zitten gaten. Wat de binnenkant betreft, de schoolgangen zijn grijs en aan de muren hangen enkele posters.
Jake leest voor;
‘1958- School Bursberry gesloten na bloedbad. Tientallen mensen zijn gestorven na een vreselijke scenario. Leerlingen en leraren zijn vermoord en uiteindelijk opgehangen. De aanleiding van deze moorden is nog niet bekend.’

JAAA Omg vind ik ook :33 ik vond hem best toepasselijk eigenlijk.

meerr

wanneer komt er een nieuw stukje?

Sorry, stukje komt er zo op ! :slightly_smiling_face:

Ik volg!

Hoofdstuk 3: Bursberry Highschool
‘Geloof je in geesten?’ vraagt Jenna aan Claire als ze samen terug fietsen naar huis. Het mot regent en de straat is totaal verlaten. Hier en daar racet er een auto voorbij.
‘Ik moet er eerst een gezien hebben’ antwoordt Claire. Jenna moet lachen.
‘Mee eens’ zegt ze. Ze fietsen snel door de regen heen richting het bospad. Het bospad is net als de straat helemaal verlaten. Normaal gesproken lopen er joggers of mensen met de hond, maar dit keer niet. Alsof er een gevaarlijk monster op ze staat te wachten en niemand meer op straat durft te komen.
‘Wanneer gaan we naar de verlaten school toe?’ vraagt Jenna. Het begint harder te regenen. Claire haalt haar schouders op. ‘Misschien kunnen we nu even een kijkje nemen?’
Jenna zwijgt. Een auto passeert en laat Jenna schrikken. Er ontsnapt een gil uit haar mond. ‘KLOOTZAK’ roept ze na. Claire kan haar lach niet inhouden.
‘Sorry hoor. Eh, oke. Ik wil er wel heen nu’ zegt Jenna. Claire vist haar telefoontje uit haar zak en typt haastig wat toetsen in. Dan knikt ze.
‘Bursberry Highschool is in totaal maar vier kilometer hier vandaan. Moet kunnen toch?’ Jenna zucht. Dan begint ze haastig te trappen en Claire fietst achter haar aan.

‘Wow. Echt ziek dit’ zegt Jenna als ze de school passeren. Na een lange fietstocht door de regen zijn ze eindelijk aangekomen. Nu staan ze voor het grote, stenen gebouw. Het is precies als op de foto die ze zagen. Oud en vies.
De school staat op een verlaten plek in een bos. Er hangt een grimmige zweer rond.
‘Hier hadden Jake en Michael bij moeten zijn, joh!’ zegt Claire. Jenna steekt haar hand uit om haar beste vriendin een high-five te geven. Ze zetten hun fietsen tegen de mossige muur en lopen om het gebouw heen. Claire maakt meteen aanstalten om door het gat in de deur te klimmen, maar Jenna houdt haar tegen. ‘Misschien kunnen we dat beter de volgende keer doen, met Jake en Michael.’
Claire knikt en begint haastig door de regen om het gebouw heen te rennen.
‘CLAIRE, WACHT EVEN’ roept Jenna. Claire is uit het zicht verdwenen.
‘CLAIRE, WAAR BEN JE?’ Geen geluid. Haastig kijkt Jenna om zich heen. Dan klinkt in de verte een schreeuw. ‘JEN, KOM EENS. DIT MOET JE ZIEN’
Jenna rent zo hard als ze kan op het geluid af. In de verte ziet ze Claire op een stapel dakpannen op de grond staan. Ze kijkt een raampje door.
‘O mijn god. Zie dit’ zegt Claire. Ze springt van de tegels af en laat Jenna erop klimmen. Ze veegt de damp van het raam af en kijkt naar binnen.
De school ziet er vreselijk freaky uit. De grond ligt vol met papieren en ander materiaal. Aan de muren hangen kapotte posters en overal is graffiti te zien.
Dan slaakt Jenna een gil. Ze slaat haar handen voor haar mond. Ziet ze dit nu goed? …
-Wordt vervolgd. :heart:

Jeeeeej super leuk ! :slightly_smiling_face:

Ik volg! :bowing_man: snel verderr

Wat leuk

Ik vind het wel een cool idee, maar soms schrijf je de dingen zo letterlijk en ook bijv. het einde van het laatste stukje doet wat kinderachtig aan, dat vind ik wel jammer. Maar ik volg!

Thanks voor de tip! Ik zal eraan denken, haha. Leuk dat je gaat volgen :slightly_smiling_face:

meeerr

wanneer komt er een nieuw stukje?