Hi Girls!
Aangezien ik heel erg van schrijven hou, heb ik een nieuw verhaal voor jullie. Ik zal even kort uitleggen waar het verhaal over gaat, zodat jullie zelf kunnen bepalen of jullie het gaan volgen of niet;
Claire, Jake, Jenna en Michael moeten voor school een project maken wat te maken heeft met ‘het verleden’
Ze besluiten om naar een verlaten school te gaan om achter verhalen van vroeger te komen.
Maar dan wordt het pikkedonker en kan de groep de uitgang niet meer terug vinden. Ondertussen ligt er overal gevaar op de loer…
Omdat jullie zo niet echt achter mijn schrijfstijl kunnen komen post ik alvast een klein stukje.
IK WIL JULLIE WEL WAARSCHUWEN; ER ZITTEN SCHOKKENDE ZINNEN IN EN MISSCHIEN WEL GIFS!
Veel plezier met lezen!
Hoofdstuk 1: Het project
‘Goed dames en heren, mag ik even jullie aandacht?’ Meneer Smith slaat met zijn houten hamertje op de tafel. Een harde klap vult de collegezaal. Alle gezichten zijn op Smith gericht.
Met een zacht gemompel wat lijkt op een ‘hé hé’ legt hij zijn hamer neer. 'Zoals ik jullie dus al verteld heb, enkele weken terug, is het tijd voor het project. Elk jaar moet de tweede klas van de hogeschool voor films & fotografie zich verdiepen in een bepaald onderwerp. Dit jaar hebben wij gekozen voor ‘‘het verleden’’ ’ zegt hij. Enkele enthousiaste stemmen duiken op uit de stilte. ‘Mag ik nog even de complete aandacht? Oke. Speciaal hiervoor heb ik iemand uitgenodigd die jullie meer gaat vertellen over het project. Mag ik een applausje voor Mrs. Williams!’
Een vrouw van rond de zestig loopt de collegezaal binnen. Ze heeft een apart uiterlijk. Haar haar is knal rood geverfd en op haar hoofd draagt ze een apart wit mutsje van vroeger. Wat kleding betreft draagt ze een bruin kleurige jurk met een beige jasje erover heen geknoopt.
Claire kijkt haar beste vriendin Jenna lachend aan. Jenna buigt zich naar Claire toe. 'Is ze uit het geschiedenis boek weggelopen of zo? ’ Claire proest het uit. Geërgerde blikken richten zich op haar. Mrs. Williams kijkt Claire strak aan. Dan begint Williams vrolijk te vertellen. ‘Hallo studenten. Zoals jullie dus al gehoord hebben ben ik Abigail Williams. Ik kom jullie ondersteunen tijdens dit project.’ Ze pakt de afstandsbediening van het DigiBord en drukt wat toetsjes in. In een ogenblik verschijnen er een paar plaatjes waar verschillende dorpjes van vroeger op te zien zijn. ‘Het doel van dit project is; maak een filmpje waar je een duidelijk beeld van het verleden van krijgt. Het mag van alles zijn, als je het maar gaat presenteren! Jullie mogen dit doen in groepjes van vier en het project moet over twee weken ingeleverd worden bij Mr. Smith en mij. Vragen zijn altijd welkom!’ Mr. Smith staat op en geeft Mrs. Williams een hand. Williams gaat op de eerste rij zitten en Mr. Smith pakt de microfoon. ‘Jullie mogen nu groepjes gaan vormen en gaan brainstormen’ zegt hij.
‘Jenna, zullen wij samen?’ zegt Claire. Jenna knikt. In de verte komen Michael en Jake aanlopen.
‘Hey Chickies. Jullie willen vast wel met mij en Mich hé?’ zegt Jake. Stoerdoener, denkt Claire. Eigenlijk wil ze niet met Jake, maar als het niet anders kan… Ze kijkt zoekend om zich heen, kijkend naar de groepjes. Jammer genoeg zijn alle groepjes al vol.
‘Hmm oke dan’ zeggen Claire en Jenna. Ze kijken elkaar giechelend aan. De jongens gaan op de stoelen naast de meiden zitten.
Het vervolg komt later! Laat weten wat je er van vindt!